معجزه سبزی های لاغر کننده

بعضی از سبزی ها چون دارای زیادی  آب و فیبر هستند  لذا  این سبزی های لاغر کننده هرگز باعث افزایش وزن نمی شوند و بر عکس باعث کاهش وزن میشوند چون فیبر و آب موجود در سبزیجات از گرسنگی و تمایل برای بیشتر خوردن و اشتهای کاذب  جلوگیری می کنند.

نبض ما– گردآوری

کرفس و کلم سبز و کلم بروکلی و قارچ و لوبیا و تربچه و شوید جز سبزی های لاغر کننده هستند که منابع خوبی برای تغذیه مناسب  یک برنامه زمان دار و منظم هستند که با توجه به داشتن ویتامین C  و کلسیم و فیبر و کربوهیدرات خوب و چربی مناسب  و کالری کم  در رژیم غذایی جهت لاغر شدن و لاغر ماندن استفاده می‌شوند.

این سبزی های لاغر کننده به کاهش وزن کمک میکنند و افراد علاقه مندیکه  به تناسب اندام خو دشان اهمیت میدهند و به فکر سلامتی خود هستند با مشاوره پزشک تغذیه حتما از مواد و سبزیجات نامبرده در برنامه غذایی سالم خودشان بهره میبرند.

برای کاهش وزن

در افرادی که به مدت طولانی مبتلا به افزایش وزن هستند، لازم است جهت کاهش وزن همراه با حفظ سلامتی و پاکسازی اساسی به متخصص تغذیه و رژیم  مراجعه کنند و از رژیم‌ها یا داروهای متفرقه و خود سرانه یا نامعتبر استفاده نکنند

کرفس

کرفس را سلطان سبزی ها بر میشمرند کرفس سرشار از ویتامین B6، منیزیم، کلسیم و فسفر است. ویتامین های A و K، پتاسیوم و منگنز و فیبر غذایی از دیگر مواد مفید موجود در کرفس هستند. بدلیل بالا بودن ویتامین ث در کرفس این سبزی برای کاهش ابتلا به  حمله قلبی و سکته مغزی بسیار موثر است .

کالری کم کرفس

فیبر موجود در کرفس برای سیستم گوارشی فوق العاده معجزه آسا است و فیبر موجود در  کرفس  انسان را سیر نگه میدارد و از اشتهای کاذب جلوگیری می کند لذا این سبزی جز سبزی های لاغر کننده است. در دوران حاملگی خوردن کرفس برای خانم های باردار ممنوع است ، ممکن است خوردن کرفس باعث سقط جنین  یا نقص عضو در جنین شود.

کلم‌سبز

 زمانی که تازه پخته شده  حاوی کمتر از یک گرم چربی خواهد بود و این جهت میل کردن بسیار مناسب است. پتاسیم موجود در آن رگهای خون را باز میکند و باعث بهتر شدن  روند خون رسانی میشود. خوردن برگهای سبز کلم توسط خانمهای باردار ممکن است باعث نفخ شود.

تحقیقات نشان داده است که وجود ماده ای به نام “تارتاریک اسید” در کلم، باعث می شود از تبدیل قند و کربوهیدرات ها در بدن به چربی جلوگیری شود. ۱۰۰ گرم کلم، فقط ۲۵ کالری دارد و از آنجا که فاقد چربی اشباع و کلسترول و دارای مقدار زیادی فیبر می باشد، پس این نوع از سبزی های لاغر کننده برای کاهش وزن بسیار مفید است.

کلم بروکلی

حاوی مقدار زیادی کلسیم تقریبا معادل  یک لیوان شیر است. برای افرادی که از لبنیات کمتر استفاده می‌کنند، مفید است و مصرف آن به خانم‌های باردار، شیرده، یائسه و نوجوانان در سن بلوغ توصیه می‌شود . کلم بروکلی منبع بسیار خوبی از آهن، فیبر و پتاسیم هست که برای بدن ضروری است.

کلم بروکلی

لوبیا ‌

کربوهیدرات‌های خوبی دارد و جایگزین کربوهیدرات‌های بد می‌شود. این کربوهیدرات‌های بد شامل نشاسته  است که در برخی عادات غذایی مثل  سیب زمینی سرخ کرده و برنج و سس ها و غذاهای سرخ شده و پرچرب که چربی بدن را زیاد می‌کند دیده میشود و باعث افزایش وزن و حجیم شدن شکم و پهلوها و برخی اندام بصورت موضعی میشوند.

قارچ

حاوی چربی، شکر یا نمک نیست. علاوه بر این یک منبع بسیار ارزشمند از فیبر در رژیم غذایی است. بهترین آنتی‌اکسیدان است که به سیری طولانی‌مدت کمک می‌کند.

قارچ

تربچه

این نوع از سبزی های لاغر کننده حاوی مقدار زیادی آب است و در رده بندی  کربوهیدرات‌های قابل هضم دسته بندی میشود لذا تربچه متابولیسم را تنظیم می‌کند، جریان خون را بهبود می‌بخشد، سردرد، یبوست، چاقی، تهوع، گلودرد، سرفه ، مشکلات گوارشی، سنگ کیسه‌ی صفرا و سوءهاضمه را کمک در  پیشرفت درمان می‌کند.

4/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید