بهترین اسباب بازی برای کودک دو ساله

می خواهید برای کودک دو ساله هدیه تولد بخرید، اما نمی دانید، بهترین اسباب بازی برای کودک دو ساله چه ویژگیهایی دارد؟

نبض ما– اسباب بازی برای کودک دو ساله به طور کلی می تواند شامل قطعات پلاستیکی قابل اتصال، اسباب بازی های پلاستیکی، کامیون هایی با درب هایی که باز و بسته می شوند. در این مطلب به معرفی اسباب بازی برای کودک دو ساله می پردازیم.

دنیای بزرگسالان با دنیای کودکان تفاوت های بسیاری دارد. کودک نوپا دنیای خود را از طریق بازی، کاوش و کنجکاوی می گذراند. دنیای کودکی و بازی های کودکان در هر سنی نیز متفاوت بوده و به اقتضای سن خود به دنبال سرگرمی های خاص خود هستند.

کودک دو ساله

اکثر والدین به دنبال وسایل سرگرمی و بازی هایی برای کودکان خود هستند که مطابق با سن کودک و علاقمندی های او باشد.

اسباب بازی برای کودک دو ساله کمک می کند تا با تمرکز بر بازی و کشف و کنجکاوی، در داخل یا خارج از خانه، لذت ببرد. همچنین اسباب بازی های الکترونیکی و دستگاه هایی هم وجود دارد که  هم سرگرم کننده بوده و هم در رشد و یادگیری او بسیار موثر است.

عکس اسباب بازی فکری مناسب

معرفی اسباب بازی برای کودک دو ساله

مجموعه های اسباب بازی سازی، مجموعه های قطار، اسباب بازی های مبتدی، انواع ماشین های کوچک، ماهی های رنگی قابل شستشو، رنگ های بازی، اعداد، حروف، حیوانات و کامیون ها باشد.

این اسباب بازی ها، فرصت بی پایانی را برای کودک دو ساله فراهم می کند تا آنها را از بین ببرد و محدودیت ها ی خود را کاهش دهد. در این سن، کودکان بهترین بازی را از بازی های بدون ساختار یاد می گیرند.

بلوک های کوچک

کار با بلوک ها، اجازه می دهد تا کودک دو ساله ، خود آن ها را بگیرد، جمع کرده و با مرتب سازی، سطح مهارت های دستی خود را افزایش دهد. آجرهای مقوایی بزرگ به راحتی تبدیل به قلعه ای کوچک و بزرگ می شود که دارای فضاهایی مخفی است. بلوک های چوبی کوچک را مرتب کرده  و طرح های مختلفی ایجاد کند.

لگو خانه سازی بزرگ

 اسباب بازی های موزیکال

کودکان به طور کلی موسیقی را دوست دارند. به او یک پیانو اسباب بازی بدهید و ببینید که او چگونه صفحه کلید را لمس کرده و سعی می کند تا  آهنگی را خلق کند.

پازل

پازل ها، راه خوبی برای ایجاد حس پیروزی های کوچک به کودک دو ساله هستند. رضایتمندی او از قرار دادن چیزی دقیقا در محل  خود برای او شگفت انگیز است. پازل هایی را انتخاب کنید که قطعات بسیار کمی دارند و زیاد پیچیده نیستند. پازل به عنوان یک اسباب بازی برای کودک دو ساله می تواند گزینه مناسبی باشد.

کتاب ها و سی دی های نقاشی شده

داستان های ضبط شده نمی توانند جایگزین کتاب خواندن برای فرزند شما باشند، اما بسیاری از کودکان نوپا از شنیدن صدای خاص از یک دستگاه  بسیار به هیجان آمده و می توانند درک کنند که این صدا، یک صدای متفاوت است. هنگامی که شما برای او کتاب می خوانید، از او بپرسید که آیا او می تواند چیزهایی را که می شنود در تصاویر ببیند.

مجموعه های آموزشی

کودک نوپای شما می تواند مهارت های جدید خود را هنگام بازی با اتومبیل و حرکت قطارهای اسباب بازی بر روی ریل  و در اطراف خانه، به نمایش بگذارد. او  دوست دارد ببیند که این وسایل چگونه کار می کنند و تفاوت بین بازی روی فرش و روی موزاییک را درک می کند.

توپ

توپ یک اسباب بازی برای کودک دو ساله است. کودک در این سن دوست دارد توپ را پرت کند زیر آن لگد زده و یا آن را روی هوا بچرخاند. هنگامی که او این کار را انجام می دهد، او را تشویق کنید که سعی کند خم شده و با پا به توپ  ضربه بزند. این  کار برای هماهنگی حرکات بسیار مناسب بوده و همچنین برای او بسیار سرگرم کننده است.

فواید توپ بازی برای کودک

مداد رنگی و کاغذ

کودک شما بیشتر علاقه مند است تا با مداد  بر روی کف اتاق، دیوار، مبلمان و غیره خط بکشد. بهتر است برای این کار،یک فضای  مناسب برای او ایجاد کنید.

یک ورق کاغذ بزرگ و چند مداد رنگی بگذارید. به این ترتیب، او خود، خیلی زود ایده ای را که  برای کار هنری خود خلق خواهد کرد.

مدادرنگی

دست های کوچک آنها  دائم مشغول ایجاد مهارت های حرکتی  وهماهنگی هستند. بهترین راه این است که به آنها آزادی خلاقیت بدهید، چه از طریق نقش بازی کردن با یک عروسک ، فرمان دادن به یک قطار و یا پختن تخم مرغ و ژامبون.

عروسک های کوچک

کودک دو ساله، به سرعت در حال رشد زبانی، توانایی های فیزیکی و شروع بازی های تخیلی است و این به این معنی است که  در این سن ، اسباب بازی ها می توانند کمی متفاوت تر شوند. بهترین اسباب بازی برای کودک دو ساله ، اسباب بازی هایی هستند که آنها را در حال حرکت و تصورات خود قرار دهند.

عروسک های کوچک، در سبک های مختلف دخترانه و پسرانه با انواع مو و رنگ پوست، مناسب این سن است. این عروسک های جذاب با عینک های نرم و دوخته شده بسیار جذاب بوده و کودک از بازی با آن ها لذت خواهد برد.

عروسک-پارچه-ای

همچنین عروسک های شب تاب در اتاق خواب کودک با نور های زیبا بر روی دیوار و سقف ، حس جدیدی در کودک دو ساله ایجاد کرده و این نورپردازی زیبا توجه او را جلب می کند. آنها مانند ستارگانی هستند که  حس ترس از تاریکی را در کودک از بین برده و تجربه ای شاد برای او به دنبال دارند.

چادر بازی

حتی پر جنب و جوش ترین کودکان نوپای دو ساله، گاهی اوقات دوست دارند روی زمین نشسته و بازی کنند. یکی از بهترین سرگرمی های این کودکان چادر بازی کودک است. این چادر محل خوبی است تا کودک اسباب بازی های خود را در آن قرار داده و درون آن ، به بازی مشغول شود. این چادرهای زیبا و رنگارنگ، مناسب بازی در خانه بوده و کودک در آن حس امنیت می کند. کادو تولد برای دختر و پسر بچه ۲ ساله هم می تواند هدیه فوق العاده ای باشد.

خواندن کتاب های تصویری در مورد حیوانات

کودک دو ساله پر از انرژی شور و شوق، اکتشاف و استقلال رو به رشد است. در این زمان با کسب مهارت های جدید، فرزند شما نمی تواند صبر کند تا از آنها استفاده کند! شما می توانید در بازی های کودکانه فرزند خود شرکت داشته و به رشد و ایجاد مهارت های فردی او کمک کنید.

خواندن کتاب های تصویری در مورد حیوانات، محصولات و دیگر موضوعات کودکانه، دنیای جدیدی را به روی کودک دو ساله باز می کند.  چنانچه در محل زندگی خود باغچه ای دارید، به این «کشاورز کوچولو»  کمک کنید تا به کاشت،  چیدن علف هرز و دیگر کار ها مشغول شود.

قصه های کودکانه

حتی اگر او فقط در کنار شما نشسته باشد، احساس قدرت و اهمیت از جانب شما را خواهد داشت و این تجربه به او در درک آنچه که کشاورزان انجام می دهند کمک خواهد کرد.

بازی با کودک دو ساله

برخی از کتاب های آشپزی کودکان را با راهنمایی های ساده و عکس های رنگارنگ تهیه کرده و به او نشان دهید که چطور می توان از مواد غذایی؛ غذایی ساده درست کرد.

با وسایل آشپزی کودکانه همراه او غذا بخورید و این همراهی را به او انتقال دهید. اشیا کوچک از قبیل سنگریزه و یا دکمه های کوچک را در اختیار او گذاشته و با تکرار”یکی برای شما، یکی برای من”، حس اشتراک گذاری را در او تقویت کنید. این بهترین بازی و بی خطرترین اسباب بازی برای کودک دو ساله است.

غذای کودک دو ساله

به طور کلی کودکان نوپا جوان در مورد استقلال خود هیجان زیادی دارند ، اما به طور مداوم در می یابند که دارای محدودیت هایی هستند. بنابراین در حالی که آنها در یک لحظه  خاص، بر کارهای خود اصرار می ورزند، اما ممکن است خیلی زود به منظور حمایت، به سوی پدر یا مادر خود بروند.

کودک دو ساله خود، می تواند یاد بگیرد که چه کاری  را می تواند انجام دهد،  او با دستگیره ها بازی می کند، درب ها را باز و بسته می کند، کلید چراغ را روشن و خاموش می کند و در مجموع به طور مداوم در حال کشف اطراف است.

نبض ما– تیم ترجمه

منبع:  www.independent.co.uk

4.7/5 - (15 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید