مزایای پیکرتراشی بدن یا لیپوماتیک

پیکرتراشی بدن تقریبا بدون عارضه بوده و نسبت به دیگر روش های لاغری پایدارتر است. بعد از حذف و تخلیه چربی، بازگشت مجدد چربی وجود ندارد. بنابراین می توان از این روش برای لاغری موضعی استفاده کرد.

نبض ما– تکنیک پیکرتراشی بدن یا لیپوماتیک به منظور لاغری و حذف چربی های زائد به تازگی استفاده می شود.

اصل عملیات و طریقه کار شامل ایجاد انرژی موجی و نوسانی با هوای فشرده به داخل بدن است؛ به طوری که می تواند واحد های چربی را شکسته و آن ها از بین ببرد. همزمان با شکستن و از بین بردن چربی ها، آن ها را از طریق یک لوله به خارج از بدن کشیده و تخلیه می کنند.

باید در نظر داشت که در روش پیکرتراشی بدن چربی ها سوزانده نمی شود بلکه خورد شده و تخلیه می شوند. در لیپوماتیک، از روشی کاملا غیرتهاجمی برای از بین بردن چربی استفاده می شود.

بافت چربی در لیپوماتیک یا پیکرتراشی بدن،  به خارج کشیده می شود و حتی با این روش چربی های تزریق شده قبلی را از سایر نواحی بدن هم می توان تخلیه کرد و این یکی از مزیت های مهم این روش به شمار می رود.

مطالعه ای نشان داد، عوارض جانبی در افرادی که لیپوماتیک انجام داده بودند، وجود نداشت. بیماران تقریبا همه با یک نتیجه گیری مناسب، از فرم بدن خود راضی بودند.

بیماران همگی زمان عمل کوتاه تر، خونریزی کمتر، هماتوم کمتر، خون مردگی (اکیموز) کمتر، تورم کمتر و درد کمتری نسبت به کسانی که روش های دیگر را تجربه  کرده بودند، گزارش کردند.

علاوه بر این، متخصص لیپوماتیک، از زمان کارکرد کوتاه تر، تلاش فیزیکی و دقت بیشتری بهره مند شد. با این نتایج می توان گفت که لیپوماتیک نسبت به روش تهاجمی لیپوساکشن، روشی موثر، قابل اعتماد و ایمن است.

انواع پیکرتراشی بدن

پیکر تراشی در نواحی مختلف و در چندین روش صورت می گیرد که عبارتند از:

  • لیپوماتیک با بادی جت
  • لیپوماتیک با آب
  • لیپوماتیک واترجت

لیپوماتیک در نواحی مختلف بدن انجام می شود از جمله:

  • لیپوماتیک ناحیه ران ها
  • لیپوماتیک ناحیه شکم
  • لیپوماتیک ناحیه باسن
  • لیپوماتیک ناحیه پهلوها
  • لیپوماتیک بازوها

پیکرتراشی بدن با آب

در پیکر تراشی می توان از روش های مختلفی برای تخلیه چربی استفاده کرد. همانطور که اشاره شد این روش کاملا غیر تهاجمی بوده و بدون برش، تخلیه چربی را انجام می دهند. گاهی مشاهده می شود که افراد، از لحاظ فیزیکی ظاهر و وزن مناسبی دارند ولی با چاقی های موضعی درگیر هستند که در برابر رژیم غذایی یا ورزش، مقاوم اند.

چاقی

برای از بین بردن چربی های موضعی این ناحیه می توان با لیپوماتیک از طریق آب، نسبت به حذف آن ها اقدام کرد. لیپوماتیک با آب می تواند در رفع تجمع چربی های مقاوم در برابر رژیم غذایی و ورزش کمک کننده باشد.

با بکارگیری  این تکنیک و با نیروی بسیار دقیق تکنولوژی، بافت نامطلوب چربی با روش های معمولی و طبیعی به آرامی از زیر پوست بیرون آورده شده و به صورت دائمی حذف می شود.

پیکرتراشی با واتر جت

دستگاه های واترجت در لیپوماتیک با هدف تخلیه چربی عمل می کنند که در این روش، با استفاده از آب فشار بالا در داخل لوله کانولا، چربی ها با این میزان فشار آب شکسته و خورد شده و همزمان از مایعی استفاده شده و چربی ها استخراج می شوند. در نتیجه این روش می تواند یک روش کمتر تهاجمی و کمتر دردناک و با نتایج زیبایی شناختی بهتری باشد.

لیپوماتیک

معایب پیکرتراشی بدن و بادی جت

مانند تمام روش های دیگر، لیپوماتیک هم می تواند خطرات و عوارضی داشته باشد. برخی از بیماران ممکن است کبودی یا خونریزی داشته باشند که چند روز پس از لیپوماتیک از بین می رود.

این مشکل همیشه در افرادی که قبل ازاین روش، از آسپیرین استفاده می کنند دیده می شود. بنابراین، پزشک توصیه می کند 2 هفته قبل از استفاده از این روش ،از مصرف انواع داروها اجتناب کنند. حساسیت به لیدوکائین ممکن است باعث خارش یا سوزش شود ؛ اما خطر ابتلا به عفونت کمتر است.

تفاوت بادی جت و لیپوماتیک

بادی جت و لیپوماتیک هر دو نتایج و هدف مشترکی در حذف و تخلیه چربی ها ، دارند. لیپوماتیک به وسیله جراح متخصص انجام شده و همین موضوع خطرات و عوارض این روش را کاهش می دهد.

بادی جت

اما تفاوت میان لیپوماتیک و بادی جت به علاوه تفاوت در شکل کار، شدت عوارض و مشکلات احتمالی در پایان کار است.

این تفاوت ها عبارتند از:

روش لیپوماتیک برای افرادی انجام می شود که معمولا به دنبال حذف چربی های موضعی خود هستند. این چربی ها با لوله ای خاص از بدن تخلیه می شود اما در روش بادی جت، با اعمال نیروی بالای فشارآب، چربی ها را شکسته و خارج می کنند.

– در روش بادی جت و پس از پایان کار، دوران بهبودی تقریبا کوتاه تر از روش لیپوماتیک است.

– در لیپوماتیک، معمولا از امواج مشخصی برای تخلیه چربی استفاده می کنند اما در بادی جت تمرکز کار بر فشار آب است.

– روش بادی جت نسبت به لیپوماتیک دارای درد بسیار کمتری است.

– در بادی جت، خطرات وعوارض به مراتب کمتر از لیپوماتیک است.

پیکر تراشی بدون جراحی

لیپوماتیک، به عنوان لیپوساکشن مادون قرمز شناخته شده است که دستگاهی با تایید FDA است و سیستمی اثبات شده و قابل اعتماد است که به طور ایمن و موثر اجازه می دهد تا حذف دقیق چربی در تمام مناطق بدن انجام شود.

پیکرتراشی بدون جراحی

در لیپوماتیک که روشی غیر جراحی شانخته می شود، ابتدا سلول های چربی با امواج ارتعاشی کانولا تحریک شده و سپس امولسیون و تخلیه چربی صورت گرفته و پیکرتراشی بدن ایجاد می شود.

این روش غیر تهاجمی با از بین بردن مشکل ایمنی در لیپوساکشن سنتی، قابل اعتمادتر بوده و علاوه بر این، سیستم ایمنی فعال شده و عمل محافظت از بافت بدن ( عضلات، عروق خونی) صورت می گیرد.

در روش لیپوماتیک با 600 ارتعاش در دقیقه، به طور موثری چربی ناخواسته را جذب می کند و نتایج مطلوب را از جمله پوستی نرم تر و کبودی کمتر به همراه دارد.

تزریق چربی به صورت با بادی جت

تزریق چربی به صورت از طریق بادی جت بدون برش، بدون اثر زخم با  تزریق از طریق کانولا و بدون واکنش آلرژیک، صورت گرفته و بافت چربی را انتقال  می دهند. انتقال چربی برای فرم دهی نواحی مورد نظر بدن از جمله صورت  و پر کردن  و حجم دادن آن نواحی صورت می گیرد.

در هنگام انتقال چربی، معمولا بی حسی موضعی استفاده می شود، اما زمانی که نیاز به تخلیه مقدار قابل توجهی چربی است، از بیهوشی عمومی استفاده می شود. چربی ها از یک قسمت از بدن شما (معمولا از ناحیه کمر، شکم) برداشته می شود، شسته شده و تمیز می شود و سپس با سوزن های مخصوص در مناطق مورد نیاز ، دوباره تزریق می شود.

ممکن است لازم باشد که چندین بار پروسه پیوند چربی را برای رسیدن به نتیجه مورد نظر تکرار کنید. با استفاده از تکنولوژی جدید بادی جت برای تزریق چربی، معمولا  می توان بافت زنده چربی را تا 80٪ تزریق کرد.

قیمت پیکرتراشی بدن

قیمت پیکر تراشی بدن بسته به محل مورد نظر بدن و روش به کار گرفته شده، برای هر فرد متغیر است. اما به طور کل می توان گفت که هزینه لیپوماتیک نسبت به دیگر روش ها مانند لیپوساکشن مناسب تر است.

نبض ما– ترجمه: مهناز ضحاکی

4.2/5 - (6 امتیاز)
منبع koc

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. فرانك می‌نویسد

    سه ساله زایمان کردم الان کف پاهام درد میکنه که تو عکس رادیولوژی معلوم شد خار پاشنه دارم راهنماییم کنید برای کم شدن دردش

از پزشکان نبض‌ما بپرسید