افطاری به سبک رستوران های پایتخت

با فرا رسیدن ماه رمضان، رستوران ها به جای سرو ناهار و شام، سرو افطار را در دستور کار خود قرار می دهند، به علاوه بسیاری از خانواده ها هم برای افطاری دادن به رستوران ها مراجعه می نمایند.

نبض ما – با رسیدن ماه رمضان کافه‌ها و رستوران‌ها به تکاپو می‌افتند تا منو متفاوتی را ارائه کرده و به کمک آن مشتری‌های بیشتری را جذب کنند. این منو در بعضی رستوران‌‌ها به صورت پکیچ و در بعضی دیگر به صورت بوفه افطاری ارایه می‌شود. پکیج‌های افطاری به این صورت است که برای هر نفر یک بشقاب یا سینی اختصاص می‌دهند. محتویات این سینی معمولا کمی زولبیا و بامیه، چند دانه خرما، نان و پنیر و حلیم یا آش است. در کنار این بشقاب هم چای و در بعضی رستوران‌ها شیر یا آبمیوه سرو می‌شود.

در مجموع پکیج افطاری یا سینی افطار به عنوان یک افطار ساده است و در اکثر کافه و رستوران‌ها محتویات مشابهی دارد. محتویاتی که در منزل و بر سر سفره‌های عادی خودمان هم داریم و به همین دلیل تمایل کمتری برای صرف هزینه در رستوران بابت آن‌ها داریم.

بوفه افطاری

اما بوفه افطار بحث جداگانه‌ای دارد. به این دلیل که یک بوفه یعنی حداقل تنوع ۱۰ مدل غذا و دسر. تنوعی که بسیار هیجان انگیز است و البته تازه بودن غذاها هم نقش مهمی در بالا بودن کیفیت بوفه دارد.

بوفه‌های افطاری ماه رمضان در رستوران‌ها بعضی به همراه شام است و بعضی هم شام را جداگانه سرو می‌کنند. نکته مثبتی که می‌تواند یک بوفه را از رستوران‌های دیگر متمایز کند خصوصا برای ماه رمضان، تنوع سوپ و دسرهای شیرین و در مجموع تنوع غذاهایی است که برای مصرف در زمان ماه رمضان بیشتر توصیه می‌شود.

برخی از رستوران هایی که بوفه افطاری دارند

دارچین

در محدوده خیابان مطهری یک رستوران قدیمی و سابقه دار وجود دارد که با گذشت چند سال از شروع به کارش هنوز مشتری‌های قدیمی به آن مراجعه می‌کنند و هنوز همان طعم قدیمی را می‌چشند. بوفه افطاری رستوران دارچین شامل آش، شله زرد، عدسی، سوپ، نان و پنیر و خیار و گوجه، خرما، گردو، زولبیا، آبمیوه طبیعی، هندوانه، طالبی، نان پنیر و سبزی، کره، مربا ،عسل، انواع نان، چای و نسکافه است و قیمت آن ۵۴ هزار تومان است. این بوفه شام ندارد و در صورت تمایل می‌توانید از منو ایرانی فرنگی دارچین شام خوشمزه‌‌ای را سفارش دهید.

رستوران دارچین

البرز

چلوکبابی البرز از شناخته شده ترین و بهترین چلوکبابی‌های تهران است. جایی بسیار باسابقه که با کیفیت‌ترین کباب‌ها را عرضه می‌کند. رستوران البرز بوفه‌ای برای افطاری در نظر گرفته که قیمت آن ۳۵ هزارتومان است و شامل حلیم، شله زرد، انواع نان، زولبیا و بامیه، کره عسل، شیر، شیر کاکائو، پنیر، انواع مربا  و سبزی خوردن است. اما این بوفه آنقدر کامل نیست که شما را از صرف شام باز دارد و بعد از بهتر است با کمی فاصله خودتان را مهمان کباب‌های نامی این مجموعه کنید.

رستوران البرز

عالی قاپو

عالی قاپو یک رستوران سنتی در محدوده خیابان گاندی است. اگر از این دسته افراد هستید و برای افطاری در ماه رمضان هم به دنبال یک رستوران سنتی می‌گردید، ما عالی قاپو را به شما معرفی می‌کنیم. بوفه افطار عالی قاپو شامل انواع آش و سوپ، انواع سالاد و نوشیدنی، کشک بادمجان، نان و پنیر ومیوه و … است. در مجموع این بوفه  ۳۸ هزار تومان قیمت دارد و بعد از در صورت تمایل می‌توانید برای شام از منو آن که شامل غذاهای ایرانی است استفاده کنید.

رستوران عالی قاپو

فلورانس

رستوران ایتالیایی فلورانس در خیابان شریعتی قرار دارد. این رستوران در ایام غیر از ماه رمضان هم بوفه صبحانه دارد و از این جهت جزو رستوران‌هایی است که مدیریت بوفه را خوب می‌داند. با توجه به این که فلورانس یک رستوران ایتالیایی است بوفه افطاری آن بدون شام است. بوفه افطار فلورانس شامل بیش از ۲۵ نوع مواد غذایی از جمله منو گرم مثل حلیم، عدسی، نیمرو و املت و … است. منو سرد آن هم انواع شربت و نوشیدنی، کیک و انواع پنیر صبحانه و … است.

رستوران فلورانس

نکاتی کلی برای سفارش غذای سالم در رستوران

هنگامی که در بیرون از خانه غذا می‌خورید، ممکن است فکر کنید که رعایت رژیم غذایی معمول‌تان یا مراقب بودن از لحاظ میزان کالری دریافتی کار مشکلی است.

  • برای آنکه در غذا خوردن در رستوران رویه سالمی را دنبال کنید، به این نکات توجه داشته باشید:
  •  آب، شیر کم‌چربی، چای بدون قند یا سایر نوشیدنی‌های کم‌شیرینی و کم‌کالری را سفارش دهید.
  •  یک سالاد کوچک به عنوان اشتها‌آور سفارش دهید که به شما کمک خواهد کرد که قبل از غذای اصلی، معده خود را پرکنید.
  •  دستور دهید سس سالاد را که چاق‌کننده است، جدا برای شما بیاورند.
  •  غذاهایی را سفارش دهید که حاوی سبزیجات باشند.
  •  غذاهای را سفارش دهید که بخارپز یا آب‌پز یا تنورپز شده باشند، و سرخ کرده نباشند.
  •  به جای یک پرس بزرگ غذا، یک پرس کوچک یا متوسط یا یک پرس بچه‌‌گانه سفارش دهید.
  •  به جای دیدن نمونه‌های غذا در بوفه رستوران، از منوی رستوران سفارش دهید.

ماه رمضان

رستوران هایی که در ماه رمضان باز هستند

به گفته معاون نیروی انتظامی، متصدیان هتل ها، مهمانپذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع قانونی و با رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خودشان می توانند خدمات ارایه کنند. فعالیت سایر رستوران ها از افطار تا سحر بلامانع است و سینماها نیز می توانند تا قبل از سحر فعالیت کنند.

وی افزود: انتظار می رود برای تقویت مراتب خویشتن داری و گسترش ارزش های اخلاقی و هنجارهای دینی به ویژه حجاب و عفاف در محیط های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود و مسافران، بیماران و همه افرادی که عذر شرعی دارند از خوردن، آشامیدن و مصرف دخانیات در ملاء عام خودداری کنند.

نبض ما – گردآوری

فیدیلیو، وبسایت دکترکرمانی، باشگاه خبرنگاران

 

5/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم