راهنمایی برای جراحی لیفت سینه-ماستوپکسی

بسیاری از زنان به دنبال عمل جراحی لیفت سینه (ماستوپکسی) می روند؛ زیرا می خواهند افتادگی سینه را اصلاح کنند و هنگام لباس پوشیدن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

نبض ماسینه های سفت و محکم، زیبا هستند. با این حال، افتادگی سینه واقعیتی است که با بالا رفتن سن برای زنان اتفاق می افتد و جاذبه آن را می گیرد. انجام ماستوپکسی می تواند منحنی های زنانه را بازگرداند و ظاهری جوان تر و شاداب تر را به نمایش گذارد.

جراحی لیفت سینه

آمار اخیر نشان می دهد که عمل جراحی لیفت سینه، به سرعت دارد به یکی از محبوب ترین عمل های جراحی زیبایی تبدیل می شود. بسیاری از زنان به جای اینکه به سادگی اندازه سینه خود را تغییر دهند، برای درمان افتادگی عمل جراحی لیفت سینه را انتخاب می کنند.به طور طبیعی افتادگی سینه می تواند ناشی از یکی از عوامل زیر باشد:

بارداری و شیردهی

به طور طبیعی در نتیجه شیردهی سینه ها کشیده و افتاده می شود. عمل جراحی لیفت سینه می تواند این تغییرات را معکوس کند و سینه های شما را به موقعیت سابق بازگرداند.

بالا رفتن سن

با گذشت زمان، بافت سینه به طور طبیعی قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و به طور فزاینده ای شل می شود. ماستوپکسی می تواند ویرانی ناشی از زمان و گرانش را بازسازی کند.

نوسان وزن

کاهش وزن قابل توجه در زنان معمولا با کاهش حجم سینه همراه است. عمل جراحی لیفت سینه می تواند با بالا بردن آن و حذف پوست کشیده شده، شکلی متناسب و سرزنده را به سینه بازگرداند.

کاهش وزن ناگهانی

ژنتیک

تعداد روزافزونی از بیماران، این عمل را برای تغییر حالت سینه های افتاده خود انجام می دهند. این جراحی به زنان کمک می کند تا مشخصات سینه خود را به شکلی که همیشه آن را می خواستند، تبدیل کنند.

سینه های آویزان ممکن است ناشی از انتخاب شیوه زندگی باشد: تمرینات شدید و دویدن می تواند بر روی قابلیت ارتجاعی بافت سینه تأثیر بگذارد.

آیا ماستوپکسی برای من انتخاب مناسبی است؟

کسانی که برخی از ویژگی های فیزیکی زیر را دارند، بیشترین بهره را از عمل جراحی لیفت سینه می برند:

نوک سینه هایی که به سمت پایین هستند: وزن بافت سینه موجب کشیده شدن پوست می شود. وقتی این اتفاق می افتد، اغلب سینه ها صاف، بلند یا افتاده می شوند. عمل جراحی لیفت سینه این تغییر موقعیت را برطرف می کند، بنابراین نوک سینه به جلو می رود.

نوک سینه ها یا هاله هایی که در زیر سینه قرار می گیرند: هنگامی که جراحان پلاستیک، زنان را به عنوان کاندیداهای بالقوه لیفت سینه ارزیابی می کنند، یکی از مهم ترین مواردی که در نظر می گیرند، موقعیت نوک سینه ها در چین های زیر سینه است.

عمل جراحی لیفت سینه

سینه های نامتقارن: ماستوپکسی بافت سینه را تغییر می دهد و سینه های افتاده را بالا می آورد. در نتیجه، جراحی می تواند نامتقارن بودن سینه ها را اصلاح کند و آنها را به حالت طبیعی بازگرداند. توجه داشته باشید که رسیدن به تقارن کامل دشوار است و تقریبا سینه های تمام زنان کمی نامتقارن است.

برای فهمیدن اینکه آیا عمل لیفت سینه برای شما مناسب است یا خیر، می توانید یک اقدام ساده را در خانه انجام دهید. یک مداد را زیر سینه خود بکشید، اگر مداد در آنجا ایستاد، این مساله نشان می دهد که ممکن است این جراحی برای شما مفید باشد.

مناسب ترین کاندیداهای عمل جراحی لیفت سینه کسانی هستند که:

– از لحاظ جسمی سالم هستند و وزن پایداری دارند.

سیگار نمی کشند یا مایل به ترک این عادت هستند.

– پوست کشیده ای در اطراف سینه دارند و هاله آنها بزرگ شده است.

– افرادی که تن پوست خوبی دارند و پوست سالم و انعطاف پذیر، پس از جراحی با احتمال بیشتری سینه ها را در موقعیت جدید خود نگه می دارند.

– در مورد جراحی و چیزی که می توانند به دست بیاورند، انتظارات واقع بینانه دارند.

مهمتر از همه، انجام عمل جراحی لیفت سینه، یک تصمیم بسیار شخصی است.این عمل تنها باید در صورتی انجام شود که انتخاب شما باشد و معتقد باشید که انجام این کار حس توانمندی یا اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد.

اگر می خواهید پروتز سینه انجام دهید، این مطلب را بخوانید

سوالات رایج در مورد ماستوپکسی

در اثر عمل جراحی لیفت سینه جای زخمی باقی می ماند، چه شکلی است؟

جای زخم در جراحی لیفت سینه اجتناب ناپذیر است، اما بسته به روش جراحی مورد استفاده توسط جراح، معمولا می توان به خوبی آن را پنهان کرد. ممکن است یک جای زخم شبیه هلال ماه  در بالای هاله سینه باقی بماند، یک زخم در اطراف هاله سینه یا یک زخم عمودی که از گوشه هاله تا چین سینه کشیده می شود. به مرور زمان این جای زخم ها محو شده و بسیار کمرنگ می شوند.

دوره بهبودی عمل ماستوپکسی چقدر طول می کشد؟

پس از یک تا دو هفته، می توانید اکثر فعالیت روزانه خود را انجام دهید. اگرچه شما در دوره بهبودی اولیه هستید و باید از انجام تمرینات سنگین، فعالیت جنسی یا استرس ناخواسته دوری کنید.

راههای کاهش تستوسترون در زنان

ماستوپکسی چه نوع عوارضی می تواند داشته باشد؟

عوارض این جراحی بسیار غیرمحتمل هستند، اما برخی از خطرات مرتبط با لیفت سینه شامل بی حسی سینه یا نوک آن، عفونت، تورم، کبودی، عدم تقارن، بی نظمی در برجستگی یا شکل، سروما و هماتوم می شوند. اگر جراحی توسط یک جراح پلاستیک با تجربه انجام شود، احتمال وقوع این عوارض کاهش می یابد.

آیا می توان عمل جراحی ماستوپکسی و افزایش سایز سینه را همزمان انجام داد؟

بله. بسیاری از زنان برای جوانسازی سینه این دو عمل را به صورت همزمان انجام می دهند تا تنها به یک دوره بهبودی نیاز داشته باشند.

تیم ترجمه نبض ما

5/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید