افراد موفق چه کسانی هستند

آیا افراد موفق خوش شانس هستند؟  آیا آن ها باهوش بوده ویا موفق به دنیا آمده اند؟ هیچ گونه موفقیتی ، محدود به نژاد ، سطح IQ یا اندازه حساب بانکی شما نیست. بنابراین، در حالی که می دانیم هیچ فرمول اثبات شده ای وجود ندارد، می توانیم با انجام راهکارهایی منحصر به فرد و عملی، به موفقیت نزدیک شویم.

نبض ما– افراد موفق برای رسیدن به آرزوها و اهداف شان چه کارهایی انجام می دهند؟ یکی از رازهایی که در دنیا کشف شده است اما اکثر افراد به آن توجه نمی کنند، راز پیروزی افراد موفق در زندگی است. در این مطلب با 10 ویژگی افراد موفق آشنا می شوید.

بسیاری از ما ممکن است در زندگی، شغل و یا مسائل احساسی دچار شکست شویم. برخی اوقات به موقعیت و موفقیت های دیگران غبطه خورده و دوست داریم راز موفقیت آن ها را بدانیم. افراد موفق معمولا تفکرات خود را به مرحله عمل و بهره برداری می رسانند، در حالی که برخی افراد تنها به موفقیت فکر می کنند و در عمل کاری انجام نمی دهند.

دلایل موفقیت افراد

عادت های افراد موفق

مطالعه

افرادی که سطح اطلاعات خود را در اکثر زمینه ها افزایش می دهند، در اکثر موارد افراد موفقی خواهند بود. مارک کوبا، بیل گیتس، پرزیدنت اوباما، شریل سندبرگ و آلبرت اینشتین، همگی دوستداران کتاب هستند.

این افراد تنها نمونه ای از افراد موفق هستند که بخش عمده ای از زندگی خود را به مطالعه و کسب اطلاعات گذرانده اند. خواندن، به شما کمک می کند از اشتباهات و موفقیت های دیگران تجربه کسب کنید. با این کار ذهن و انگیزه شما برای هدایت کردن شما، نقشه ای ذهنی برای دورزدن اشتباهات زندگی ایجاد می کند.

دروس حفظی

سازماندهی اطلاعاتی برای برنامه کاربردی آینده

هنگام مطالعه و کسب اطلاعات، قسمت های مهم آن را علامت گذاری کنید. به مرور زمان، شما از نتیجه کار خود  هیجان زده خواهید شد. سپس چند روز یا هفته ها طول می کشد تا بینش ها و ایده هایی را که یاد گرفته اید به طور کامل به خاطر بسپارید.

این قانون یک روش عالی برای سازماندهی و حفظ اطلاعات است. سعی کنید فضای کافی برای توضیح و دریافت اطلاعات ایجاد کرده و در صورتی که از کتاب های همیشگی خسته شده اید می توانید از کتاب های عادی دیجیتال استفاده کنید.

زنان

صبح زود از خواب بیدار شوید

بهتر است برای سازمان دهی برنامه های خود چندین تکنیک را امتحان کنید. اما مهم ترین تکنیک استفاده بهینه از زمان و بیدار شدن به موقع از خواب است. یک ساعت زنگ دار می تواند برای این کار مناسب باشد.

سعی کنید پیش از خواب، هیچ صفحه روشن یا نوری (حتی یک نور آبی کوچک)  در خواب شما اختلال ایجاد نکند. نورهای مزاحم می تواند بر روی ریتم شبانه روزی و تولید ملاتونین(هورمون خواب) تاثیر گذارد. برنامه های خود را برای روز بعد آماده کنید.

اولین وظیفه ذکر شده باید به اندازه کافی هیجان انگیز باشد تا ادامه مسیر را برای شما خوشایند کند.

سحرخیزی

لبخند بزنید و از استرس دور باشید

مردم موفق از هر عاملی برای حفظ سلامت روح و بدن خود استفاده می کنند. آنها مرتب به اهداف خود فکر کرده ودر عین حال ورزش را بخشی از عادت های روزانه خود می دانند. اما ورزش چه تاثیری بر موفقیت دارد؟ ورزش، شما را متناسب و باعث حفظ تعادل می شود.

ورزش و فعالیت بدنی مغز شما را سالم نگه می دارد، استرس را کاهش داده و حافظه را بهبود می بخشد. در واقع عملی کردن اهداف و برنامه ریزی برای موفقیت؛ بدون سلامت فکری و جسمی غیر ممکن است.

مطالعات نشان می دهد که ورزش می تواند میزان خلاقیت و بهره وری را تا دو ساعت بیشتر افزایش دهد. این موضوع باعث می شود که شما هم دقیق تر و هوشمندانه تر رفتار کنید.

تصویر سالمند کیست

بازیابی اطلاعات

عامل موفقیت افراد موفق چیست؟ این موفقیت در حقیقت در تمام ارکان زندگی این افراد مشاهده می شود، زیرا شیوه صحیح دستیابی به موفقیت را کشف و پیگیری کرده اند.

گاهی اوقات شما مدت زمان زیادی را صرف دریافت اطلاعات و ایده های جدید می کنید. پس از صرف این مدت زمان طولانی، مغز شما نیاز به استراحت دارد. شما می توانید 15 دقیقه از وقت خود را به استراحت اختصاص داده و پس از آن بازیابی اطلاعات را به راحتی انجام دهید. پس از استراحت، بازخورد کار به مراتب بالاتر است.

آرامش مغز

مطالعات نشان می دهد که آرامش و مراقبه، باعث کاهش اضطراب، درد و جلوگیری از افسردگی می شود. همچنین می تواند توانایی شما را برای تمرکز بر کار بهبود بخشد.

متاسفانه آرام کردن ذهن به طور طبیعی  شکل نمی گیرید و شما می توانید با تمرکز و تمرینات ذهنی، فرایند آرامش مغز را فراهم کنید. بنابراین اگر ایده های تصادفی در سر راه شما قرار گیرند، به مراتب بهتر می توانید آن ها را به مرحله اجرا برسانید.

افسردگی در بهار

 کاهش حواس پرتی و ایجاد دسته بندی ایمیل ها

به منظور کاهش حواس پرتی و تمرکز بیشتر در کارها سعی کنید برنامه های خود را دسته بندی کرده و وقت کافی برای بررسی ایمیل ها و برنامه های خود اختصاص دهید.

برای به حداقل رساندن حواس پرتی، پس از اتمام کار حداقل یک مورد مهم را در لیست کارهای خود علامت گذاری کرده و دیگر عناوین را هم بررسی کنید.

ضررهای کار با ابزار کامپیوتری

مشارکت و عادات خوب

مردم موفق، وقت خود را صرف همکاری با موسسات خیریه، داوطلبانه و اهدای جوایز می کنند. تام کورلی، نویسنده عادت های افراد موفق می گوید: عادت های روزانه افراد موفق ثروتمند، نشان می دهد که 73 درصد از 233 ثروتمند و فرد موفق، در امور داوطلبانه شرکت می کنند.

این امور می تواند شامل هر موردی شود از  کمک به خانه سالمندان گرفته تا آموزش بچه ها. به خاطر بسپارید که حتی حضور شما هم کافی است.

تمرین دقیق و سخت کوشی

سرنا ویلیامز ، ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شود تا تمرین تنیس انجام دهد و از زمان کودکی  این کار را انجام داده است.

مالک و سرمایه گذار دالاس موریکس، تا هفت سال از افتتاح و شروع کار خود تعطیلات نداشت. این همان تعهد و سخت کوشی در کار است. شما می توانید کلید های میانبر همه چیز را در زندگی پیدا کنید، اما هرگز نمی توانید سخت کوشی های لازم را برای مستحکم کردن پایه اولیه موفقیت خود کنار بگذارید.

ورزش در ماه رمضان

زنجیره موفقیت را حفظ کنید

با استفاده از یک تقویم کوچک دیواری اهداف خود را در روز های معین علامت گذاری کرده و سپس آن ها را به صورت زنجیر وار به یکدیگر متصل کنید.

به این ترتیب ظرف مدت دو هفته، یک زنجیره طولانی برای پیشرفت خواهید داشت. این کار باعث خواهد شد که شما همچنان امیدوارانه مسیر خود را ادامه دهید و تمام این عادت ها را به یکباره اعمال کنید.

ممکن است در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد اما در عوض،  به ساده ترین عادت روزانه شما تبدیل خواهد شد. پس از آن تمام اهداف را بررسی کرده و مهم ترین آن ها انتخاب کنید. از عادت 1 به عنوان یک تلنگر استفاده کنید تا شما را به انجام عادت جدید هدایت کند.

به عنوان مثال، اولین عادت شما، به شما قدرت می دهد تا صبح زود از خواب بیدار شوید و به این ترتیب فرمول عادت شما می تواند چنین باشد: ساعت 6 صبح بیدار می شوم، تمرین و فعالیت بدنی داشته و برنامه های امروز را مرور می کنم.

بیدار شدن به موقع از خواب به شدت بر نورون های مغز تاثیر گذاشته و مغز شما بهتر می تواند برای برنامه ریزی ها فرمان مناسب دهد. بنابراین ترکیب عادت های دیگر به عادت اول، باعث ارتباط سریع و پایدار نورون ها در مغز و در نتیجه پایداری برنامه ها می شود.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

www.keepinspiring.me

4.8/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. دریا می‌نویسد

    به نظر من افراد موفق همیشه در زندگی موفق خواهند بود

از پزشکان نبض‌ما بپرسید