جشن کریسمس چندم دی ماه است؟

کریسمس 2018 مصادف با ۲۵ دسامبر، و یا ۴ ام دی ماه است. و روزی است که مسیحیان تولد حضرت عیسی (علیه السلام) را جشن می گیرند.

نبض ما– بسیاری از مردم، خانواده ها و دوستان مسیحی و غیر مسیحی در طی سال ها با نزدیک شدن به زمستان، کریسمس را جشن گرفته اند. بدین صورت که گرد یک درخت کاج زیبا که آن را تزئین کرده بودند می آمدند و در کنار هم به شادی می پرداختند.

درخت کریسمس

درخت کریسمس، درختی تزئین شده است که همراه با جشن کریسمس از آن استفاده می شود. برای این درخت، معمولا درخت همیشه سبزی مانند صنوبر یا کاج انتخاب می شود و یا از درخت های مصنوعی با ظاهر مشابه استفاده می گردد. درخت کریسمس اولین بار در اوایل آلمان مدرنیته مورد استفاده قرار گرفت.

تزئین درخت کریسمس

در طول فصل کریسمس، خانه هایی را می بینیم که با درختان با شکوه در اتاق نشیمن، که مزین به چراغ ها، گل ها و تزئینات دیگر هستند، تزئین شده اند. تزئین یک درخت کریسمس برای بسیاری از خانواده ها یک سنت محسوب می شود،

درخت به طور سنتی با گل رزهای ساخته شده از کاغذ رنگی، سیب، ویفرهای تزئینی، شرشره ها و شکلات ها تزئین می شد. سیب و تزئینات کروی به عنوان نمادی از میوه شناساننده خوب و بد براساس کتاب انجیل انتخاب شده است. در قرن ۱۸، این درخت با شمع روشن می شد. که به مرور با اختراع الکتریسیته، چراغ ها جایگزین آن شدند.

هرچند درخت کریسمس تزئین شده تا اواخر قرن نوزدهم، محبوبیتی در امریکا نداشت و دکوراسیون های اولیه اغلب تزئینات خانگی و رشته های پاپ کورن بود. اما امروزه طیف وسیعی از دکوراسیون های سنتی درخت کریسمس در دسترس است مانند گل های تزئینی، شرشره ها، اسباب بازی ها و آب نبات های چوبی.

یک فرشته یا یک ستاره هم ممکن است در بالای درخت قرار گیرد که نماد فرشته جبرئیل یا ستاره بیت لحم از تولد عیسی مسیح باشد. آیتم های خوراکی مانند شیرینی زنجبیلی، شکلات و شیرینی های دیگر نیز محبوب هستند و به شاخه های درختی با روبان آویزان می شوند.

مراحل تزئین درخت کریسمس

۱- روشن کردن درخت

برای تزئین درخت کریسمس ابتدا سعی می کنند آن را روشن کنند. ۴ تا از محبوب ترین آیتم ها برای روشن کردن درخت کریسمس عبارتند از:

چراغ های رشته ای عادی: این چراغ ها برای درخت کریسمس در اندازه های مختلفی موجود هستند و محبوب ترین نوع به حساب می آیند. آنها می توانند شاخه های یک درخت واقعی را گرم کنند، به طوری که عطر و بوی کاج را به اتاق می رساند.

چراغ های LED: این چراغ های درخت کریسمس جدیدتر از چراغ های معمولی رشته ای هستند و حرارت تولید نمی کنند. آنها به طور معمول گرانتر هستند ولی در مقابل آتش و شعله مقاوم بوده و برای درخت کریسمس ایمن به حساب می آیند.

چراغ های Globe: این چراغ های درخت کریسمس در اندازه های بسیاری موجود است. آنها مانند توپ های رنگی روی درخت هستند و در حالی که آنها درخشندگی ملایم تری از چراغ ریز دارند، نور تولیدی آنها یک ناحیه بزرگتر در درخت را پوشش می دهد.

چراغ های حبابی: این چراغ های تزئینی به صورت صاف به شاخه های درخت آویزان می شوند. زمانی که حباب بالای چراغ گرم شود، مایع درون آن شروع به حرکت می کند و حباب ها بالا و پایین می روند.

۲- تزئیین درخت با رشته ها و حلقه ها گل

برای تزئین یک درخت کریسمس با رشته های گل قاعده خاصی وجود ندارد. اما می توانید از بالای درخت شروع کنید و به آرامی میزان گل ها را  بین هر موجی که از رشته ها درست می کنید افزایش دهید.

برای جلوگیری از شلوغ به نظر آمدن درخت، تزئین درخت کریسمس خود را با انواع مختلفی از رشته های گل، از ساده گرفته تا فانتزی، روبان دار، با کاغذهای ضخیم تر و رشته های ورقه ای تزئین نمایید.

۳- تزئین با آویزه ها

گام بعدی در تزئین یک درخت کریسمس با آویزه هاست. ابتدا آنها را در موقعیت های اولیه روی درخت قرار دهید. سپس، زیور آلات بزرگتر آویزان کنید، آنها را به طور مساوی در اطراف درخت قرار دهید. اطراف آن ها را با زیور آلات متوسط و کوچک تر پر کنید.

بابانوئل

بابانوئل شخصیتی نمادین است که در کریسمس هدایایی به بچه ها می دهد. در بسیاری از شکل های مدرنش، او بسیار چاق است، لباس و شلوار قرمز و سفید بر تن دارد، کلاه بر سر داشته و یک ریش سفید بلند دارد. او در قطب شمال زندگی می کند و از الف ها و کوتوله ها برای تولید اسباب بازی هایی که هدیه می دهد استفاده می کند.

در ماه دسامبر، فروشگاه ها اغلب بابانوئلی را درست می کنند که کودکان آن چه را که می خواهند به او بگویند و با او عکس یادگاری بگیرند. در شب کریسمس، بابانوئل تمام هدایا را درون یک کیسه قرار می دهد و کیسه را بر روی یک سورتمه که گوزن های پرنده شمالی آن را می رانند می گذارد. او سپس به تمام جهان سفر می کند و هدایایی را که کودکان درخواست کرده اند، به آن ها تحویل می دهد.

هنگامی که او به خانه می آید، به طور سنتی از دودکش وارد می شود. در هر خانه ای که وارد می شود، کیک ها و کلوچه هایی را که خانواده برایش کنار گذاشته اند می خورد و هنگامی که سیر شد، هدایای خود را براساس نحوه رفتاری که کودکان در سال قبل داشتند برای آن ها قرار می دهد.

او با تهیه لیستی از بچه ها رفتار آن ها را در طول سال بررسی می کند که آیا بچه خوبی بوده اند یا خیر؟ همچنین او می تواند کودکان را در هرجایی ببیند و از او پنهان نمی شوند. اگر آنها بچه های خوبی باشند، جورابی پر از آبنبات و یا هدایای کوچکتر برای آن ها کنار می گذارد و اگر بچه های بدی باشند به آن ها زغال می دهد.

متن تبریک های کریسمس

در زیر به چند مورد از تبریک کریسمس به انگلیسی با ترجمه فارسی اشاره می شود.

Wish you peace, joy and happiness through Christmas and the coming year

برایت صلح، نشاط و شادی در طول کریسمس و سال بعد رو آرزو می کنم

Merry-Christma

Merry Christmas and happy New Year

کریسمس مبارک و سال نو پر از شادی

happy-new-year-2018

May the warmest wishes, happy thoughts and friendly greetings come at Christmas and stay with you all the year through

امیدوارم گرم ترین آرزوها، شادترین افکار و دوستانه ترین احوال در کریسمس برایت اتفاق افتد و در طول سال با تو باقی بماند.

4/5 - (1 امتیاز)
منبع Wikipedia

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید