بهبود کسب و کار در سال جدید

آیا تمایل به دستیابی به موفقیت در کسب و کار در سال جدید یا فرصتی برای لذت بیشتر از موفقیت های سال گذشته دارید؟ تصمیم هایی که در این مطلب برای سال جدید به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نبض ما – مواردی هستند که به ایجاد تعادل بین کسب و کار و زندگی شما کمک کرده و به کسب موفقیت قابل‌ توجه در سال جدید منجر می شود.

۱- تفویض اختیار را یاد بگیرید و بیشتر از آن استفاده کنید

زمانی که یک کسب و کار را اداره می‌ کنید، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، و سرگرم شدن و به‌ نوعی اغفال شدن با این فکر که کارهای زیادی برای شدن توسط شخص شما وجود دارد، بسیار ساده و آسان است. سپس با خود می‌اندیشیم که چرا این‌قدر خسته هستیم و زمان کافی برای انجام کارهای خودمان نداریم.

به این منظور باید نرخ بازگشت سرمایه خودتان(سرمایه زمانی، مادی و …) خودتان را محاسبه کنید و برای ایجاد یک تغییر کارهایی را به دیگران تفویض کنید.

۲- کسب و کار خود را به صورت منظم و مستمر ترویج دهید

گاهی اوقات در بحبوحه انجام کارهای زیاد، فعالیت تبلیغ، ترویج و ترفیع کسب و کار شما ارزش خود را ازدست‌داده و به پایان لیست کارها و فعالیت‌های شما نزول پیدا می‌کند. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید مشتریان جدیدی را جذب کنید، باید فعالیت‌های ترویجی را به‌عنوان یک اولویت در نظر داشته باشید.

رونق کار و کاسبی

بنابراین در بین اهداف خود استخدام یک مدیر بازاریابی و فروش را در نظر داشته باشید یا اینکه زمانی را به تدوین یک طرح بازاریابی برای سال جدید اختصاص داده در طی سال از آن پیروی کنید.

۳- برنامه ریزی برای کسب و کار خودتان را به صورت یک برنامه هفتگی دربیاورید

اگر خواهان داشتن یک کسب و کار سلامت و در حال رشد هستید، برنامه‌ریزی امری لازم و حیاتی به شما می‌آید. برنامه‌ریزی کسب و کار به شما اجازه می‌دهد که مجموعه‌ای از فعالیت‌های اثرگذار و بی‌اثر را به‌خوبی شناسایی کنید و بر اساس آن اهداف پیشین خود را موردبازنگری قرار داده و قدم‌های مؤثر جدیدی را مشخص کنید.

بنابراین چرا باید سالی یک بار یا فصلی یک بار دست به این کار بزنید؟ هر هفته زمانی به بازبینی عملکرد گذشته اختصاص داده و برای آینده حتی به‌صورت روزانه برنامه‌ریزی کنید. این کار نه‌تنها موجب جلوگیری از اشتباهات هزینه‌بر می‌شود، بلکه موجب قرار گرفتن بر مسیر حرکت صحیح و آرامش و تمرکز بیشتر می‌شود.

۴- چیز جدیدی یاد بگیرید

چیزی که برای یادگیری انتخاب می‌کنید، ممکن است به‌طور مستقیم با کسب و کار شما در ارتباط باشد یا اصلاً هم ارتباطی نداشته باشد. یادگیری موارد و حوزه‌های جدید موجب افزون شدن مهارت‌ها و باز شدن بعد جدیدی به علایق شما می‌شود که خود زمینه جدیدی برای دستیابی به تعادل در کار و زندگی است.

کتابخوانی

بسته به اینکه چه روشی را برای یادگیری انتخاب می‌کنید، ممکن است با افراد جدیدی آشنا شوید و ارتباطات جدیدی به دست آورید که ممکن است در آینده به مشتری، دوست یا همکار شما تبدیل شوند. چطور زمان کافی برای یادگیری به دست می‌آورید؟ از طریق تفویض اختیار که در مورد اول به آن اشاره کردم، پس فراموش نکنید.

۵- به سازمان یا گروه جدید مرتبط با کسب و کار خود ملحق شوید

هیچ‌چیزی شبیه به صحبت کردن با دیگر صاحبان کسب و کار برای کشف ایده‌های جدید، بهبود ایده‌های قدیمی برقراری ارتباط نیست. خواه این مورد یک سازمان خاص برای شبکه سازی یا سازمانی مختص به یک نوع کسب و کار خاص باشد، به‌صورت چهره به چهره به بر بستر اینترنت قرار داشته باشد، داشتن تلاش برای پیوستن به یک مجموعه و سازمان جدید موجب ایجاد انقلابی در کسب و کار شما می‌شود.

۶- برای جامعه خود کاری مفید انجام دهید

سازمان‌های باارزشی وجود دارند که تفاوت‌های قابل‌توجهی در جامعه ایجاد می‌کنند. در برنامه سالانه خود موضوعی را پیدا کنید که موردعلاقه شما باشد، برای جامعه مفید باشد و از پس انجام آن بربیایید. مثلاً در یک کمیته خدمتی داوطلبانه داشته باشد، به‌عنوان مربی بازاریابی یا حامی مالی نقشی بر عهده بگیرید که موجب بهبود شرایط به سمت حالتی می‌شود که خودتان تمایل به زندگی کردن در آن جامعه رادارید.

۷- زمانی را در برنامه و تقویم خودتان، برای خودتان اختصاص دهید

به یاد داشته باشید که در کنار تمام مواردی که در این مقاله و مقالات دیگر برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی بیان می‌شود، اختصاص دادن زمانی به شخص خودتان جهت انرژی گرفتن و نو شدن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

برنامه ریزی

برنامه‌ای تماماً شامل کار و عدم استراحت به معنای فاجعه‌ای ذهنی و بدنی برای انسان هست. پس اگر احساس می‌کنید همواره یافتن و اختصاص زمان به خودتان امکان ندارد، زمانی تحت عنوان جلسه با خودتان در نظر بگیرید و به آن متعهد باشید. اگر خودتان برای شخص خودتان سرمایه‌گذاری نکنید، چه کسی این کار را می‌کند؟

۸- اهداف واقع بینانه در نظر بگیرید

هدف‌گذاری یک عادت بسیار باارزش است البته اگر این اهداف شما بجای سوق دادن شما به نابودی موجب موفقیت شما شوند. در سال جدید سعی کنید به جای انتخاب اهداف زویایی که تنها منجر به دست یافتن خستگی و ناامیدی می‌شود، اهدافی برای خودتان تعیین کنید که دست‌یافتنی باشند.

۹- فقط حرف نزنید، عمل کنید

آیا ابزاری در دفتر کار شما وجود دارد که در روند موفقیت شما ایجاد اختلال کند یا نبود چیزی را احساس می‌کنید که روند کار شمارا سخت‌تر می‌کند؟ خواه این وسیله یک دستگاه دورنگار قدیمی یا نیاز به داشتن یک همکار برای سرعت بخشیدن به بخشی از کار خودتان است، تصمیم قاطع برای جایگزین کردن یا اصلاح آن در سال جدید بگیرید و در همین ماه ابتدایی از عقب انداختن آن دست برداشته و برای آن اقدام کنید.

۱۰- چیزی که برای شما کارایی ندارد را رها کرده و به بقیه امور رسیدگی کنید

همه محصولات دارای فروش خارق العاده نیستند و نخواهند بود، همه روش‌های فروش قرار نیست برای همه ما اثرگذار باشد و همه عرضه‌کنندگان مواد اولیه و . . . قرار نیست به‌طور ایده آل مناسب شرایط کسب و کار شما باشند. اگر یک محصول، یک روش کار یا یک رابطه کاری اثر قابل‌توجهی در بهبود وضعیت شما ندارد، دست از استفاده آن بردارید.

دور ریختنی

انرژی بسیار زیادی را برای مؤثر واقع‌شدن چیزی که تأثیری در زندگی و کار شما ندارد، صرف نکنید. از آن عبور کنید و مطمئن باشید در آینده با موضوعات مهم‌تر و بهتری که ارزش بیشتری برای کار و تلاش شما داشته باشند، برخورد خواهید داشت.

دستیابی به یک تعادل خوب و مناسب در کار و زندگی بسیار شبیه به داشتن و حفظ یک رابطه خوب و مناسب است که برای حفظ آن باید کار و تلاش زیادی داشته باشید. اما اگر سعی کنید این موارد را در طی سال رعایت کنید، موفقیت شما در طی سال تضمین‌شده است.

منبع: آی بازاریابی

4/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید