فریتاتا غذای ایتالیایی و سرشار از امگا ۳/عکس

فریتاتا یک غذای ایتالیایی است که می‌توانید آن را با هر چیزی که دم دست دارید درست کنید. فریتاتا انواع بسیار گوناگونی دارد و به آن پیتزای تخم مرغی هم می‌گویند.

نبض ما – می‌توانید یک فریتاتای کاملا گیاهی درست کنید یا اینکه گوشت چرخ‌کرده یا ماهی هم به آن اضافه کنید، یا اصلا فریتاتایی درست کنید که ترکیبی از هر سه باشد!

زمان تهیه‌ی مواد اولیه: ۸ دقیقه

زمان پخت: ۲۰ دقیقه

مواد لازم فریتاتا برای ۴ نفر

– تخم مرغ ۸ عدد

– نصف فنجان آب

– ادویه یا سبزیجات معطر خشک‌‌شده یا تازه بنا به ذائقه به میزان لازم

– کمی نمک

– کمی فلفل

– ۲ فنجان سبزیجات خُرد شده، گوشت، مرغ یا بوقلمون، یا ماهی و یا ترکیبی از همه

– نصف فنجان پنیر رنده شده

طرز تهیه فریتاتا

ابتدا فر را روشن کنید تا داغ شود. در یک ظرف متوسط، تخم مرغ‌ها، ادویه، آب، نمک و فلفل را هم بزنید.

ظرف مخصوص فر را با کمی روغن چرب کرده و کمی گرم کنید، مواد را داخل ظرف بریزید و خوب پخش کنید و روی حرارت قرار دهید، وقتی لبه‌های تخم مرغی فریتاتا شکل گرفت و پخت، با یک کفگیر به آرامی لبه‌های پخته شده را کمی بلند کنید تا تخم مرغ پخته نشده‌ای که روی فریتاتا مانده، به پایین سرازیر شده و بپزد.

وقتی زیر فریتاتا خوب پخت و روی آن هم تقریبا پخته شد (حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه)، پنیر را روی آن بپاشید و ظرف را ۲ تا ۳ دقیقه در فری که از قبل داغ شده قرار دهید تا پنیر ذوب شده و پُف کند.

فریتاتا

یا اینکه می‌توانید در ظرف را گذاشته و روی شعله بگذارید تا بپزد. فریتاتای شما آماده است، می‌توانید هر مدلی که دوست دارید برش بزنید و سرو کنید.

انواع فریتاتا

فریتاتای گوجه فرنگی و بروکلی:

همه‌ی این مواد را بپزید: یک عدد پیاز کوچک خُرد شده، ۲ فنجان بروکلی خُرد شده، نصف فنجان قارچ برش خورده و یک حبه سیر خُرد شده. دو عدد گوجه فرنگی متوسط خُرد شده، ۲ قاشق چایخوری خردل خشک شده و یک و کمی پودر آویشن را هم به این مواد اضافه کنید.

فریتاتای کدو سبز و گوجه فرنگی:

همه‌ی این مواد را بپزید: یک عدد پیاز قرمز کوچک خُرد شدخ . یک فنجان کدو سبز خُر شده با پوست. یک فنجان گوجه فرنگی خُرد شده، ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده و یک قاشق چایخوری ریحان خشک شده هم به به این مواد اضافه کنید.

فریتاتای تُن و نخود سبز:

همه‌ی این مواد را بپزید: یک عدد پیاز کوچک خُرد شده و یک عدد ساقه‌ی خُرد شده‌ی کرفس. یک کنسرو ماهی تن، نصف فنجان نخود سبز منجمد و ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده هم به این مواد اضافه کنید.

نبض ما– مترجم:هدی بانکی

http://www.eggs.ca

 

4.7/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید