چطور بهترین مدل کاغذ دیواری را انتخاب کنید؟

تزئین دیوارها با کاغذ دیواری یکی از روش های محبوب برای زیباکردن منزل است. چطور بهترین مدل کاغذ دیواری را انتخاب کنید؟

نبض ما– اگر شما برای اولین بار است که می خواهید منزل خود را کاغذ دیواری کنید، احتمالا سوالاتی دارید که باید از چه مدل کاغذ دیواری استفاده کنم و چه ویژگی هایی باید داشته باشد برای پاسخ به این پرسش ها در ادامه با ما همراه باشید.

ابتدا ویژگی اتاقی را که می خواهید تزئین کنید تشخیص دهید.

اگر فضای اتاق رمانتیک است، می توانید از مدل کاغذدیواری های گل دار با خطوط ظریف و مات در رنگ های پاستلی را امتحان کنید.

اگر فضای اتاق غیر رسمی است می توانید از مدل کاغذ دیواری هایی با طرح های گچ مصنوعی یا تخته چوب های مصنوعی استفاده کنید. همچنین می توانید از طرح هایی که با خطوط گلدار هم ترکیب شده است استفاده نمایید. این سبک حس آرامش را در منزل می تواند القا کند.

اگر فضای اتاق مدرن و فشن است می توانید از طرح هایی استفاده کنید که نقوش هندسی برجسته تر و حواشی خاص تر و متالیک تری نسبت به دیگر طرح ها دارند.

اگر فضای اتاق سنتی است می توانید از کاغذ دیواری هایی با طرح های گلدار پیچیده و یا راه راه استفاده کنید که با وسایل سنتی اتاق مطابقت بیشتری داشته باشد.

چگونه می خواهید اتاق را با کاغذ دیواری تزئین کنید؟

پوشش تمام چهار دیوار: یک طراحی کلاسیک و ساده نواری که به صورت افقی روی هر چهار دیوار نصب شود، طرحی تازه به و مدرن به اتاق می دهد. طرح های با مقیاس بزرگ و ساده فضای اتاق را در خود غرق نخواهند کرد، اما یک پیچ و تاب خاصی را به آن اضافه می کند.

تزئین فقط یک دیوار: در صورتی که بخواهید یک قسمت از اتاق را از دیگر فضاها برجسته تر کنید می توانید فقط یک دیوار را تزئین نمایید. مثلا فضای پشت یک مبل راحتی. می توانید از کاغذ دیواری هایی با طرح های میکا، متالیک و یا براق استفاده کنید.

اگر روی دیوار شما قرنیز کاری شده است، می توانید پایین و بالای آن را به نحوه متفاوتی کاغذ دیواری کنید. مثلا پایین آن را طرح چوب های مصنوعی بزنید و بالای آن را طرح گلدار کنید. و یا ایده دیگر این است که پایین آن را با یک طرح دراماتیک گل دار تزئین کرده و بالای آن را رنگ بزنید به نحوی که متناسب با طرح زیری باشد.

سقف را هم در نظر بگیرید. می توانید سقف منزل را متناسب با کاغذ دیواری ها تزئین نمایید.

از طرح های یکدست استفاده کنیم یا با نقش و نگار؟

طرح های نقش دار می توانند به دیوار بعد دهند. همچنین ایده خوبی برای پوشاندن نقص های دیوار هستند.  برخی از این کاغذ دیواری های نقش دار قابل رنگ کردن برای ایجاد ظاهری تک رنگه هستند. طرح های با نقش و نگار کمتر قابلیت ایجاد جزئیات را دارند. با استفاده از طرح های یکدست می توانید جزئیاتی نظیر افکت های متالیک، میکا و یا براق را نیز به آن اضافه نمایید.

در حالت کلی مدل کاغذ دیواری های طرح دار، جلوه ای غیر رسمی تر به اتاق شما می دهد. و کاغذ دیواری های یکدست هم می توانند دیوار شما را اصلاح شده تر نشان دهند. اگر روی دیوار شما نقایصی وجود دارد و ترجیح می دهید از طرح های یکدست استفاده نمایید می توانید قبل از آن از یک لاینر برای دیوار به عنوان لایه پایه ای استفاده کنید تا پوششی را که می خواهید داده باشید.

مدل کاغذ دیواری برای تزئین منزل

کاغذ دیواری های سه بعدی

برخی علاقمند هستند به فضای منزل خود حالتی رویایی دهند. برای این منظور ساده ترین کار استفاده از مدل کاغذ دیواری های سه بعدی است. در زیر نمونه هایی از برخی از این طرح ها آورده شده است.

نبض ما– ترجمه: حسین مقدس زاده

منبع:

Thespruce

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید