چگونه لب های زیبا داشته باشیم؟

لب یکی اجزای مهم چهره است که تاثیر به سزایی در زیبایی فرد دارد. با دانستن روش های مراقبت و زیبایی لب ها می توانید ظاهری و لب زیبا برای خود داشته باشید.

نبض ما– هر فرد لب هایی با شکل و رنگ متفاوتی دارد برخی لبهای قطورتر و برخی دیگر لبهای باریکی دارند در صورتی که نوع لب خود را بدانید بهتر از آنها مراقبت کرده و می توانید از نظر زیبایی نمای بهتری در آنها ایجاد کنید.

انواع شکل لب ها

لب ها شکل ها و فرم های متفاوتی دارند که در ادامه به آن اشاره می شود.

لب های باریک

این لب ها برای مشخص کردن های حاشیه خارجی لب نیاز به استفاده از مداد لب دارند . برای برجسته سازی لب از محصولات برجسته کننده لب و یا سایر درمانها چون برجسته سازی از طریق ژل لب می توان بهره برد.

لب های غیر قرینه

لب ها گاه می توانند غیر قرینه باشند لبه خارجی لب بالا ممکن است بالاتر از زاویه  کناری لب باشد و طرف دیگر پایین تر از زاویه

لب های صاف

بهترین فرم لب هستند که نمایی یکسان و یکنواخت داشته و در لمس نرم و صاف هستند این فرم لب ها تحت عنوان لب های بوسیدنی خوانده می شوند.

لب هایی با فرم پر

لب های پر اغلب مورد تحسین همگان است و برخی از ستاره ها  چنین لب هایی دارند. لب های پر ممکن است قرینه نباشند ولی با ارایش می توان نقص را بهبود بخشید. اغلب این لب ها منحنی و زیبا هستند و مورد علاقه افراد بسیاری هستند. بهترین توصیه به این افراد استفاده از  مرطوب کننده های لب برای مرطوب ساختن آنها و استفاده از رژ لب های بی رنگ و کمرنگ بدون استفاده از خط لب است.

زیبایی لب ها

لب های گرد

این لب ها شبیه به یک دکمه برجسته به نظر می رسند این لب ها جذاب بوده و چهره ای جذاب و زیبا  به شما می دهند. در مورد این لب ها استفاده از بوم لب براق توصیه می شود از خط لب برای شکل دادن به این لب ها می توان استفاده کرد.

لب های بی شکل

این لب ها شکل خاصی ندارند و حاشیه خارجی خیلی واضح نیست. و نیاز به ایجاد حاشیه با استفاده از خط لب است  می توانید بهترین رنگها را ر وی لب خود تست کنید و مناسب ترین انها را انتخاب کنید. می توانید مداد همرنگ رژ لب خود را استفاده نموده و به لبهای خود طراوت و شکل دهید.

لب های نازک

در صورتی که از آرایش مناسب برای این لب ها استفاده کنید می توانید آنها را جذاب تر و زیباتر نشان دهید.

لب های پهن

برخی از ستاره ها نیز چنین لب هایی دارند این لب ها بزرگ و وسیع بوده و کشسانی زیادی دارند. برای جذاب کردن این لب ها خط لب را در حاشیه داخلی خط لب بکشید و زوایای لب را خالی بگذارید روزها از بوم لب و شبها و در مراسم از رژلب تیره و مات استفاده کنید.

لب های بدون شکل

همه لب ها یکسان نیستند ممکن است برخی از لب ها غیر یکنواخت باشند نگران نباشید می توانید با آرایشی درست این مشکل را برطرف کنید.

روشنی لب ها

برای آنکه لب های شما تیره نشوند و صورتی به نظر برسند باید آنها را آب رسانی کنید. پس کمی روغن بادام را با نصف قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید و روی لب ها قرار دهید. این روش به شما کمک خواهد کرد پوست روشنی در ناحیه لب داشته باشید.

برای آنکه لب های نرم و روشن داشته باشید مقداری عسل را شب و قبل از خواب، روی لبتان بمالید.

برای آنکه لب های تیره را به راحتی روشن و خوشرنگ کنید مقدار کمی زردچوبه را با یک قاشق شیر سرد مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود.خمیر را روزانه و به مدت 5 دقیقه روی لبتان قرار دهید.پس از مدت کوتاهی ( تقریبا یک هفته ) مشاهده می کنید که تیرگی لب شما از بین رفته است.

هر شب قبل از خواب کمی آب چغندر روی لبتان بمالید تا روشن و صورتی شود.

معمولا لیمو برای رفع تیرگی ها و لکه های پوست به کار می رود. از لیمو می توانید برای روشن کردن رنگ لب های خود نیز استفاده کنید. شب ها بهترین زمان استفاده از لیمو بر روی لب ها است. شب ها قبل از خواب، آب لیموی تازه را به روی لب های خود بزنید و سپس آنها را ماساژ دهید.

اگر لب هایی بسیار تیره دارید و به دنبال راهی برای صورتی و با طراوت نشان دادنشان می گردید، شیر سرد و کمی پودر زردچوبه راه بسیار خوبی است! فقط کمی پودر زردچوبه را با یک قاشق چای خوری شیر سرد (از هر نوعی می تواند باشد) ترکیب کنید. حالت خمیر گونه ای پیدا خواهد کرد، این ترکیب را برای ۵ دقیقه روی لب هایتان قرار دهید. این کار را برای یک تا دو هفته انجام دهید تا پیشرفت چشمگیری را شاهد باشید! این یکی از بهترین روش های من برای صورتی کردن طبیعی لب‌های تیره است.

لایه برداری لب ها با شکر

لب‌های شما نیز همچون پوست‌تان نیاز دارند به صورت روزانه از شر سلول‌های مرده خلاص شوند. راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد، شاید بتوان گفت یکی از ارزان‌ترین و تاثیرگذارترین راه‌ها استفاده از شکر است، البته نمک نیز همان کار را می‌کند به شرط اینکه جراحت خاصی روی لب‌های‌تان نباشد. ابتدا لب‌های‌تان را با وازلین یا روغن زیتون چرب کنید، سپس با انگشت حلقه خود مقداری شکر را آرام روی لب‌های‌تان بمالید تا ذرات ریز شکر روی لب‌ ها حرکت کنند، سلول‌های پوستی شکلی شبیه الماس دارند بنابراین اگر فقط مقداری شکر روی لب‌ ها بگذارید و لب‌ ها را به هم بمالید هیچ فایده‌ای ندارد. یک راه دیگر هم این است که کمی وازلین را با شکر مخلوط کنید و با مسواک روی لب‌های‌تان بمالید.

هزینه اصلاح طرح لبخند

چگونه لب قرمز داشته باشیم

راه هایی برای داشتن لب هایی قرمز در ادامه می آید:

مرطوب کننده

بسیاری از مردم فراموش می کنند که، اگرچه لب ها می توانند بسیار انعطاف پذیر باشند ولی همچنان به مرطوب کننده نیاز دارند. ممکن است مرطوب کردن لب هایتان را تا وقتی که پوست پوست نشده اند فراموش کنید. خب خانم ها! میزان مناسبی وازلین یا حتی نرم کننده های لب موجود در بازار می توانند شما را از داشتن لب هایی خشک نجات دهند. البته مرطوب کردن لب ها همچنین راهی عالی برای صورتی نگه داشتن لب‌ ها نیز به شمار می‌رود.

آب چغندر

آب چغندر می تواند به عنوان رنگ طبیعی برای لب هم استفاده شود، پس با مالیدنش روی لب ها قبل از رفتن به تخت خواب تا صبح لب های صورتی و زیبایی پیدا خواهید کرد.

گلبرگ گل رز بوته ای

اگر گلبرگ های رز را در فنجانی له کنید تا به صورت مایعی در آید، می تواند خیلی برای لب هایتان خوب باشد! نه تنها رزها به طور طبیعی به لب هایتان رنگ می دهد بلکه آن ها را بسیار سالم نگه می دارند. این یکی از راه های صورتی نگه داشتن لب هاست که من خودم همیشه انجامش می دهم.

مسواک با برس نرم

لایه برداری می تواند به آرامی با یک مسواک با برس نرم انجام شود. فقط با کمی آب می توانید با مسواک کشیدن به لب هایتان آن ها را ابریشمی و صورتی روشن کنید.

روغن بادام

راه عالی دیگری که می توانید با آن به لب هایتان آبرسانی و آن ها را صورتی کنید استفاده از روغن بادام و آبلیمو است. می توانید هر روز از این ترکیب استفاده کنید. لب هایتان را بسیار زیبا خواهد کرد و راه دیگری ست برای صورتی نگه داشتن طبیعی لب هایتان.

عسل

فقط کافی است کمی از آن را در شب، قبل از خواب روی لبتان بمالید. این کار لب هایتان را تقویت کرده و آن ها را بی نهایت نرم و روشن می کند.

نبض ما– گردآوری

منابع

دکترخیرخواه، نیک صالحی، الودکتر، جام نیوز

 

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید