جلبک هایی که کفش می شوند

در سال ۲۰۱۵ میلادی کمپانی «Algix» متخصص در حوزه بیوپلاستیک در همکاری با شرکت تکنولوژیک «Effekt» طراحی و تولید یک نوع «فوم» سازگار با محیط زیست را آغاز کردند که ماده اولیه تولید آن به جای ترکیبات شیمیایی، جلبک رودخانه است.

نبض ما – متریال مذکور حالا به تولید رسیده و با نام «Bloom Foam» به بازار عرضه می شود. این فوم جدید که محصول کمپانی تازه تاسیس «Bloom» است، احتمالاً به زودی راه خود را به محصولات مختلف پیدا کرده و به عنوان مثال می توانیم منتظر تولید کفش هایی از این جنس باشیم.

شرکت بلوم جلبک های جمع آوری شده از رودخانه های حامل فاضلاب در آمریکا و آسیا را، که به دلیل وجود مواد مغذی در این آب ها رشد کرده و آبزیان را دچار خفگی می کنند، برای تولید فوم به کار می گیرد. کمپانی با چنین کاری در واقع با یک تیر دو نشان زده و بدون تحمل هزینه برای تولید جلبک، به محیط زیست نیز کمک می کند.

جلبک های برداشت شده خشک می شوند و به صورت گلوله های کوچک، با مواد افزودنی مخلوط شده و در نهایت به فوم نرم و منعطفی تبدیل می شوند. بسته به کاربرد و فورمولاسیون، جلبک می تواند بین ۱۵ تا ۶۰ درصد محصول نهایی را تشکیل دهد که گفته می شود کیفیت مشابهی با نمونه های کاملاً شیمیایی خواهد داشت.

پیش از این قرار بود ماده جدید در تولید تشک های یوگا و سطوح اصطکاکی تخته موج سواری استفاده شود، اما حالا خبر می رسد تولید کننده انگلیسی کفش «Vivobarefoot» همکاری خود با کمپانی بلوم را اعلام کرده و قصد دارد نخستین کتانی دنیا، که از فوم های تولید شده از جلبک ساخته شده است را به بازار معرفی کند.

محصول مورد بحث که با نام «Ultra» شناخته می شود، برای ماجراجویی در طبیعت طراحی شده و به گفته شرکت سازنده، هر جفت از سایز ۴۲ مردانه این کتانی حدود ۲۱۶ لیتر آب پاک را به زیستگاه های طبیعی باز می گرداند.

منبع : دیجیاتو

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید