ترفند هایی برای آب کردن چربی های دور شکم

از حرکات ورزشی زیر میتوان برای آب کردن چربی دور شکم و کمر و پهلوها استفاده نمود. حتماً به خاطر داشته باشید قبل از شروع حرکات آب کردن چربی های شکم با کمی نرمش بدنتان را گرم کنید سپس کارهای زیر را انجام دهید.

نبض ما– گردآوری

برای آب کردن چربی های شکم مهم است که سه تا پنج بار در هفته، هر بار ۳۰ دقیقه فعالیت هوازی نسبتاً شدید انجام دهید؛ تمرین های هوازی همان ورزش هایی هستند که کالری و چربی می سوزانند و این همان چیزی است که برای آب کردن چربی های شکم نیاز دارید.

در واقع تمرین های هوازی مهمتر از ورزش های انحصاری شکم مثل دراز و نشست یا کرانچ هاست. اگر بدون هیچ ورزش هوازی فقط روی عضلات شکم تان کار کنید، عضلات شکم بازسازی می شوند اما لایه های چربی اطراف عضلات را همچنان فرا خواهد گرفت. فعالیت های هوازی مثل استفاده از تردمیل، الپتیکال، دوچرخه ثابت،پیاده روی،شنا فقط ۲۰ دقیقه در روز، باعث می شود سریع تر لاغر شوید.

چند راهکار ساده برای آب کردن چربی های شکم

  • روی یک صندلی دسته‌دار بنشینید. ساعد دست‌های تان را روی دسته صندلی بگذارید . ران‌های‌تان را به هم بچسبانید و سعی کنید پاهای‌تان را حداقل ۶ سانتی‌متر از سطح زمین بالاتر بیاورید. ۱۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و دوباره به حالت اول برگردید. شما باید این حرکت را از ۵ مرتبه در روز شروع کنید و کم‌کم به ۲۰ مرتبه در روز برسانید .
  • برای آب کردن چربی های شکم روی یک بالش به پشت دراز بکشید. دستان خود را در امتداد بدن‌تان قرار دهید و پاهای‌تان را به هم بچسبانید. حالا سعی کنید که بدون استفاده از دست، پاهایتان را ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر بالا بیاورید و حداقل ۵ ثانیه در این وضعیت بمانید. این حرکت هم می‌تواند از ۵ مرتبه در روز شروع ‌شود و به ۲۰ تا ۲۵ مرتبه هم برسد .
  • از حلقه‌های ورزشی برای آب کردن چربی های شکم و پهلویتان استفاده کنید. شما می‌توانید در ابتدای کار، تنها روزی ۲ دقیقه یا ۵۰ بار حلقه بزنید و به مرور زمان حلقه زدن را تا ۳۰ دقیقه هم ادامه دهید .
  • دراز و نشست یکی از موثرترین و ساده‌ترین ورزش‌هایی است که می‌تواند شکم را کوچک کند، انجام دراز و نشست با چرخش کمرهم در کوچک کردن پهلوها موثر است.
  • هنگام پیاده‌روی، ضربه‌های سبک و آرامی را با انگشتان دست به شکم‌تان وارد کنید. این جوری تحرک ماهیچه‌های شکم خود را افزایش می‌دهید و باعث آب کردن چربی های شکم می شوید.
  • در طول روز شکم‌بندهای سفت و محکم را دور شکم خود ببندید .
  • طناب زدن هم برای آب کردن چربی های شکم بسیار مفید است، به شرطی که شما حداقل روزی ۵۰ مرتبه طناب بزنید .
  • زیاد یک جا ننشینید. نشستن طولانی‌مدت باعث چاق شدن افراد می‌شود و این چاقی‌ها هم بیشتر در ناحیه ران پا و شکم رخ می‌دهد . شاید به همین خاطر باشد که بیشتر رانندگان شکم بزرگی دارند .
  • سرپا بایستید. دو دمبل نیم تا دو کیلویی دست‌تان بگیرید و دست‌های‌تان را به حالت عمود با بدن‌تان قرار دهید. حدود ۲۰ ثانیه در این حالت بمانید و بعد از ۱۰ ثانیه استراحت این حرکت را دوباره انجام دهید. برای هر چه زودتر آب شدن شکم‌تان باید این حرکت را به طورمرتب انجام دهید.
  • به پشت دراز بکشید. یک بالش کوچک زیر پاشنه پاهای‌تان قرار دهید و دست‌های‌تان را در راستای پهلو‌های‌تان روی زمین بگذارید . دوباره دو دمبل نیم تا دو کیلویی در دست بگیرید و سپس دست‌هایتان را به صورت صاف ۱۰ سانتی‌متر از سطح زمین بالا بیاورید و انجام این کار را مرتبا تکرار کنید.
  • به پشت دراز بکشید. زانوهای‌تان را کمی خم کنید . دست‌های‌تان را پشت گردن‌تان قلاب کنید و سر و شانه‌های‌تان را تا وسط کمر به سمت جلو متمایل کنید .
  • روی زمین دراز بکشید، یک زانویتان را بالا آورده و پا را خم کنید و پای دیگر را در امتداد بدن‌تان روی زمین قرار دهید. دست‌هایتان را از دو طرف به شکلی خم کنید که آرنج‌هایتان با سینه شما در یک خط قرار بگیرد و کف دست‌هایتان زیر پهلوهای شما پنهان شود. حالا سر و گردن‌تان را به‌آرامی از روی زمین بلند کنید اما نه آن‌قدر که گردن‌تان خم شود و چانه شما به گردن‌تان نزدیک شود. در واقع وقت بلند کردن سر و گردن از زمین، صورت و چانه شما همچنان باید به‌سمت سقف قرار بگیرد.
آیا بستن کمربند لاغری می تواند باعث آب کردن چربی های شکم شود؟

کمربندهای لاغری که معمولاً عملکردشان ایجاد حرارت و لرزش است، تنها باعث از بین رفتن آب میان بافتی شده و به همین خاطر ممکن است فرد سایز کم کرده و تصور کند چربی سوزانده! اما حقیقت این است که این کاهش سایز تنها به خاطر تعریق در ناحیه کمر و شکم اتفاق می افتد و پس از مدت کوتاهی فرد به سایز قبل باز می گردد.

رژیم غذایی برای آب کردن چربی های شکم

رژیم غذایی کم چربی : رژیم کم چرب با مقدار زیادی میوه ها و سبزیجات تازه داشته باشید. چربی موجود در رژیم غذایی شما باید ۲۵ تا ۳۰ درصد از انرژی دریافتی روزانه شما را تشکیل دهد که در این بین باید بیشتر از چربی های غیر اشباع استفاده نمایید. بر همین اساس:

* از روغن زیتون و یا دانه های روغنی مانند خشکبار، در حد تنظیم شده توسط متخصص تغذیه می توانید برای آب کردن چربی های شکم  استفاده نمایید.

* مصرف غذاهای دریایی: حداقل ۲ تا ۳ بار در هفته، ماهی بخورید.

برای خلاصی از چربی های شکم چه خوراکی هایی را نباید بخورید؟

با کاهش مصرف قندهای فراوری شده، ‌سطح هورمون انسولین که باعث ذخیره چربی می شود، پایین رفته و سطح هورمون چربی سوز گلوکاگون افزایش می یابد. این یک راهبرد ضروری برای آب کردن چربی های شکم به حساب می آید و به این ترتیب نه تنها خطر بروز بیشتر بیماری های خطرناک کاهش می یابد، بلکه تمام ورزش هایی که برای کوچک کردن شکمتان انجام می دهید، به هدر نمی رود. در مورد چربی های ترانس و اشباع هم از آنجا که خیلی سریع و راحت با اکسیژن ترکیب می شوند، خطرناک هستند.

کربوهیدرات های فراوری شده مثل برنج سفید، آرد سفید و…، نیاز به هضم ندارند و به سرعت جذب می شوند. آنها فاقد املاح و ویتامین هستند و بدن ما نمی تواند آنها را به طور مناسب تبدیل به انرژی کند. به این ترتیب گلوکز در خون و سلول های ما سرازیر می شود و غیر از چاقی مشکلات خطرناکی مثل دیابت و… را برایمان پیش می آورد.

نبود فیبر در کربوهیدرات های تصفیه شده یا فراوری شده حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش را کند می کند. مواد غذایی در روده بزرگ مدت زمان بیشتری باقی خواهند ماند و به عنوان غذا توسط باکتری های مضر که تولید سم می کنند، استفاده می شوند. به همین خاطر است که این نوع کربوهیدرات ها در طولانی مدت باعث چاقی می شوند. پس باید تمام موارد گفته شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا بتوانید از شر چربی های شکم تان خلاص شوید.

2.9/5 - (11 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید