هر آنچه درباره لیپوساکشن باید بدانید

به طور کلی لیپوساکشن معمولا برای افرادی به کار می رود که وزن پایداری دارند اما می خواهند ذخایر نامنظم و نامناسب چربی بدن  خود را در قسمت های خاصی از بدن حذف کنند.

نبض ما- لیپوساکشن، سلولیت، چاقی اندام یا علائم را حذف نمی کند، بلکه هدف آن بیشتر زیبایی شناسی است. بیمار در لیپوساکشن به دنبال تغییر و تقویت بدن خود است. به طور کلی لیپوساکشن، روشی برای کاهش وزن و درمانی برای چاقی نیست، بلکه به حذف چربی هایی در بخش های خاصی از بدن می پردازد.

لیپوساکشن بغل ران

لیپوساکشن سلول های چربی را به طور دائمی از بین برده و باعث تغییر شکل بدن می شود. با این حال، اگر بیمار پس از عمل، شیوه زندگی سالم را در پیش نگیرد، مجددا خطر  بزرگ شدن سلول های باقی مانده چربی وجود دارد. باید اشاره کرد که میزان چربی را که می توان با خیال راحت از بین برد،  کمی محدود است.

لیپوساکشن همانند هر عمل دیگری عوارض و خطرات احتمالی، از جمله عفونت، بی حسی و زخم دارد. اگر چربی بیش از حد برداشته شود، پوست بیمار ممکن است شکلی نامنظم به خود بگیرد. متخصصان می گویند که خطرات جراحی، بستگی به میزان چربی حذف شده دارد.

لیپوساکشن صورت

بهترین و مطمئن ترین راه برای حذف چربی از ناحیه صورت و گردن، از طریق لیپوساکشن صورت می گیرد. این کار می تواند نتایج طبیعی تری نسبت به چهره سازی و عمل جراحی صورت ارائه دهد. برخی از پیامدهای مثبتی از لیپوساکشن صورت و گردن، با نتایج مثبت، دارای خطرات کمتر، زخم کمتر و بهبود سریع است.

لیپوساکشن صورت

در مورد لیپوساکشن برای زنان توصیه می شود که این کار از طرق  لیزر مجدد به منظور کاهش چین و چروک، صورت گیرد. همچنین این درمان برای مردانی که نمی خواهند از جراحی چهره سازی استفاده کنند، رایج است.

لیپوساکشن صورت، به شکل زیر جلدی است که به آرامی سلول های چربی نامطلوب صورت و گردن  را به طور آشکار و دقیق، مرتفع می کند. این روش، نسبت به  سایر روشهای پلاستیکی و بازسازی صورت، ایمن تر و مناسب تر است.

لیپوساکشن ران

ران ها از لحاظ زیبایی شناختی، از ارگان های مهم بدن زنان به شمار می روند. ران ها دارای نوعی شکل انحنایی هستند که منحصرا برای هر زن، نماد زنانگی است. گاهی اوقات در ناحیه ران ها، چربی هایی جمع و انباشته می شوند که ممکن است شکل ظاهری آن را تغییر داده و فرم آن از دست برود.

متخصصان، اطلاعات لازم را در مورد چگونگی ذخیره چربی ها در ناحیه ران به بیمار می دهند تا علاوه بر تغییر سبک زندگی، شیوه مناسبی برای برطرف کردن آن ها ارائه کند. ممکن است لیپوساکشن ران داخلی(درونی) شایع ترین برای بیماران زن باشد.

این موضوع به این دلیل است که هدف زیبایی شناختی مشترک برای زنان، پاهای بلند و باریک است و جدا بودن ران ها از قسمت داخلی برای زنان دلپذیرتر است.

کوچک کردن بغل ران

پزشک در درمان ران های داخلی، اغلب تمام ناحیه ران را مورد بررسی قرار می دهد. این موضوع باعث می شود تا نوعی هماهنگی در سراسر ناحیه ران ایجاد شود و اطمینان حاصل می کند که نتایج شما به خوبی با هم منطبق  و کاملا طبیعی هستند.

لیپوساکشن ران بیرونی زمانی انجام می شود که چربی زیادی در این ناحیه جمع شده باشد. این موضوع هم برای افرادی با ران های پرچربی و چاق، ناخوشایند است. هنگامی که چربی در ران بیرونی جمع می شود، تا مرکز ران به پایین کشیده شده و باعث می شود که پاها کوتاه تر از آن چیزی باشند که واقعا هستند.

در روش لیپوساکشن ران بیرونی، پزشک سعی می کند تا ران شما به شکل باریک تری درآورده و ظاهر اصلی خود را حفظ کند. در مورد لیپوساکشن ران قدامی و یا جلوی ران باید گفت، این روش درمانی معمول برای بیماران نیست. با این حال، در برخی موارد ، بیماران درخواست لیپوساکشن ران جلویی داشته و پزشک نیز به منظور حفظ تعادل ران در تمام نقاط این عمل را با دقت انجام می دهد.

درمان لاغری ران پا

یکی از مهم ترین ملاحظات در لیپوساکشن ران قدام جلو، این واقعیت است که جلو ران، دارای یک انحنای خاص و زنانه است. به منظور درستی لیپوساکشن در این ناحیه، ران قدامی از چهار جهت مختلف بررسی می شود.

همچنین نکات لازم برای حذف چربی در این قسمت در نظر گرفته می شود، زیرا هماهنگی تمام قسمت های ران، از نکات بسیار مهمی به شمار می رود تا به طور خاص، مشکلات مربوط به سلولیت که معمولا بر ران ها تاثیر می گذارد، انجام شود.

اگر دچار نگرانی در مورد اندازه یا شکل ران ها هستید، قبل از لیپوساکشن، تمام موارد را در نظر گرفته و با پزشک خود مشورت کنید. پزشک متخصص، مهارت و تجربه لازم را برای دستیابی به نتایجی بهتر به کار می گیرد.

لیپوساکشن شکم

شکم، شایع ترین ناحیه ای است که اکثر بیماران از چربی آن  شکایت داشته و درصد بالایی از لیپوساکشن، مربوط به ناحیه شکم است. مردان و زنان، هردو می توانند با لیپوساکشن در ناحیه شکم درمان شوند.

در نظر داشته باشید برخی از عواملی که می تواند  بر نتیجه لیپوساکشن شکم تاثیر گذارد، افزایش وزن و از دست دادن آن، حاملگی، سن، جنس و محل ذخیره چربی است. شکم، به عنوان یکی از رایج ترین مناطق درمانی لیپوساکشن، نیاز به مراقبت دقیق و توجه به جزئیات دارد. به همین دلیل  پزشک، به منظور ایجاد خطوط طبیعی و صاف، از روشی ملایم و بسیار محافظه کارانه برای از بین بردن چربی در شکم استفاده می کند.

پزشک با در نظر گرفتن همه عوامل فردی، تضمین می کند که نتایج شما به طور کامل، خاص شما بوده و بهترین لیپوساکشن شکم را ارائه می دهد.

لیپوساکشن شکم

علاوه بر این، هماهنگی شکم با سایر اندام های بدن کاملا در نظر گرفته شده و مقایسه های لازم انجام می شود. با انجام این کار، تکنیک پزشک، به طور کلی مناسب  به نظر می رسد. در مجموع، اگر شما به دنبال کاهش ذخیره چربی در ناحیه شکم هستید،  لیپوساکشن شکم ممکن است کلیدی برای موفقیت و هدف نهایی شما باشد.

شکم یک ناحیه بسیار گرانشی بوده و احتمال برگشت چربی در این ناحیه بسیار بالا است. لیپوساکشن شکم، در ابتدا در شکم فوقانی و پایینی و به عنوان یک واحد انجام  می شود. در بسیاری از افراد، اگر لیپوساکشن، تنها در شکم پایینی انجام شود، شکم فوقانی سفت نخواهد شد و با گذشت زمان  تحلیل می رود.

لیپوساکشن، با دستگاهی خاص به نام کانولا انجام می شود که به صورت لوله فولادی است که پزشک، به آرامی در منطقه درمان قرار می دهد.

عوارض ساکشن شکم

او این دستگاه را به عقب و جلو حرکت می دهد تا به شکستن سلول های چربی کمک کرده و از طریق لوله به خارج از بدن مکیده می شود. پزشک، درک عمیقی از چگونگی ذخیره چربی در مناطق مختلف بدن دارد. از این رو، او صرفا از لیپوساکشن برای از بین بردن چربی های ناخواسته استفاده نمی کند.

به هرحال لیپوساکشن شکم عملی بسیار ظریف و حساس بوده و باید هماهنگی و مقایسه اندام ها با یکدیگر در نظر گرفته شود. در لیپوساکشن شکم، که معمولا با روشی حداقل تهاجمی انجام می شود، در طول تمام مراحل، فقط بی حسی موضعی استفاده می شود  و این روش منجر به بهبود سریعتر و نتایج بهتر می شود.

سن مناسب لیپوساکشن

اکثر افرادی که از مراجعه کنندگان عمل لیپوساکشن هستند، در رده های مختلف سنی قرار دارند. از نوجوان زیر هجده سال تا افراد بالای هفتاد سال ممکن است لیپوساکشن انجام دهند. اما باید گفت که توصیه پزشکان در مورد سن مناسب  برای لیپوساکشن در هر ناحیه از بدن، بالای هجده سال است.

عوارض لیپوساکشن

لیپوساکشن، چربی اضافی را از بدن خارج می کند. بر طبق نظر اداره غذا و دارو، لیپوساکشن را می توان در قسمت های زیر در بدن انجام داد: باسن، سینه، گردن، پشت، معده، صورت، سینه، زانو و ران. به منظور حفظ نتایج کاهش چربی از طریق لیپوساکشن،  بیمار باید رژیم غذایی سالم همراه با رژیم ورزشی را حفظ کند.

لیپوساکشن ممکن است عوارض جانبی جدی بالقوه ای را ایجاد کند که به صورت زیر است:

خطرات جراحی

لیپوساکشن، مانند هر روش جراحی دیگر ، ممکن است دارای عوارض جانبی منفی باشد.

عوارض جانبی جراحی

تورم و کبودی در زیر مناطق درمان شده که این اثرات می تواند دو تا سه ماه طول بکشد. علاوه بر این، بیمار را در معرض خطر عفونت و لخته شدن خون قرار می دهد.

خطرات مربوط به پوست

برای لیپوساکشن در پوست بی حسی ایجاد می شود. ممکن است بیمار، در ناحیه ای از پوست بی حس شده ، دچار حساسیت شود.  این حسایت معمولا بعد از دو تا چهار ماه، از بین می رود. با این حال، برخی افراد احساس بی حسی دائمی را تجربه می کنند.

پس از جراحی لیپوساکشن، پوست معمولا پس از چهار تا شش ماه بدون هیچ گونه مداخله درمانی، دوباره سفتی اولیه خود را به دست می آورد. با این حال، پوست برخی از بیماران به سفتی دلخواه نرسیده  و در طی جراحی بعدی ،  لازم است تا پوست اضافی را برطرف نماید.

آمبولی ریه

یکی دیگر از خطرات لیپوساکشن، سندرم آمبولی است که شامل توده چربی و یک عارضه جدی اما نادر است که همراه با لیپوساکشن  ایجاد می شود. خطر ابتلا به سندرم آمبولی چربی به دلیل افزایش و بازگشت میزان چربی که از طریق  روش لیپوساکشن حذف شده است، ایجاد می شود.

سندرم آمبولی چربی می تواند به ناتوانی دائمی یا مرگ منجر شود. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که بخشی از بافت چربی به رگ های خونی منتقل شوند. در صورت عدم درمان، چربی به ریه ها و مغز منتقل شده و باعث آسیب به مغز، سیستم قلبی عروقی و ریه ها می شود. علائم آمبولی چربی شامل مشکل تنفس یا تنگی نفس است.

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    سلام دکتر چندمدت بعد از لیپو میشه ترمیم لیپو انجام داد

از پزشکان نبض‌ما بپرسید