چگونه برای اتاق کودک فرش انتخاب کنیم؟

فرش اتاق کودک میتواند از انتخاب های حساس برانگیز پدرمادرها باشد .

برای انتخاب بهترین و مناسب ترین فرش برای اتاق کودک باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟ مطمئنا شما دوست دارید فرشی برای اتاق کودک خود بخرید که وقتی با فنجانی چای در دست، روی آن راه می رود، عصبانی نشوید و همچنین تمام پس انداز خود را برای آن هزینه نکنید.

نبض ما– اکثر پدر و مادرها زمانی که می خواهند برای فرش برای اتاق کودک خود، تهیه کنند به یک چیز توجه می کنند و آن این است که لکه و کثیفی روی فرش دیده نشود و همچنین هزینه زیادی هم برای آن ها نداشته باشد. از همین رو در ادامه نکاتی را برای انتخاب فرش برای اتاق کودک عنوان می کنیم.

جنس فرش برای اتاق کودک

مواد مورد استفاده در ساخت فرش (نوع فیبر استفاده شده برای تار و پود آن) مقاومت فرش در برابر لکه را تعیین می کند و تأثیر زیادی بر دوام آن دارد. در بیشتر موارد، شما اگر شما از فرش های ساخته شده از فیبرهای نایلونی استفاده کنید بیشترین مقاومت برابر لکه و طول عمر را برای شما فراهم می کند.

والدین معمولا در انتخاب جنس فرش از پشم، پلی استر یا فرش ماشینی پلی پروپیلن یا اولفین برای فرش برای اتاق کودک پرهیز می کنند. به این دلیل که پشم گران بوده و همچنین پلی استر و فرش ماشینی پلی پروپیلن یا اولفین هم دوام چندانی ندارند. با این حال، موارد استثنایی وجود دارد.

پشم اغلب طبیعی است، بنابراین ممکن است برای والدینی که می خواهند فرزندشان در تماس با مواد شیمیایی ساخته بشر نباشد، مناسب باشد.

اگر قصد دارید که در سال های پیش رو فرش اتاق کودک خود را عوض کنید و فقط فرش موقتی ای می خواهید تا زمانی که کودک شما به سن مناسبی برسد، می توانید از فرش های پلی استر یا فرش ماشینی پلی پروپیلن یا اولفین استفاده نمایید. چرا که این نوع فرش برای اتاق کودک ارزان قیمت هستند.

در نظر داشته باشید که این دو جنس فرش با وجودی که در برابر خرده شدن مقاوم هستند اما چربی را به راحتی جذب می کنند و به سرعت کثیف به نظر می رسند.

همچنین تمیز کردن آن هم سخت می شود. لذا ممکن است مجبور شوید که آن را پرداخت نمایید که این کار باعث کاهش عمر مفید آن می شود. شاید انتخاب این فرش برای اتاق کودک اصلا مناسب نباشد.

رنگ فرش

بهترین طرح برای این که کثیفی ها و لکه ها روی فرش پوشیده شود، فرش رنگارنگی است که از توناژ متوسط رنگ بهره برده باشد. رگه های رنگی رنگی فرش می تواند کثیفی ها و نقص های فرش را به خوبی بپوشاند.

رنگ های تیره هم می تواند گزینه خوبی باشند ولی باید بدانید که این رنگ ها تمایل بیشتری دارند جزئیات را نشان دهند. در هر صورت توصیه این است که از رنگ های سفید و روشن یکدست برای اتاق کودک پرهیز کنید.

طرح و استایل فرش

این که می خواهید کل منزل را فرش کنید یا فقط اتاق کودک را یا حتی فقط اتاق بازی کودک را یک تصمیم شخصی است و انتخاب طرح فرش به سلیقه شما بستگی دارد. اما همان طور که برای لباس، تنوع مختلفی داریم، از اسپورت گرفته تا مجلسی برای فرش هم همین موضوع صادق است و باید علاقه کودک خود را نیز در نظر داشته باشید.

بهترین گزین برای شما طرح های سنتی ریشه ای، طرح های برجسته و چند سطحی است. فرش های با طرح سنتی معمولا ارزان تر هستند. فرش های با طرح های برجسته هم معمولا گران نیستند و پیچ و تاب مناسبی دارند. و در نهایت فرش های چند سطحی با طرح های متنوع گزینه های مناسبی برای پوشاندن عیب و نقص در فرش است.

شما باید از طرح هایی که مناسب اتاق پذیرایی یا کار هستند و فرش هایی که برای رفت و آمد زیاد مناسب نیستند، برای استفاده در اتاق کودک صرفه نظر کنید چرا که ممکن است آنچه در نظر داشته باشید را برآورده نکند.

طرح های فرش پاتریس برای اتاق کودک

طرح هایی متنوع برای فرش اتاق کودک

 

تهیه و ترجمه:حسین مقدس زاده

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید