طرز تهیه شیرینی جات وسوسه انگیز

نوروز نزدیک است و شما به فکر تهیه شیرینی های خوش رنگ و لعاب هستید و می خواهید در ایام تعطیل از لذت پخت شیرینی های خوشمزه بهره مند شوید. شما می توانید به جای صرف هزینه های زیاد، به راحتی انواع کاپ کیک و شیرینی جات وسوسه انگیز و رنگارنگ و مورد علاقه خود را تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه شیرینی جات وسوسه انگیز و تصاویر زیبای آنها راببینید.

نبض ما– شیرینی جات وسوسه انگیز ، چیدمان میز پذیرایی شما را زیباتر می کند چرا که این شیرینی ها اکثرا شیرینی های رنگی و با طعم خاص هستند. انواع شیرینی ماکارون و شیرینی های شکلاتی معمولا در دسته شیرینی جات وسوسه انگیز قرار می گیرند.

کاپ کیک لیمونادی

مواد لازم:

  • سه فنجان آرد
  • یک قاشق چایخوری جوش شیرین
  • سه عدد تخم مرغ
  • یک قاشق چایخوری نمک
  • یک قاشق چای خوری بکینگ پودر
  • یک دوم فنجان لیموناد غلیظ
  • رنگ خوراکی ( در صورت نیاز و اختیاری)
  • یک چهارم فنجان کره
  • یک قاشق چایخوری وانیل

طرز تهیه کاپ کیک لیمونادی

در مرحله اول ابتدا فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید. سپس، کره را درون ظرفی ریخته و با استفاده از همزن برقی، کره را درسرعت بالا هم بزنید. بگینگ پودر، آرد، نمک و جوش شیرین را در ظرف دیگری ریخته و آن را الک کنید. پس از آن، شکر را آرام آرام به ظرف کره اضافه کنید و مجددا با همزن ، هم بزنید. در این مرحله، تخم مرغ ها را اضافه کرده و مجددا هم  بزنید.

سپس، وانیل و لیموناد را اضافه کرده و هم بزنید. مخلوط کره و آرد را اضافه کرده و هم بزنید تا جایی که کاملا مخلوط شوند. در این مرحله شما می توانید بنا به سلیقه خودتان رنگ خوراکی اضافه کنید. رنگ خوراکی صورتی، این شیرینی را بسیار زیبا و وسوسه انگیز نشان می دهد.

سپس، خمیر آماده شده را با یک قاشق بزرگ داخل قالب های آماده بریزید و آن ها را در فر بگذارید. به مدت 30 تا 45 دقیقه طول می کشد تا این کاپ کیک خوشمزه آماده شود. اگر خمیر به خلال دندان نچسبید، کاپ کیک آماده است. آنها را بیرون آورده و پیش از تزئین آن، اجازه دهید تا کمی سرد شود.

طرز تهیه شیرینی ماکارون ایتالیایی

یکی از این شیرینی ها، شیرینی ماکارون ایتالیایی است که دستور تهیه به شرح زیر است:

مواد لازم:

  • سه عدد سفیده تخم مرغ
  • نصف لیوان آب
  • پودر قند و پودر بادام
  • یک لیوان شکر
  • پودر وانیل

طرز تهیه ماکارون ایتالیایی

یکی دیگر از شیرینی جات وسوسه انگیز شیرینی ماکارون ایتالیایی است. در ابتدا شکر را در ظرفی آب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی آن را هم می زنیم. پس از مدتی و زمانی که درجه آب به درجه جوش رسید ، آن را از روی حرارت بر می داریم. در همین حال، سفیده تخم مرغ را در ظرفی ریخته و هم می زنیم. باید به قدری هم بزنیم تا سفیده تخم مرغ کاملا کف کند و حجم آن زیاد شود.

سپس شکر حرارت دیده را به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و با استفاده از همزن، آن ها را هم می زنیم. در این مرحله زمانی که خوب هم زدید و همه شربت اضافه شد، وانیل را هم اضافه کرده و همزن را در دور تند قرار داده و به هم زدن ادامه می دهیم. این کار را تا 3 دقیقه انجام بدهید تا مخلوط، شکل براق به خودش بگیرد. این مرنگ شیرین و مخلوط شده به دلیل هم زدن زیاد،کمی سرد هم می شود.

سپس، بادام و شکر را در ظرفی دیگر ریخته و این مرنگ مخلوط شده را در ظرف خالی می کنیم. سپس دوباره شروع به هم زدن می کنیم. عمل هم زدن باید تا اندازه ای باشد تا هوای موجود در خمیر کاملا خارج شود.

در اینجا، کمی تست می کنیم و باید خمیر تقریبا سفت شده و از روی قاشق نریزد. کار هم زدن را آنقدرادامه می دهیم تا به حد مورد نظر برسد و سپس آن را کنار می گذاریم.

در این مرحله قیف مخصوص شیرینی را آورده و خمیر آماده شده را درون قیف می ریزیم. این کار را به آرامی انجام می دهیم تا مایع ما خراب نشود. برای آن که خمیر ما خراب نشود کاسه خمیر را خم کرده و داخل قیف می ریزیم.

تعداد ماکارون ها بستگی به سلیقه شما دارد. در این مرحله باید مطمئن باشیم که خمیر ماکارون ها هوا ندارند و به همین دلیل سینی شیرینی را کمی تکان می دهیم تا هوای باقی مانده هم خارج شود.

در این مرحله، ماکارون ها را کنار می گذاریم تا کمی استراحت کند.بعد از مدتی مشاهده می کنید که نوار نازکی روی آن تشکیل شده و کم کم سطح آن صاف می شود.

بعد از یک ساعت استراحت، فر را در درجه 135 درجه سانتی گراد روشن کرده و در این مرحله، سینی ماکارون را درون فر قرار می دهیم. سپس پس از مدت زمان 15 تا 20 دقیقه تست کرده و آن ها را از فر در می آوریم و پس از سرد شدن ماکارون ها آن ها را از ورقه شیرینی، جدا می کنیم  و کنار هم روی ظرف دیگری قرار می دهیم. ماکارون ها آماده است و می توانید از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

طرز تهیه شیرینی فرانسوی شکلاتی

  • پودر قند 100 گرم
  • رنگ خوراکی ( اختیاری)
  • 2 عدد سفیده تخم
  • 100 گرم پودر بادام
  • خامه
  • شکلات

طرز تهیه شیرینی شکلاتی فرانسوی

یکی از شیرینی جات وسوسه انگیز شیرینی شکلاتی فرانسوی است. در مرحله اول، دو عدد سفیده تخم مرغ را با همزن هم می زنیم تا جایی که کاملا کف کند. دقت کنید که تخم مرغ کاملا باید پف کند. در غیر اینصورت شیرینی خوب از آب در نمی آید.

پس از آن که خوب پف کرد، پودر قند را کم کم اضافه می کنیم و بعد از آن، پودر بادام را اضافه کرده و مجددا هم می زنیم. بادام باید حتما آسیاب شده باشد و برای این کار، می توانید آن را با شکر مخلوط کرده و آسیاب کنید. دقت کنید که بادام به صورت پودر باشد و روغن پس ندهد.

پودر شکر و بادام را چند بار الک کنید و سپس، آن را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید. سپس، تمام مواد را به آرامی به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و رنگ خوراکی مورد نظر را داخل مواد می ریزیم. بعد مواد را با سفیده زده شده به آرامی مخلوط می کنیم.

برای درست کردن هر رنگ، برای شیرینی شکلاتی لازم است تا کمی پودر شکلات را به همراه پودر وانیل، اضافه کنید خمیر آماده شده را روی سینی فر قرار داده و داخل فر می گذاریم.

پس از نیم ساعت، خمیر شیرینی را از فر خارج کرده و می گذاریم  تاکمی سرد شود. در این مرحله، مواد داخل خمیر را اضافه می کنیم. کرم داخل خمیر بستگی به سلیقه شما دارد.

برای طعم پسته ای، پودر پسته را با کره مخلوط می کنیم و اگر حالت سفت داشت به آن کمی شیر اضافه می کنیم. برای اینکه شیرینی شکلاتی شما کاملا طعم شکلاتی بگیرد، می توانید کمی خامه و تکه هایی از شکلات را در ظرفی ریخته و بگذارید بجوشد.

پس از اینکه سرد شد، خامه شکلاتی ما آماده است و می توانید آن را روی شیرینی ریخته و از این شیرینی خوشمزه لذت ببرید. در مرحله آخر، پودر قند و مواد دلخواه را برای تزئین شیرینی شکلاتی روی شیرینی می پاشیم. این کیک بسیار زود آماده می شود و می توانید باب طبع اکثر افراد باشد.

تصویر انواع کاپ کیک رنگی

شیرینی شکلاتی و نارنجی فانتزی جدید

شیرینی کاپ کیک رنگین کمان

 

 

کاپ کیک با تزئین خامه

4.7/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید