انواع حرکت اسکات برای بانوان و فواید آن

حرکات اسکات، تمرین های فوق العاده ای برای تقویت باسن و پاهای خانم ها است. با ما همراه باشید تا با فواید اسکات برای بانوان آشنا شوید.

نبض ماحرکات اسکات تمرین بسیار کاملی برای شما می تواند باشد و باعث می شود ظاهر شما زیبا و فوق العاده به نظر برسد. حرکات اسکات برای بانوان فقط برای زیبایی نیست. بلکه آنها تقریبا هر عضله ای را در قسمت پایین بدن تقویت می کند، از جمله ران، عضلات درونی، ساق پا، عضلات کفل، همسترینگ و عضلات شکم.

اسکات برای بانوان در منزل

بیایید و با حرکت استاندارد شروع کنیم. اول از همه تا جایی که می توانید راست بایستید و پاهایتان را به اندازه سر شانه ها باز کنید.

سپس بدن خود را با خم کردن زانو و عقب بردن لگن، تا آنجا که می توانید پایین بیاورید. سپس با فشردن عضلات باسن، خود را به حالت اول برگردانید. کل این حرکات یک تکرار محسوب می شود. آن را ادامه دهید.

ورزش پشت میز کار

انواع حرکات اسکات برای بانوان

با وجودی که اسکات استاندارد، تمرین بسیار خوبی است، اما این حرکت هم می تواند شکل های مختلفی داشته باشد. در ادامه به چند نوع مختلف از حرکات اسکات اشاره می شود که به نوعی باعث ارتقای حرکت اولیه می شود.

1- اسکات با استفاده از باند کوچک

راست بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه هایتان باز کنید در حالی که یک نوار کوچک به دور ساق هایتان بسته باشید. سپس بدن خود را با خم کردن زانو و عقب بردن لگن، تا آنجا که می توانید پایین بیاورید. مکث کرده و سپس به حالت اول برگردید.

این حرکت را تکرار کنید.

2- اسکوات گوبلت سومو

سر یک دمبل سنگین را در دست بگیرید و آن را مقابل سینه خود قرار دهید. پاهایتان را دو برابر عرض شانه هایتان باز کرده به طوری که شست پا کمی به سمت بیرون باشد.

سپس بدن خود را با خم کردن زانو و عقب بردن لگن، تا آنجا که می توانید پایین بیاورید. مکث کرده و سپس به حالت اول برگردید. این حرکت را تکرار کنید.

حرکت اسکات در خانه

3- اسکات با پرس بالاسری

یک جفت دمبل را در دست گرفته و مقابل شانه هایتان قرار دهید. پایین بیایید به طوری که ران پاهایتان با سطح زمین موازی شود. سپس بلند شوید و دمبل ها را به صورت مستقیم تا بالای شانه پرس کنید. این حرکت را تکرار کنید.

4- اسکات جک

در حالی که پاهایتان به اندازه عرض باسن باز است، بدن خود را پایین بیاورید تا این که زانوهایتان 90 درجه خم شود. به صورت ناگهانی پاهای خود را به بیرون پرتاب کرده و سریع آن را به جای اولش بازگردانید.

این حرکت را تکرار کنید.

5- اسکات با بالا آمدن از جلو

پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید در حالی که دمبلی در دستتان قرار گرفته و دستتان به صورت کامل باز باشد. بدن خود را تا جایی که می توانید پایین بیاورید در حالی که با استفاده از بازوهایتان دمبل را تا ارتفاع شانه بالا می آورید.

خودتان را به حالت ایستاده برگردانید و وزن خود را برگردانید. این حرکت را تکرار کنید.

فواید اسکات برای بانوان

در ادامه به برخی از فواید اسکات برای بانوان اشاره می کنیم:

چربی سوزی و کاهش وزن 

درست مانند هر ورزش دیگر، اسکات هم می تواند باعث چربی سوزی و کاهش وزن شود. چه اسکات با وزنه باشد و چه بدون وزنه، این حرکت می تواند باعث افزایش ضربان قلب و سوزاندن کالری شود.

کاهش وزن و پوست شل

فرم گرفتن پاها

هر زنی دوست دارد که پاهای جذاب و خوش فرمی داشته باشد و اسکات می تواند این ظاهر را برای شما به ارمغان بیاورد. آن چه که در مورد اسکات مهم است، این است که ماهیچه های زیادی را درگیر خود می کند که می تواند موجب بهبود ظاهر آن شود.

حفظ سلامت مفصل ها

اسکات به تنهایی و حتی بدون وزنه هم باعث افزایش جریان خون به ماهیچه های باسن و زانو می شود. خون اضافه همراه خود اکسیژن می آورد که باعث بهبود سلامت بافت های شما می شود. از آنجا که بافت موجود در مفاصل شما باعث روانکاری مفاصل می شود، در نتیجه کمتر در خطر آرتریت زانو و لگن قرار خواهید گرفت.

فرم گرفتن باسن

اسکات برای ماهیچه های باسن شما هم مفید است و این یکی از دلایلی است که بسیاری از خانم ها به این حرکت علاقمند هستند. اسکات باعث ساخت و فرم گرفتن ماهیچه های باسن و چهارسر می شود، در حالی که چربی های پشت را می سوزاند. چربی سوزی و لیفت عضلات باعث می شود که شما به هدفی که در ذهن دارید نزدیک تر شوید.

خلاص شدن از سلولیت

اسکات در حالی که جریان خون را افزایش می دهد، باعث پمپاژ خون به سمت ران هم می شود. برخی مطالعات نشان داده اند که سلولیت، ناشی از گردش خون ضعیف و همچنین ایجاد توده های چربی است. انجام اسکات می تواند فرآیندی را که منجر به سلولین می شود، معکوس کند و ظاهر ران، باسن، شکم و لگن را بهبود بخشد.

بهبود وضعیت ایستادن شما

اگر می خواهید مردم شما را بلندتر از آنچه که هستید ببینند، اسکات یکی از بهترین راهکارهاست. این بدین دلیل است که اسکات عضلات هسته ای شما را بهبود می بخشد که شامل عضلات پشت هم می شود که نقش مهمی در وضعیت ایستادن شما دارد.

3.2/5 - (6 امتیاز)
منبع Womenshealthmag

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید