کدام عمل زیبایی بینی ارزان تر است؟

یکی از مسائل مهم عمل بینی که ذهن متقاضیان جراحی زیبایی بینی را درگیر می کند هزینه جراحی زیبایی بینی است. گاهی هزینه ها بیش از اندازه بالاست و گاهی بسیار پایین است. اما آیا قیمت بالا تضمین کیفیت مناسب عمل بینی است؟

هزینه جراحی زیبایی بینی بسته به نوع بینی و منطقه جغرافیایی متفاوت است. هزینه های عمل زیبایی بینی شامل جراح و متخصص بیهوشی ، هزینه اتاق عمل و بیمارستان، داروها و وسایل مصرفی است که به صورت یک مجموعه از متقاضی دریافت می شود.

هزینه عمل بینی در بیمارستانهای خصوصی

عمل زیبایی بینی در بیمارستان های خصوصی بین ده میلیون تا ۱۲ میلیون است.

هزینه عمل بینی در بیمارستان دولتی

در بیمارستان های دولتی عمل بینی در صورتی انجام می شود که فرد دارای ناراحتی هایی مانند پولیپ، سینوزیت و غیره باشد، که در کنار عمل بینی عمل زیبایی را هم انجام می دهند و هزینه عمل معمولا بین چهار تا شش میلیون است.

بیمه تکمیلی شامل عمل زیبایی بینی می شود؟

خیر. هزینه عمل زیبایی بینی تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

سوالات شایع هزینه جراحی زیبایی بینی

تصویری برای عمل بینی ارزان

عمل بینی ارزان

دوستم با یک و نیم میلیون بینی خود را عمل کرده و بسیار از نتیجه راضی است آیا می توانم به پزشک او اطمینان کنم؟

این ارزانی می تواند علل مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات عمل جراحی بینی با هزینه حتی یک میلیون تومان در بیمارستانهای آموزشی تهران توسط رزیدنت ها انجام می شود.

یکی دیگر از علل ارزانی هزینه جراحی زیبایی بینی آشنایی با کارمندان یا پزشکان برخی کلینیک هایی زیبایی است. این کافیست تا برای انجام جراحی زیبایی بینی خود فقط مبلغ ناچیزی بین یک تا دو میلیون تومان بپردازید؛ مبلغی که اگر از کارمندان آن مرکز باشید، به پرداخت هزینه های وسایل مورد استفاده در اتاق عمل و شیرینی پزشک محترم ختم می‌شود.

از آنجایی که عمل بینی بسیار عمل حساسی است و در صورت عدم موفقیت عوارض جبران ناپذیری در پی دارد عمل های ارزان قیمت تحت نظر افراد بی تجربه توصیه نمی‌شود.

عکس جراحی بینی استخوانی

جهت مشاهده لیست بهترین پزشکان گوش و حلق و بینی اینجا کلیک کنید

هزینه جراحی استخوانی چقدر است؟

آیا هزینه جراحی زیبایی بینی استخوانی متفاوت است؟ بالاتر است یا پایین تر؟

عوامل مختلفی در هزینه جراحی زیبایی بینی تاثیر گذار هستند از جمله تغییراتی که نیاز است در جراحی زیبایی بینی انجام شود، نوع بینی، نوع پوست بینی، داشتن و یا نداشتن پولیپ بینی و … است. با توجه به اینکه فاکتورهای مختلفی در هزینه جراحی بینی تاثیرگذار هستند به طور دقیق نمی‌توان بیان کرد هزینه جراحی بینی استخوانی (پوست نازک ولی غضروف‌های محکم) چقدر است.

دستمزد جراح بینی استخوانی ممکن است به چندین میلیون برسد که بسته به شرایط هر جراح متفاوت است. هزینه جراحی بینی در سال ۹۶ اغلب بین ۵ تا ۸ میلیون تومان است. اما هزینه ها باز هم ممکن است بالاتر یا پایین‌تر باشد. دستمزدهای ارائه شده توسط جراحان مختلف، ممکن است با توجه به نوع عمل مورد نیاز نیز متفاوت باشند. این امر منصفانه است، چرا که عمل‌های پیچیده‌تر، به تخصص، مهارت و زمان بیشتری در اتاق عمل نیاز خواهند داشت.

جراحی بینی گوشتی

هزینه جراحی زیبایی و عمل بینی گوشتی

آیا هزینه عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی بیشتر است؟

این نوع بینی ها بدلیل داشتن غضروف های ضعیف و نازکتر و پوست با ضخامت بیشتر که در افراد با چربی بالاتر دیده میشود کمی تامل برانگیز است. در بینی‌های گوشتی چون با تقویت غضروف شکل داده می‌شوند می‌بایست توسط متخصص باتجربه حتما انجام شود که برگشت به حالت اول اتفاق نیفتد و قبل از هر گونه اقدامی مشاوره صورت پذیرد که البته می‌تواند کمی گرانتر هم برای داوطلب این عمل در بیاید. که حدودا بین ۴ تا ۷ میلیون تومان میباشد. باز هم باید تاکید کرد که هزینه تقریبی است.

هزینه جراحی زیبایی بینی با بیمه

آیا می توانم قسمتی از هزینه جراحی بینی را از بیمه گیرم؟

اگر قصد شما از انجام عمل جراحی بینی، اصلاح نحوه ی عملکرد آن و رفع نواقصی چون انحراف تیغه‌ی بینی و مشکلات تنفسی است، بیمه قسمتی از هزینه عمل بینی (و یا حتی همه ی آن) را پوشش خواهد داد. حتما قبل از انجام جراحی پلاستیک بینی، با شرکت بیمه ی خود هماهنگی های لازم را انجام دهید چرا که برخی از این شرکت ها نیاز به تایید قبل از انجام عمل بینی دارند.

جراحی بینی که تنها با هدف زیبایی انجام شود، معمولا توسط شرکت های بیمه پوشش داده نمی شوند.

 به هر حال ثابت کردن این شرایط به موسسه بیمه می‌تواند دشوار باشد و اغلب لازم است این وضعیت مورد تایید کارشناسان بیمه قرار گیرد.

در اکثر موارد موسسات بیمه، هزینه صاف کردن تیغه بینی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. به این عمل جراحی در اصطلاح سپتوپلاستی (septoplasty) گفته می‌شود. تایید وجود انحراف در تیغه بینی با معاینه آن توسط پزشک با استفاده از ابزارهای مخصوص امکان‌پذیر است.

هزینه جراحی بینی با بیمه

هزینه قبل و بعد جراحی زیبایی بینی

آیا فقط هزینه جراحی بینی است یا قبل و بعد از آن نیز باید هزینه کنم؟

قبل و بعد از جراحی نیز هزینه های جزئی وجود دارد که شامل موارد زیر است.

هزینه های قبل از جراحی شامل موارد زیر می باشد:

  • سی تی اسکن
  • آزمایش خون
  • عکس آتلیه

و هزینه های بعد از عمل نیز شامل:

  • ویزیت ماه اول، هر هفته
  • ویزیت سال اول، هر سه ماه
  • ویزیت سال دوم، هر ۶ ماه

 

هزینه جراحی زیبایی ترمیمی بینی

هزینه عمل ترمیمی بیشتر از عمل بار اول است؟

گاهی نتیجه مورد نظر در جراحی بینی حاصل نمی شود و نیاز به جراحی مجدد است. در صورت نیاز به جراحی مجدد توصیه می شود حداقل یک سال بعد جراحی دوم انجام شود. معمولا هزینه جراحی ترمیمی از جراحی زیبایی بینی برای بار اول بیشتر است.

به گفته ی دکتر لاجوردی متخصص گوش، گلو، بینی و جراحی سر و گردن، عمل جراحی ترمیمی بینی طیف وسیعی دارد. اگر کار مختصر مانند برداشتن پره های بینی یا گذاشتن غضروف باشد و یا در مواردی که بخواهیم ترمیم را با استفاده از تزریق مایع یا ژل انجام دهیم، ترمیم به صورت سرپایی و در مطب انجام می شود و هزینه بستگی به جراح و هزینه عمل جراحی اول می تواند از چند صد هزار تومان تا چند میلیون باشد، زیرا هزینه برای هر فرد متفاوت است. اما در رابطه با یک عمل جراحی ترمیمی کامل یعنی در مواقعی که در جراحی قبلی نقص واضحی وجود داشته باشد، باید یک عمل جراحی کامل انجام شود و معمولا هزینه بالای ۱۰ میلیون تومان است مگر اینکه بینی نقص زیادی نداشته باشد.

باید به این نکته توجه داشت که عمل دوم به علت چسبندگی عمل اول به خصوص غضروف که جراح را به برداشتن از غضروف گوش یا دنده و حتی غضروف اشعه دیده پیوندی ملزم می کند معمولا هزینه بیشتری نسبت به عمل اول دارد.بینی

هزینه اضافی بعد از عمل بینی

چرا بعد از عمل بینی هزینه اضافی بیشتر از توافق از من گرفته شد؟

گاهی در طول جراحی زیبایی بینی انجام عمل‌های دیگری نیز ضرورت می‌یابد که منجر به افزایش هزینه می‌شود. یکی از عمل‌های نسبتاً رایج اضافی شامل پیوند بافت از بخش دیگری از بدن می‌شود که موقعی ضرورت می‌یابد که بخواهید قسمتی از بینی‌تان را بزرگتر کنید یا تغییری چشمگیر در آن به وجود آورید. ضمناً جراح پرداخت هزینه‌های اضافی را برای انجام جراحی بینی به روش باز مطالبه خواهد کرد، چرا که این نوع جراحی زمان بیشتری می‌برد.

جراحی زیبایی بینی

هزینه عمل زیبایی بینی با لیزر

آیا هزینه جراحی زیبایی بینی با لیزر با سایر روش ها متفاوت است؟

از آنجایی که سازمان غذا و دارو عمل زیبایی بینی با لیزر را در طبقه ی عمل های غیرجراحی قرار داده است، این نوع  عمل بینی تحت پوشش بیمه قرار نمیگیرد، چون به عنوان درمان پزشکی مسلم پنداشته نمی شود؛ بنابراین هزینه ی عمل برای بیمار اهمیتی دو چندان دارد چرا که خود به تنهایی ملزم به پرداخت آن است.

از جراح خود بخواهید تا هزینه دقیق عمل را به شما اعلام کند. رینوپلاستی با لیزر روشی غیر تهاجمی برای درمان آکنه و ترمیم پوست بینی است. این عمل که بیشتر پوست بینی را درمان می کند، برای تغییر فرم بینی مناسب نیست.

به گفته ی دکتر لاجوردی متخصص گوش، گلو، بینی و جراحی سر و گردن، عمل بینی با لیزر اصلا مفهومی ندارد و در آخرین کنگره جراحی پلاستیک بین المللی که در ایران برگزار شد این روش فقط در مواردی که برش قسمت پایین بینی در روش باز نیاز باشد (با لیزری که برش انجام می دهد مانند اربیوم) کاربرد دارد. لذا این روش به متقاضیان جراحی بینی توصیه نمی شود.

پاسخ برخی دکترهای جراحی بینی به سوالات شایع بیماران

آیا افرادی که دارای بینی گوشتی هستند صد در صد عمل زیبایی آنها غیر قابل بازگشت است؟

برای این افراد چه توصیه‌ای دارید؟

دکتر علی اصغر شیرازی:

دکتر بهرام بادامچی:

بله بینی گوشتی گرچه تغییراتش کمتر از بینی استخوانی است ولی با تکنیکهای جدید تقویت غضروف برگشت ندارد.

دکتر شاهین کریمیان:

اگر اصول علمی مربوط به عمل بینی و مراقبتهای مربوطه مثل تقویت غضروفهای ضعیف بینی برداشتن لایه گوشتی زیر پوست و تزریق آمپول تریامسینولون برای ورم نوک بینی انجام شود و بیمار حدود یک تا یکسال و نیم صبر کند نتیجه خوبی حاصل می شود. اما هر گونه خلل در انجام این قسمتها باعث نامطلوب شدن نتیجه میشود. زمان عمل طولانی و دوره نقاهت طولانی باعث شده که بسیاری از جراحان اصلا بینی گوشتی عمل نکنند.

مشکلات تنفسی ممکن است مانع از عمل زیبایی شود؟

دکتر علی اصغر شیرازی:

دکتر بهرام بادامچی:

اکثرا مشکلات ظاهری بینی توام با انحراف تیغه بینی است که همزمان با عمل زیبایی بینی اصلاح میشود و از غضروفهای اضافه و مجاز تیغه بینی برای اصلاح بقیه قسمتهای بینی استفاده میکنیم پس تنفس بهتر میشه اگر اصولی عمل بشه و عمل توسط متخصص گوش و حلق و بینی انجام بشه ، نه توسط جراح عمومی.

قیمت عمل بینی بر چه معیاری تعیین می‌شود؟

دکتر شاهین کریمیان:

عمل ها یکسان نیست مثلا یک بینی ترمیمی تخریب شده پنج ساعت عمل و پیوند غضروف لازم دارد ولی عمل اولیه یک بینی با یک قوز کوچک و کمی افتادگی بینی را میتوان یک ساعته عمل کرد. پزشکان با تجربه هم معمولا دستمزد بالاتری نسبت به پزشکان تازه کار دریافت می کنند.

دکتر بهرام بادامچی:

براساس سختی و کجی و شدت بینی و مقدار گوشتی بودن و اینکه در کدام کلینیک یا بیمارستان عمل شود به علاوه آن که بار اول می خواهد عمل کند یا قبلا جای دیگر عمل کرده است که نیاز به ترمیم مجدد پیدا کند.

 

نتیجه گیری

به خاطر داشته باشید زمانی که برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی برنامه ریزی می کنید، ارزان تر بودن  یا گران تر بودن قیمت  عمل بینی به معنی بهتر بودن نیست! در این رابطه باید به مسائل با اهمیت تر همچون سلامتی، ایمنی، و کیفیت نتایج حاصل از عمل بینی توجه خاص داشت. شما ممکن است تصمیم بگیرید از خدمات ارزان تر یا ارائه شده توسط جراحان کم تجربه تر استفاده کنید، اما انجام این کار می تواند تاثیرات منفی بر نتایج حاصل از عمل داشته باشد و حتی در برخی موارد نتایج نامطلوب در نهایت به همراه داشته باشد. علاوه بر این استفاده از این خدمات می تواند با هزینه های اضافی بعدی برای اصلاح مشکلات احتمالی ایجاد شده پس از عمل همراه باشد.

جراحی بینی به کمک قالب بینی

هر چند قیمت و هزینه جراحی زیبایی بینی می تواند گران به نظر برسد، اما نتایج به دست آمده پس از عمل در صورت موفقیت آمیز بودن می تواند توجیه کننده هزینه پرداخت شده باشد. عمل جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) می تواند ظاهر بینی شما را بهبود بخشد و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. به این ترتیب شما می توانید به نحوی زندگی کنید که در حالت عادی بدون ایجاد تغییرات مورد نیاز، امکان آن برای شما هرگز وجود نخواهد داشت.

توجه: هزینه های اعلام شده در این مقاله به صورت تقریبی است و  هزینه های دقیق با توجه به فرم بینی و منطقه جغرافیایی و تجربه و تخصص جراح متفاوت است. لذا برای اطلاع از هزینه های دقیق و قیمت عمل بینی مربوط به خودتان باید توسط پزشک انتخابیتون ویزیت شوید .

آیا میدانید بعد از عمل بینی چطور باید از خود مراقبت کنید؟

مراقبت های بعد از جراحی بینی

4.7/5 - (61 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

38 نظر
  1. saba می‌نویسد

    وای هزینه های عمل بینی خیلی زیاده. این عددهایی که نوشتید تازه پاییناشه. من خودم خیلی دوست دارم بینیمو عمل کنم اما پولشو ندارم.

    1. Mohi می‌نویسد

      دکتر احمدی و حسین زاده خوبن قیمتشم خوبه

  2. hani می‌نویسد

    کسی دکتر خوب میشناسه برای عمل بینی. من خیلی گیج شدم برای انتخاب دکتر.

    1. ساناز می‌نویسد

      سلام
      من پیش دکتر مجید کاظمی عمل کردم. ازش راضی هستم
      هم شکل بینیم همونی شد که میخوام، مشکلم توی نفس کشیدن هم برطرف شد

  3. Sahar می‌نویسد

    واوووووو چرا انقد هزینه عمل بینی بالاست من پارسال پیش یه دکتر نوبت گرفتم گفت چهار تومآن میشه الان که نوبتم شده میگه هزینه ها رفته بالا ۹ تومان میشه این انصاف نیست بخدا یک سال صبر کنی بعد نوبتت بشه ن تونی هزینه رو پرداخت کنی لغو بشی??????

    اگه دکتری سراغ دارین که با چهاره الی پنج تومن اونم با نوبت عمل زود معرفی کنین ممنون میشم

    1. فرزانه می‌نویسد

      دکتر آرش حقیقی تو کرج با سه تومن عمل میکنن.کارشون عالی.یه دونه شاکی هم نداره.

      1. رها می‌نویسد

        تو لرستان (خرم آباد) دکتری و نمیشناسید که هزینه کل عمل ۳-۴ تومن باشه ،(هزینه دکتر و بیمارستان)، کارش خوب باشه،راضی باشن،لطفا بگید،منم پولم کمه

        1. پیمان می‌نویسد

          دکتر خوب توی شیراز برا عمل زیبایی بینی میشناسید

      2. رضاعطایی می‌نویسد

        سلام شماره تلفن لطفا

      3. رویای خیس می‌نویسد

        لطف میکنی شماره تماسشو بدی؟

      4. niloo می‌نویسد

        واقعامیشه ادرسشوبدید

      5. مونا می‌نویسد

        میشه ادرس وشماره مطبشون روبفرستین

      6. شراره می‌نویسد

        میشه برای من شمارشونو بفرستید

      7. ناشناس می‌نویسد

        لطفا آدرس وشماره تلفن شو برام میفرستی لطفا

      8. زهرا می‌نویسد

        سلام چقدر شد عمل بینی شمارشو رو میفرستید

      9. z می‌نویسد

        سلام ببخشیدمیشه ادرس دقیقشولطف کنیدممنونم

      10. ناشناس می‌نویسد

        کسی دکتر تو کرج می شناسه ک پیشش عمل کرده باشه و راضی باشه؟

      11. Haniyeh می‌نویسد

        عزیزم ادرسشو میدی

    2. الهام می‌نویسد

      من ۴ ماه قبل پیش دکتر احمد علی رجب پور عمل کردم. بینی من گوشتی بود. هزینه عملم ۳میلیون و ۸۰۰ شد. با اینکه فوق تخصص جراحی پلاستیک هست هزینه عمل هاش خیلی مناسبه و کارش هم عالیه، بینی ام خیلی قشنگ شد و مشکل تنفسی ام هم درست شد. مطبش سعادت آباد هست.

      1. فرزانه می‌نویسد

        میشه ادرس دقیق و شماره تماسشو بهم بدین ؟
        خیلی لازم دارم

      2. ناشناس می‌نویسد

        ببخشید می تونید ادرس دقیق بدین

      3. یکتا می‌نویسد

        سلام تو کدوم شهر آدرس دقیقشو اگه میشه بهم بده راستی الان هیچ مشکل تنفسی چیزی نداری؟

      4. ناشناس می‌نویسد

        الانم قیمتش همونه

    3. ناشناس می‌نویسد

      اگ پیدا کردی ب منم معرفی کن

    4. مهسا می‌نویسد

      دکترحبیب سهرابی

  4. مرضیه می‌نویسد

    من خودم خیلی استرس دارم واسه عمل بینی و چندتایی دکتر هم رفتم ولی نمونه کاراشون واقعا دل چسب نیستن! کسی دکتر خوب میشناسه معرفی کنه؟ البته یکی از همکلاسیام رفته طراح طب خیلی خوب شده و الان منم اینجا دیدمش و میخوام برم ویزیت امیدوارم این سری دیگه بتونم عمل کنم

  5. زهرا می‌نویسد

    وای هزینه عمل بینی خیلی گرون شده من که خودم رفتم پیش دکتر فرشته عبدالمطلبی واقعا پزشک و جراح خوبیه و هزینه ای هم که میگریه نسبت به کارش واقعا به نسبت بعضیا خیلی منصفه و مناسبه .

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام چقدر شد عمل بینی

    2. z می‌نویسد

      ادرس لطف میکنی

  6. مبین کریمی می‌نویسد

    سلام‌.کی شماره یک دکتر خوب تو تهران بله به لطفآ.

  7. ناشناس می‌نویسد

    پیش دکتر حسنانی عمل نکنید کارش افتضاح بینی من و خراب کرد ۱۲ملیون هم گرفت حرومش باش

  8. delsa می‌نویسد

    کسی دکتری میشناسه که به صورت قسطی عمل کنه توروخدااگه میشناسیدبگید من پول عمل ندارم میخام حداقل ببینم کی قسطی عمل میکنه شایداینجوری بتونم عملش کنم سنم خیلی بالارفته

  9. میلاد کرمی می‌نویسد

    سلام دکتر جان من مشت خورده توی دناعم باید جراحی کنم یا نه چون میترسم زیر جراحی قدم ۱۹۴ وزنم ۶۱ کیلو کمکم کن آقای دکتر اسمم میلاد کرمی هست.

  10. ناشناس می‌نویسد

    میشه در ۱۵ سالگی عمل کرد؟

  11. عباس می‌نویسد

    واقعا قیمتها زیاده ماهاکه دوست داریم عمل کنیم ولی دستمون خالیه چیکار کنیم باید در آرزوی عمل بینی بمیریم ای کاش دکترها بعضی هارو رایگان عمل کنن

  12. Raha می‌نویسد

    سلام من دخترم۱۵سالمه بینیم استوخوانیه۲بار تو هفت سالگی ضربه دیده کج نشده ولی خیلی کم قوز داره
    من الان تو این سن میتونم عمل کنم؟
    هزینش حدودا چقدر میشه؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام من بینیم گوشتیه ۱۵ سالمه .؟؟؟تو این سن میتونم عمل کنم؟؟هزینش چقدر میشه حدودا..

      1. سپیده مجدیان می‌نویسد

        نه هنوز زده بینی ت تا ۲۰ سالگی دچار تغییرات میشه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید