شامپوی ایرانی استفاده کنیم یا خارجی؟

چیزی به عنوان بهترین شامپوی ایرانی یا خارجی وجود ندارد. اغلب شامپوها اثر پاک‌کنندگی رضایت‌بخشی دارند و قیمتی که شما برای شامپو پرداخت می‌کنید، موضوع سلیقه شخصی است و لزومی‌ندارد برای به دست آوردن شامپوی ایرانی و خارجی خوب ، پول زیادی خرج کنید.

نبض ما – همه شامپوها حاوی ترکیبات سورفاکتانت هستند و عمل نظافت و زدودن چربی و چرک و سایر زواید روی مو را انجام می‌دهند که این مواد همراه با کف در موقع آبکشی از بین می‌رود.

تفاوت بسیار زیادی بین انواع شامپوی ایرانی از نظر کیفیت ماده اولیه مورد استفاده، فرمولاسیون به کاربرده شده، رعایت اصول بهداشتی در خط تولید، جنس تجهیزات ساخت و بسته‌بندی و همچنین دقت تولیدکننده در کنترل کیفیت محصول نهایی وجود دارد. ضمن آنکه شرایط نگهداری محصول تا رسیدن به دست مصرف کننده از عوامل مهم و موثر در کیفیت نهایی است.

انتخاب مناسب ترین شامپوی ایرانی یا خارجی

چون موها متفاوت هستند و شامپوها نیز مختلف؛ بهترین راه امتحان کردن انواع شامپو و در نهایت انتخاب مناسب‌ترین آنها است. بر چسب روی شامپوها به معرفی ترکیبات موجود در آن می‌پردازد. آنچه مهم است اینکه اگر موهای شما در اثر مواد مختلف مثل مواد مش یا فر یا به هر دلیل دیگری آسیب دیده است، بهتر است به اسیدیته شامپو دقت کنید. اسیدیته شامپوها بین قلیایی متوسط تا اسیدی سبک تنظیم می‌شود. اگر موهایتان آسیب‌دیده شامپوهای خنثی یا شامپویی با اسیدیته اسیدی سبک که مو را کمتر متورم کرده و لایه خارجی کوتیکولی مو را کمتر به هم می‌ریزد، مناسب‌تر است.

شامپوی ایرانی یا خارجی

باید بدانید بسیاری از مردم انواع شامپوی ایرانی و خارجی گران قیمت را برای جلوگیری از ریزش مو می خرند، در حالی که استفاده از شامپوها و ماسک های موی حاوی ویتامین ها اصولا تاثیری در جلوگیری از ریزش مو ندارند و پس از شست وشو با آب نیز تقریبا از دست می روند، بنابراین افزودن آنها به مواد شوینده ارزش چندانی ندارد.

از طرفی ویتامین ها بویژه ویتامین های C و E خاصیت ضد رادیکال های آزاد را دارند و در سطح پوست اگر به حالت ثابت باقی بمانند، می توانند تا اندازه ای در پیشگیری از آسیب های پوستی در مقابل نور آفتاب موثر باشند، ولی روی موهایی که فاقد خواص پوست زنده هستند، چنین اثراتی ندارند. با این حساب بیشتر شامپوهایی که با عنوان جلوگیری از ریزش مو با قیمت های گزاف فروخته می شوند، در واقع شامپوهای بسیار ملایمی هستند که به ساقه مو آسیب نمی رسانند و به نوعی ساقه موهای باقیمانده را محافظت می کنند. نکته جالب این که میان انواع شامپوی ایرانی هم براحتی می توان این نوع شامپو را پیدا کرد.

معرفی تعدادی از برندهای خارجی شامپو

در زیر به تعدادی از برندها که در بین خانم ها محبوب تر بوده اشاره می شود:

شامپو ترِسِمه

شامپو ترسمه یکی از بهترین شامپوها در سرتاسر دنیاست و مابین خانم ها مشتریان زیادی دارد. ترکیبات و فرمول شیمیایی این شامپو با از بین بردن ناخالصیها به موها زندگی تازه ای می بخشد. این شامپو موها را نرم و براق می کند درست همان چیزی که باب میل خانم هاست.

شامپو ترِسِمه

شامپو آمبرتو

این شامپو  موها را قوت می دهد و آن ها را مقاوم تر می کند. این شامپو به دلیل کارکرد و کیفیت خوبی که دارد در سال ۲۰۱۳ مشتریان زیادی مابین خانم ها داشته است.

شامپو آمبرتو

شامپو داو

شامپو داو بدون شک یکی از شامپوهای مشهوریست که در کل دنیا خانم ها آن را می شناسند.اکثر خانم ها اگر به خرید بروند و شامپو داو را مابین شامپوهای دیگر ببینند بدون شک داو را انتخاب می کنند. خوبی شامپو داو این است که به موها جلوه ای تمیز و براق می دهد.

شامپو داو

شامپو سان سیلک

شامپو سان سیلک رتبه هفتم برترین شامپوها را از آن خود کرده است.شامپو سان سیلک با تنوع محصول بالایی که دارد نیاز اکثر خانم ها را برآورده کرده است. محصول تازه وارد سان سیلک شامپوییست مخصوص موهای پوشیده که طرفداران بیشماری خصوصا در خاورمیانه پیدا کرده است چرا که خانم ها در کشورهای اسلامی با سر کردن روسری و پوشاندن موها به این شامپو نیاز بیشتری دارند.

شامپو سان سیلک

شامپو Herbal Essence Hydralicious

ویژگی خاص این شامپو این است که با درمان گیاهی، موها را لطافت و قوت می دهد. این شامپو به موها آرامشی خاص می دهد و رتبه ششم بهترین شامپوهای سال ۲۰۱۳ را از آن خود کرده است.

شامپو Herbal Essence Hydralicious

شامپو پَن تِن

شامپو پَن تِن رتبیه پنجم بهترین شامپوی زنانه را به خود اختصاص داده و در سطح دنیا مشتریان زیادی دارد. شامپو پَن تِن پول هنگفتی صرف تبلیغات می کند. شامپو پَن تِن Pro V که انواع ویتامین ها را در خود جای داده است برای موهای خانم ها بسیار مناسب است. شامپو پَن تِن موها را براق می کند و در نتیجه ظاهر زیبایی به موها می دهد.

شامپو پَن تِن

شامپو هِد اند شولدرز

شامپو هد اند شولدرز نه تنها مشتریان زیادی در بین آقایان دارد بلکه نیازهای خانم ها را هم برآورده کرده و مشتریان زیادی مابین خانم ها به خود جذب کرده است.چیزی که شامپو هد اند شولدرز را از بقیه شامپوها متمایز می سازد خاصیت ضد شوره این شامپوهاست که شوره و گردو خاک را به طور کامل از لابه لای موها از بین می برد و جلوه فوق العاده زیبایی به موها می دهد.

شامپو هِد اند شولدرز

شامپو Matrix Biolage Bodifying

شامپو ماتریکس با ترکیبات طبیعی که دارد به موها جلوه ای تمیز و نو می دهد.این شامپو نه تنها موها را براق و ابریشمی می کند بلکه به موها قوت و استحکام می بخشد.بنابراین شامپو ماتریکس در سطح جهان توجه خانم های زیادی را به خود جلب کرده است.

شامپو Matrix Biolage Bodifying

شامپو رِد کِن

شامپو رِد کِن در رده دوم بهترین شامپوها ایستاده است.اگرچه رِد کِن برند جدیدی است و زیاد قدمتی ندارد اما توانست در مدت زمان بسیار کمی طرفداران زیادی پیدا کند. شامپو رِد کِن در بین خانم ها نماد قوت و استحکام مو می باشد.

شامپو رِد کِن

شامپو Clear

شامپو Clear بهترین شامپوی جهان در سال ۲۰۱۳ است. شستشوی کامل پوست سر و مو به صورت درمانی زندگی تازه ای به موهای خانم ها می بخشد ضمن اینکه مو را براق و نرم می کند. شامپو Clear موها را قوی می کند و جلوه ای فوق العاده زیبا به آن ها می بخشد. این شامپو به طرز معجزه آوری ضد شوره هم می باشد.

شامپو Clear

معرفی انواع شامپوی ایرانی

در زیر به معرفی تعدادی از انواع شامپوی ایرانی می پردازیم:

سینره – Cinere

شرکت ایرانی سینره با هدف تولید محصولات مراقبتی و آرایشی بهداشتی پوست و مو فعالیت خود را در سال ۱۳۷۶ در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز کرد. فرآورده های این شرکت به دو دسته ی محصولات مراقبت از پوست و محصولات مراقبت از مو تقسیم می شوند. محصولات سینره به کشورهایی همچون انگلستان، مالزی و عراق صادر می شوند.

شامپو سینره

داروگر

شرکت داروگر با سابقه دیرینه ای که دارد یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات بهداشتی و آرایشی می باشد که در زمینه ی پوست و مو محصولات مراقبی و بهداشتی فراوانی تولید کرده است. کیفیت مطلوب از یک سو و قیمت مناسب از سوی دیگر باعث شده است شامپوی ایرانی داروگر علاوه بر تمیزکنندگی قوی موها ،دارای رایحه ی خوبی می باشند و به همین دلیل مورد پسند عام مردم واقع شوند.

شامپو داروگر

پرژک

این شرکت دومین شرکت تولیدکننده شامپو در دنیاست که قادر به تولید شامپوی ایرانی با روغن هسته انار می‌باشد. از دیگر محصولات این شرکت می‌توان شامپو سیر، سدر، فلفل، بابونه، زیتون، برنج، رز ماری، گردو و شامپو بچه را نام برد که هر یک دارای خواص بیشمار بوده و در موارد مختلف مانند کاهش ریزش مو، حذف شوره سر، ترمیم پوست و موی سر، براق‌کنندگی، حالت دهندگی و… تاثیرگذار است.

شامپو پرژک

شون

شون محصولی مشترک از دو کشور ایران و آلمان می باشد که این روزها مخاطبان بسیاری پیدا کرده است. محصولات گیاهی شون با استفاده از مؤثرترین عصاره گیاهان و میوه ها، منطبق با خواسته تمام کسانی هستند که دوستدار طبیعت و محصولات طبیعی می باشند و هم اکنون در انواع محصولات مراقبت از مو، مراقبت از پوست، مراقبت از بدن و محافظ آفتاب به مصرف کنندگان عرضه می گردند.

شامپو شون

اکتیو

شامپوی ایرانی اکتیو نه تنها مشتریان زیادی در بین آقایان دارد بلکه نیازهای خانم ها را هم برآورده کرده است و مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است.چیزی که این شامپو را از بقیه شامپوها متمایز می سازد خاصیت ضد شوره بودن این شامپوهاست که شوره و گرد و غبار را به طور کامل از لابه لای موها از بین می برد و جلوه ای فوق العاده زیبای به موها می بخشد.

شامپو اکتیو

فولیکا

برند فولیکا با انگیزه پاسخگویی به نیاز های مختلف جامعه در رابطه با مراقبت و درمان های تخصصی مو و پوست سر ،توسط شرکت پارس حیان طراحی و تولید شد. شامپوی ایرانی فولیکا سازگار با موهای ایرانیان با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی در بازار موجود می باشند. فولیکا با به کارگیری عصاره ی گیاهان مفید باعث نرمی و لطافت موها شده و ساقه ی موهای آسیب دیده را ترمیم می کند.

شامپو فولیکا

صحت

این شرکت در حال حاضر به عنوان یکی از پیشتازان ونوآوران درصنعت شوینده در زمینه تولید محصولات بهداشتی و آرایشی مطرح می باشد. تولیدات این شرکت با نام تجاری صحت در بازار ایران طیف وسیعی از مشتریان و مخاطبان را به خود جذب کرده است.

شامپو صحت

شبنم

شامپوی ایرانی شبنم از دیر باز مهمان خانواده های ایرانی بوده است. این محصول یکی از پرفروش ترین شامپوهای کشور بوده و مصرف کنندگان به تجربه از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل نموده اند. شامپوی شبنم با قدرت پاک کنندگی فوق العاده ای که دارد به موها جلوه ای خاص می بخشد.

بس

از تولیدات این برند می توان به ۲۵ نوع شامپوی گوناگون ، مایعات شوینده ظرف و دست ،نرم کننده های پارچه و مو ۱۰۰۰ تن انواع کرم ،ژل موی سر و خمیر و ژل دندان اشاره کرد. شامپوی ایرانی بس ضمن شستشوی کامل پوست سر و مو ،به صورت درمانی زندگی تازه ای به موها می بخشد و موها را براق و نرم می کند.

شامپو بس

نبض ما – گردآوری

منابع:

بیتوته،نمناک،تاپ لیست

4.2/5 - (12 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید