۶ روش برای داشتن یک روز ولنتاین عاشقانه در دوره کرونا

روز ولنتاین، با وجود کووید-19، ممکن است کمی متفاوت تر از سال های گذشته به نظر برسد. با وجود این بیماری همه گیر، هنوز هم راه هایی وجود دارد که شما بتوانید این روز را بدون خطر و با خیال راحت، جشن بگیرید. شما می توانید با تزئین خانه ی خود، و یا قدم زدن، این روز را جشن بگیرید. 

استرس خسته شدن از فعالیت های آنلاین، بیکاری، مدیریت کودکان دبستانی، ترس از بیمار شدن و موارد دیگر، می تواند باعث این شود که شما از کارهای رمانتیک فاصله بگیرید. همچنین، استرس می تواند در طولانی مدت بر سلامت روان و جسم شما تأثیر بگذارد.

فشارهایی که روی بدن ما است، بر حالات و روابط عاشقانه ی ما تأثیر می گذارد. این بدان معنا نیست که روابط عاشقانه، رنج آور و دردناک هستند، به این معنی است که با وجود این مشکلات، ممکن است ما به اندازه ی کافی روی رابطه عاشقانه یا رابطه جنسی تمرکز نکنیم، (موضوعاتی که تمایل داریم در روز ولنتاین انجام دهیم.) علاوه بر همه ی این ها، محدودیت هایی مثل غذا خودن داخل رستوران ها، و انواع سرگرمی های دیگر، جشن گرفتن در این روز را با چالش هایی مواجه کرده است.

تعطیلات و سنت ها، باعث شادی، لذت و ایجاد حس مثبت در افراد شده، و هیجان و اشتیاق را در مردم زنده می کند. در مواقعی که چالش ها و مشکلات زیادی داریم، انجام این کارها، واقعاً به روحیه و رفتار ما کمک می کند. 

6 گزینه برای جشن گرفتن روز ولنتاین، در زمان شیوع کووید-19

1. به خودتان فشار نیاورید.

اگر برنامه ریزی برای روز ولنتاین، یه شما استرس بیشتری وارد می کند، بیخیال برنامه ریزی برای 14 فوریه شوید. شما لازم نیست که حتماً در این روز برگزاری سورپرایزهای خاص را برنامه ریزی کنید. در عوض بهتر است برای چیزهای ساده و روزمره برنامه ریزی کنید. مثلاً به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا عشق خود را برای امروز و روز بعد از آن، غافلگیر کنید آن هم با ساده ترین چیزها!

به عبارتی سرمایه گذاری روزانه، بهتر از سرمایه گذاری روی یک روز خاص در ماه فوریه است.” شما حتی می توانید برای این که فشار کمتری روی شما باشد، روز قبل یا بعد ولنتاین جشن بگیرید. می توانید یک غذا سفارش دهید، یا حتی خودتان بپزید، یا یک دستور پخت جدید را امتحان کنید. اگر اهل غذا نیستید، با هم یک فیلم عاشقانه ببینید، نقاشی کنید و یا هر چیز دیگری که حالتان را بهتر می کند.

کاهش استرس و اضطراب با تغییر چیدمان اتاق

2. کارهای روزانه و تکراری خود را تغییر دهید.

در روز ولنتاین، سعی کنید، کارهایی که هر روز با همسر خود انجام می دهید را کنار بگذارید. اما لازم نیست که اصرار داشته باشید خاص باشید!

به عنوان مثال، اگر شما معمولاً با شریک خود شام می خورید و فیلم می بینید، می توانید آنها را با از یکی از گزینه های زیر عوض کنید:

مهمترین قسمت روز ولنتاین و سایر تعطیلات این است که توجه خود را در لحظه های آن نشان دهید – یعنی ارتباط چشمی بیشتر، قدردانی، مهربانی و سپاسگزاری و ابراز عشق.

3. تغییر دکوراسیون دهید.

در طول سال گذشته، به احتمال زیاد، فضای خانه برای شما نقش یک دفتر، مدرسه، اتاق خواب و موارد دیگر را داشته است. می توانید مبلمان را دوباره بچینید، یا چیز جدیدی سفارش دهید – یک لامپ رنگی یا ملحفه جدید – فقط برای تغییر دکوراسیون.

4. قدم بزنید و صحبت کنید.

وقتی همه چیز مثل موبایل و … را خاموش می کنید، می توانید در آرامش با هم قدم بزنید و یک مکالمه ی معنی دار و زیبا داشته باشید. حتماً نباید مکالمه ی شما عاشقانه باشد.

از جمله موارد زیر برای مرور خاطرات گذشته و تشویق به فکر کردن در مورد آنها، می توانید استفاده کنید:

۸ پیشنهاد برای رهایی از استرس و اضطراب

5. در سکس، استرس نداشته باشید.

“کورتیزول، هورمون استرس شما است و با گذشت زمان (و با استرس مزمن)، ترشح این هورمون می تواند دچار مشکل شود. برخی از علائمی که ترشح زیاد کورتیزول باعث به وجود آمدن آن می شود عبارتند از: کوفتگی، احساس خستگی، ضعف، کم کردن میل جنسی، افزایش وزن و موارد دیگر.

برای اینکه شما احساس جنسی بهتری در روز ولنتاین داشته باشید، ببینید در چه ساعتی از روز، در بهترین حالت خود از لحاظ جنسی قرار دارید، و از آن، استفاده کنید. بیشتر مردم روز ولنتاین را با نام قرار های شبانه می شناسند. اما اگر بعد از ساعت 5 عصر (یا زودتر) از لحاظ جنسی بی انرژی می شوید، زمان مناسبی برای رابطه ی جنسی نیست. 

6. با دیگران جشن بگیرید.

اگر در این روز مجرد هستید یا رابطه ی شما به پایان رسیده است، این روز را با انواع دیگری از عشق جشن بگیرید، با افرادی مانند والدین، بهترین دوست و یا فامیل نزدیک، وقتتان را بگذرانید.


نبض ما

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم