آیا کاشت دندان درد دارد؟

اگر لازم است کاشت دندان انجام دهید و نمی دانید که در دندانپزشکی چه مراحلی در انتظار شماست، این مطلب به تک تک سوالات شما در مورد کاشت دندان پاسخ می دهد.

نبض ما– در طی سال های طولانی، تنها گزینه های درمان برای افرادی که دندان هایشان را از دست داده بودند، پل ها و پروتزهای دندان بود. اما امروزه، ایمپلنت های دندانی برای بازسازی و کاشت دندان از دست رفته، در دسترس هستند. علی رغم پیشرفت درزمینه مراقبت از دندان، میلیون ها نفر از ناراحتی دندان رنج می برند، که عمدتا به علت پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال یا آسیب است.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان شامل یک پایه از جنس تیتانیوم خالص بوده که درون فک کار گذاشته می شود تا پس از آن دندان جایگزین بر روی آن قرار گیرد. ایمپلنت دندان برای افرادی که دندان خود را به علت بیماری پریودنتال، آسیب یا دلایل دیگر از دست داده اند، مناسب است.

ایمپلنت های دندانی، همان ریشه های جایگزین دندان هستند. ایمپلنت ها دارای یک پایه قوی برای کاشت دندان دائمی (ثابت) ایجاد می کنند که با دندان های طبیعی شما مطابقت دارند.

عوارض ایمپلنت دندان

همانند هر عمل جراحی، ایمپلنت دندان نیزبرای برخی از افراد عوارضی به همراه دارد. با این حال، این مشکلات نادر بوده ودر صورت بروز مشکل، معمولا جزئی بوده و به راحتی درمان می شوند. این عوارض عبارتند از:

آسیب به ساختارهای اطراف مانند سایر دندان ها و یا عروق خونی، آسیب عصبی که می تواند درد، بی حسی یا سوزش در دندان های طبیعی شما ایجاد کند. این مشکل می تواند در ناحیه  لثه ها، لب ها یا چانه ها نیز به وجود آید.

مشکلات سینوسی، هنگامی که ایمپلنت های دندانی در فک بالا قرار می گیرند، به یکی از حفره های سینوسی شما منتهی می شود و ممکن است این بخش دچار مشکل شود.

هزینه اصلاح طرح لبخند

انواع کاشت دندان

نحوه عمل جراحی ایمپلنت دندانی بستگی به نوع ایمپلنت و وضعیت استخوان شما دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد.

مهمترین مزیت ایمپلنت ها، پشتیبانی جامد از دندانهای جدید شما است ، فرایندی که برای ایمپلنت، نیاز به استخوان در اطراف آن است. از آنجا که  بهبود بیمار نیاز به زمان دارد، این فرآیند می تواند چند ماه طول بکشد.

تکنولوژی ایمپلنت دندانی بسیار پیچیده است، بنابراین مطمئن شوید که از دندانپزشک ایمپلنت معتبر استفاده کنید. این به کار به شما آرامش می بخشد زیرا شما با متخصص ایمپلنت دندانی کار می کنید.

عکس کاشت دندان

انواع ایمپلنت های دندانی در دسترس هستند، از جمله:

ایمپلنت های اندواستیل: این ایمپلنت های دندانی در داخل استخوان فک فرو رفته و دارای اتصال قوی و محکمی است.
ایمپلنت ساب پریواستیل ، این ایمپلنت، بر روی استخوان فک قرار داده شده ولثه نیز آن را پوشش دهی می کند.این نوع از ایمپلنت ، معمولا در روش یک مرحله ای کاربرد دارد.

ایمپلنت بدون جراحی

به لطف فناروی پیشرفته درعصرحاضر، ایمپلنت های دندانی بدون جراحی نیز امکان پذیر است که اجازه می دهد تا ایمپلنت های دندانی بدون برش ها و یا جراحات بزرگ انجام شود.

ایمپلنت های ساخته شده بدون عمل جراحی به جراحان ما اجازه می دهد قبل از تماس با دهان بیمار، روشی برای ساده سازی عمل جراحی و ایمپلنت های دندانی به کار ببرند.

ایمپلنت بدون جراحی، شامل پیشرفت های فنی و کامپیوتری لازم است که امکان قرار دادن ایمپلنت را بدون انجام هر برش یا انقباض، میسر می سازد.اما  باید گفت که در برخی موارد، برش لثه ضروری است (ایجاد یک فلپ)  که برای بررسی وضعیت استخوان و تضمین کار،لازم است.

آیا ایمپلنت درد دارد؟

با توجه به نظراکثرافرادی که ایمپلنت دندان داشته اند، ناراحتی و درد کمی در این روش عنوان شده است.

در طول  کار، بیهوشی موضعی می تواند مورد استفاده قرار گرفته و اکثر بیماران گزارش می کنند که ایمپلنت درد کمتری نسبت به استخراج  یا کشیدن دندان دارد. پس از ایمپلنت دندان، در صورت بروز درد شدید، می توانید از داروهای ضد درد و مسکن مانند استفاده کنید.

دارو

مراحل کاشت دندان

جراحی ایمپلنت دندان معمولا یک عمل جراحی سرپایی  بوده ودر مراحل  زیرانجام می گیرد:

دندان آسیب دیده شما برداشته می شود.

– جوش استخوان برای عمل جراحی ، یعنی پروسه ای که ممکن است شامل پیوند استخوان باشد.

– پس از جوش زدن، پایه ایمپلنت کار گذاشته شده و سپس جراح، دندان جایگزین را در حفره استخوان قرار می دهد.

– البته لازم به ذکر است که اندازه گیری فک و زاویه دندان ها نیز در ایمپلنت ، صورت می گیرد. دوره بهبودی هم معمولا چندین ماه است.

کاشت دندان به روش بریج

پل های دندانی برای پر کردن شکاف بین یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شوند. این پل، توسط دندان ها یا ایمپلنت های طبیعی درهر دو طرف پشتیبانی می شود.

این ارتباط از طریق دو یا چند تاج دندان در هر قسمت از شکاف است. اگر دندان های زیادی را از دست داده اید، برای ایجاد ایمپلنت، نیازبه پل دندانی برای ارتباط دندان ها و یا ایمپلنت است.

شکاف بین دندان ها از طریق این پل ها به هم متصل شده و سپس، دندانپزشک، دندان جایگزین را بر روی آن نصب می کند.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:

www.mayoclinic.org

 

4.9/5 - (7 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    ببخشی دکتر من یکی از دندونام رو کشیدم دیگه در نمیاد بعد یکی با دندون عقلم فاصله داره به نظرتون چیکار کنم دندون ثابت بزارم یا همون‌جوری بزارمش مشکلی پیش نمیاد
    منم ۱۵سالمه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم