آیا فواید ورزش سی ایکس ورکس را می دانید؟

ورزش سی ایکس ورکس تقریبا ورزش جدیدی است که  بیشتر بر روی بالا تنه تمرکز دارد. در واقع مهم ترین هدف این ورزش، تقویت عضلات بخش هسته ای و مرکزی بدن است.

نبض ما– شما می توانید با برنامه ریزی مناسب ورزشی، سبک زندگی خوبی را انتخاب کرده و از روحیه خوبی برخوردار شوید. انتخاب نوع تمرینات ورزشی میتواند موضوعی سلیقه ای و بر طبق شرایط بدنی فرد باشد. ما در این مقاله به معرفی ورزش سی ایکس ورکس می پردازیم.

یکی از ورزش های جدید و مناسب، ورزش سی ایکس ورکس است. ممکن است شما اطلاعات زیادی در مورد آن نداشته باشید. تناسب اندام و کاهش وزن از طریق ورزش و تغذیه مناسب، باعث می شود تا زندگی سالم و مطلوبی داشته باشید.

زمانی که عضلات شما تقویت شده و از نیرو و قدرت لازم برخوردار می شود، بدون شک می توانید بهتر به تمرینات ورزشی خود ادامه دهید. بنابراین، با تمرینات سی ایکس ورکس، شما علاوه بر نیروی لازم در عضلات، به راحتی می توانید در تمرینات روزانه خود شرکت کرده و از قدرت کافی برخوردار شوید.

در این ورزش زمانی که تمرینات عضله سازی در بالاتنه شما صورت می گیرد، کالری سوزی هم صورت می گیرد. در حالی که شما ماهیچه های هسته ای را قدرتمند می کنید، باعث کاهش چربی و ساخت عضله سفت تر می شوید. برخورداری از اندام قوی تر باعث می شود که زندگی روزمره شما  چه در ورزش های حرکتی و یا تحرک عمومی بهبود پیدا کند.

موضوع مهمی که باعث می شود ورزش سی ایکس ورکس را از سایر تمرینات متمایز  کند، این است که هر حرکت دارای گزینه های مختلفی است. این به این معنی است که شما می توانید در هر بخش از تمرینات، بر یکی از اهداف خود تمرکز کنید.

ورزش سی ایکس ورکس،  با استفاده از وزنه های مقاوم و صفحات وزنه و همچنین تمرینات بدنی انجام می شود. همچنین در این ورزش از ابزاری مانند کش های مخصوص و حرکات قدرتی مانند اسکات  و کرانچ استفاده می شود.

هدف اصلی سی ایکس ورکس

کلیه تمرینات ورزش سی ایکس ورکس مبتنی بر یک تمرین پایه است که در تمام مراحل، در نظر گرفته می شود. به این ترتیب، سی ایکس ورکس بر پایه شرایط بدنی هر فردی ایجاد شده است و هر فردی می تواند این تمرینات را انجام دهد. در طول تمرینات، شما از طریق کمک های مربی، از وسایل و ابزار مخصوص استفاده کرده و حرکات مختلف را انجام می دهید.

حرکات سی ایکس ورکس

برای انجام دادن ورزش سی ایکس ورکس مراحل زیر معمولا انجام می شود:

گرم کردن بدن: در مرحله اول معمولا با گرم کردن ناحیه عضلات شکم، این قسمت آماده تمرینات می شود.

قدرت ناحیه شکمی: در این مرحله معمولا بر روی ماهیچه های بخش بالا و پایین شکم کار شده و استقامت آن افزایش پیدا می کند.

قدرت ایستایی: در این بخش، معمولا عضلات شکم، باسن و بخش میانی در حالت ایستاده تقویت شده و بر روی آن تمرکز می شود.

بخش دوم قدرت و توان ناحیه شکمی: این بخش شامل تمرینات در ناحیه پهلو، شکم، زیر بغل و سینه است که در جهت تقویت آن ها انجام می شود.

برای شروع ورزش CXWorx، در ابتدا باید وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید که شامل لباس تمرین راحت، کفش ورزشی، حوله و آب است. ورزش سی ایکس ورکس به عنوان یک تمرین هدفمند، یکی از موثرترین ورزش هایی است که می توانید انجام دهید.

ممکن است تمرینات، کمی سخت و شدید باشد، اما  شما با برنامه ریزی مناسب می توانید این فشار را کاهش دهید. سی دقیقه تمرین سی ایکس ورکس، شما را به لحاظ ذهنی و جسمی تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد قدرت در هسته مرکزی بدن می شود.

به این ترتیب،  قدرت و عملکرد بدن شما به سمت تعادل و انعطاف پذیری سوق داده شده و بدن شما را از هر نوع آسیبی حفظ می کند.

فواید ورزش سی ایکس ورکس

تمام تمرینات بدنی و ورزشی در رشته های مختلف برای بدن مفید هستند زیرا باعث سلامتی و گردش خون مناسب می شوند. با انجام حرکات ورزشی، شما از انواع بیماری های قلبی و عروقی در امان می مانید. البته باید در نظر داشته باشید که در انتخاب ورزش مناسب با شرایط خود دقت کنید تا آسیبی به شما وارد نشود.

بیماری حاد عروق قلبی

ورزش سی ایکس ورکس دارای فواید زیر است:

– اثربخشی سریع و مناسب سی ایکس ورکس

– تناسب تمرینات با شرایط مختلف بدنی

– دسترسی به عضلاتی قدرتمند و ماهیچه های قوی

– شکل بخشیدن به تمام عضلات

– جداسازی عضلات بالاتنه و پایین تنه و برش دادن به عضلات به شکل مناسب

سفت کردن شکم

– کاهش مشکلات اضافه وزن

– افزایش قدرت و توان برای انجام تمرینات

– افزایش توان بدن برای جلوگیری از آسیب های احتمالی

نمونه تمرینات

کشش پا

– شنای سوئدی

– لگ لیفت (در این حرکت، پا را در حالت دراز کش بالا می آوریم)

– حرکت پلانک ( شنای سوئدی با دو دست)

– اسکات قدرتی

حرکت کوهنورد (مانند شنای سوئدی، اما یک پا را جلوتر از پای دیگر قرار می دهند)

چه کسانی ورزش سی ایکس ورکس انجام ندهند

ورزش و تمرینات ورزشی برای همه افراد مفید است. اما باید گفت که برخی از تمرینات ورزشی نسبت به ورزش های دیگر کمی سنگین تر و سخت تر است. بنابراین افرادی که دچار بیماری های قلبی عروقی و یا دیگر آسیب های جسمی هستند، بهتر است تمرینات سی ایکس ورکس را انجام ندهند و در صورت تمرین، به توصیه های مربی ورزشی عمل کنند.

تیم ترجمه نبض ما

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم