۱۰ تا از بهترین رمان هایی که نخوانده اید

اگر به دنبال 10 عنوان از بهترین رمان ها و معروف ترین رمان های جهان برای مطالعه می گردید، ما این رمان ها را به شما پیشنهاد می کنیم.

نبض ما–  هر سال با شروع نمایشگاه کتاب تهران، به تعداد کتابخوان ها افزوده می شود و در نمایشگاه مخاطبان از هر رده سنی به دنبال بهترین رمان می گردند تا چند روزی کتاب همان یار مهربان خلوت شان را پر کند. لیست بهترین رمان هایی را که طرفداران زیادی دارد به شما معرفی می کنیم.

عقاید یک دلقک

«عقاید یک دلقک» درباره دلقکی به نام شنیر است که همسرش ماری او را ترک کرده و به همین دلیل دچار افسردگی شده است و به مرور گذشته خود می‌پردازد.

این رمان از سوی بسیاری از منتقدان به عنوان یکی از بهترین رمان ها و برترین داستان‌های عاطفی ادبیات جدید جهان معرفی شده است که در آن داستان دو انسان ناکام به تصویر کشیده می‌شود.

هاینریش بل نویسنده این کتاب از مشاهیر ادبیات آلمان به شمار می‌رود که در ۱۹۷۱ ریاست انجمن قلم آلمان را به عهده گرفت. او همچنین تا سال ۱۹۷۴ ریاست انجمن بین‌المللی قلم را بر عهده داشت و در سال ۱۹۷۲ توانست به عنوان دومین آلمانی، بعد از توماس مان، جایزه ادبی نوبل را از آن خود کند.

ترجمه شریف لنکرانی از کتاب «عقاید یک دلقک» با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 4500 تومان منتشر شده است.

شازده کوچولو

داستانی اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است که نخستین بار در سپتامبر سال ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد.

«شازده کوچولو» یا «شهریار کوچولو» اثر آنتوان دوسنت اگزوپری اولین بار در سال 1943 منتشر شد. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب تک مجلد جهان در تمام طول تاریخ به شمار می‌رود.

کتاب شازده کوچولو «خوانده شده‌ترین» و «ترجمه شده‌ترین» کتاب فرانسوی‌زبان جهان است و به عنوان بهترین رمان قرن 20 در فرانسه انتخاب شده است. از این کتاب به طور متوسط سالی یک میلیون نسخه در جهان به فروش می‌رسد. این کتاب در سال 2007 نیز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد.

در این داستان، اگزوپری به شیوه‌ای سوررئالیستی به بیان فلسفه خود از دوست‌داشتن و عشق و هستی می‌پردازد.

طی این داستان اگزوپری از دیدگاه یک کودک، که از سیارکی به نام ب612 آمده، پرسشگر سؤالات بسیاری از آدم‌ها و کارهایشان است.

مردی که می‌خندد

کتاب «مردی که می‌خندد» یکی از بهترین رمان‌های ویکتور هوگو است که در سال ۱۸۶۹ اولین بار در فرانسه منتشر شد.

داستان کتاب در اوائل قرن هجدهم و در انگلستان روی می‌دهد. کتاب روایت کودکی است که توسط کومپراچیکوها یا همان خریداران بچه معلول شده است و با زخمی که بر صورت دارد گویی همیشه می خندد. دوره‌گردی کودک را می یابد و با وی یک گروه نمایش خیابانی راه‌اندازی می کند و…

بر اساس این رمان در سال ۱۹۲۸ فیلمی به کارگردانی پائول لین و با حضور بازیگرانی مانند وایت کنراد و ماری فیلبین و براندون هورست در آمریکا ساخته شده است.

کتاب  «کتاب مردی که می‌خندد» به‌بهای 35هزار تومان عرضه شده است.

کمبوجیه و دختر فرعون

این کتاب نوشته گئورگ ابرس  و مترجم آن جواد سید اشرف است.

رمان تاریخی و جذاب کمبوجیه و دختر فرعون نوشته گئورگ ابرس که پیرامون ایران باستان در زمان سلطنت کمبوجیه (پادشاه هخامنشی) و حکومت سلسله بیست و ششم فراعنه مصر نگاشته شده است.

این رمان یکی از معدود رمان های تاریخی قرن نوزدهم کشور آلمان است که در قرن بیستم نیز مورد استقبال عمومی قرار گرفته است. این کتاب تحت عنوان دختر شاه مصر برای نخستین بار در سال ۱۸۶۴ منتشر شد و بلافاصله مورد استقبال و توجه کم نظیری قرار گرفت.

دختر شاه مصر تا سال ۱۸۷۵ و بعد از آن یعنی تا سال ۱۹۲۸ بارها تجدید چاپ شد و خیلی زود به یکی از پرفروش ترین و بهترین رمان های تاریخی زمان خود تبدیل گردید و به عنوان کتاب نمونه مشهور شد.

کتاب «کمبوجیه و دختر فرعون » به‌بهای 30هزار تومان عرضه شده است.

روی ماه خداوند را ببوس

کتاب «روی ماه خداوند را ببوس» اثر مصطفی مستور با عنوان «وجه‌الله» توسط نشر «تنویر» و با ترجمه «غسان حمدان» در جهان عرب منتشر شده است.

یونس- شخصیت اصلی- دانشجوی دکتری فلسفه است. او می خواهد رساله اش را که درباره «تحلیل جامعه شناسی عوامل خودکشی دکتر محسن پارسا» است، به پایان برساند تا هم شرط پدر نامزدش- سایه- را، که برای ازدواج آنها گذاشته است، به انجام برساند و هم به آخرین مرحله درسش پایان دهد.

سایه، دانشجوی کارشناسی ارشد الهیات است و اعتقاد و باوری محکم دارد. یونس نه سال پیش دیدگاه مذهبی دیگری داشت و علت انتخاب رشته فلسفه او فقط به دلیل دفاع فلسفی از حریم دین بوده است. همچنین انتخاب یونس برای نامزدی از جانب سایه مبتنی بر همین امر بوده است. اما حالادیدگاه مذهبی یونس عوض شده است.

چنانکه خودش می گوید: من امروزم با من دیروزم، فرق کرده. مهرداد دوست یونس بعد از 9 سال از آمریکا می آید. او در آمریکا با پن فرندش ازدواج کرده است و دارای دختری چهار ساله می باشد. جولیا همسرش دو سال پیش سرطان گرفته و حالامراحل بد بیماری را می گذراند و پزشکان گفته اند که امیدی به زندگی او نیست.

کتاب «روی ماه خداوند را ببوس»  به‌بهای ۱۳۵۰۰ هزار تومان عرضه شده است و به عنوان یکی از بهترین رمان ها مشهور است.

خوبی خدا

می گویند اگر رمان را به یک فیلم بلند تشبیه کنیم، داستان کوتاه عکسی از یک لحظه زندگی است. با این تعبیر، می توان گفت کتاب خوبی خدا آلبومی است از 9 قطعه عکس، 9 تصویر از زندگی، که در شش سال گذشته، از نشریات ادبی امریکا برگزیده شده اند. فضای آنها با هم متفاوت است اما همگی یک وجه مشترک دارند: ساده اند.

خوبی خدا مجموعه‌ی ۹ داستان از نویسندگان امروز امریکاست که در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ از نشریات ادبی امریکا برگزیده شده‌اند و همگی جوایز مختلفی دریافت کرده‌اند و بهترین رمان ها بوده اند.

درباره نویسندگان کتاب خوبی خدا

غالب نویسندگان کتاب خوبی خدا ، با وجود تفاوت های آشکاری که در سبک و فرم داستان گویی با یکدیگر دارند، از چهره های شاخص ادبیات امروز امریکا هستند. در کتاب خوبی خدا، داستان هایی خواهید خواند از:

  • ریموند کارور – Raymond Carver
  • شرمن الکسی – Sherman Alexie
  • الکساندر همن – Alexander Hemon
  • پرسیوال اورت – Percival Everett
  • گیب هادسون – Gabe Hudson
  • هاروکی موراکامی – Haruki Murakani
  • جومپا لاهیری – Jhumpa Lahiri
  • مارجوری کمپر – Marjorie Kemper
  • الیزابت کمپر فرنچ – Elizabeth Kemper French

کتاب «خوبی خدا» به‌بهای  12500هزار تومان عرضه شده است.

گاری کوپر

از گاری کوپر دیگه خبری نیست. هیچوقت هم دیگه پیداش نمی‌شه. آمریکاییِ خونسردی که محکم رویِ پاهاش وایساده بود و با ناکسا می‌جنگید و از حق دفاع می‌کرد و آخرِ سر هم پوزه‌یِ اشرار رو تویِ خاک می‌مالید.

آمریکایِ حق و درستی، خداحافظ! حالا دوره‌یِ ویتنامه. دوره‌یِ شورش دانشگاهاست، دوره‌یِ دیوار کشیدن دورِ سیاه محله هاست. چاو، خداحافظ گری کوپر!

رومن گاری نویسنده‌یِ فرانسوی زبان، خداحافظ گاری کوپر را در سالِ 1969 نوشته است. این رمانِ فلسفی، پنجره‌ای رو به سویِ نسلی جدید است.

بهترین رمان درباره نسلی که از دلِ جنگ و خودخواهی بیرون آمده‌اند و از انتهایِ خونریزی، آغاز شده‌اند. نسلی که با درد متولد شده‌اند و حالا که آمده‌اند حرفهایشان هنوز از حنجره درنیامده در نطفه خفه شده است.

کتاب  «خداحافظ گاری کوپر» به‌بهای 18,500 هزار تومان عرضه شده است.

شوهر مدرسه ای

کتاب که با ترجمه جمشید ارجمند به انجام رسیده است.که توسط جووانی گوارسکی نوشته شده است. کتاب «شوهر مدرسه ای» با ترجمه ی جمشید ارجمند به انجام رسیده است.که توسط جووانی گوارسکی نوشته شده است و با جلد شومیز منتشر شده است.

نویسنده پرتلاش جووانی گوارسکی در خانواده‌ای از طبقات بسیار متوسط در کنار شهر پارمای ایتالیا متولد شده است. بعد از ناکام ماندن در درس دانشگاهی به شغل های گوناگون روی برد.

تا این که در آخر در هزار و نهصد و بیست و نه سردبیر مجله‌ای فکاهی به اسم کوریره امیلیانو را به دست گرفت و در سالهای هزار و نهصد و سی و شش تا هزار و نهصد و چهل و سه سردبیری مجله ی فکاهی دیگری به اسم برتولدو به دستش نهاده شد.

در طول جنگ جهانی دوم دولت موسولینی را مورد نقد و بررسی قرار داد که این نقدها سختی های زیادی را واسی او ایجاد کرد.

کتاب  « شوهر مدرسه ای» به‌بهای 14هزار تومان عرضه شده است.

تنهایی پرهیاهو

تنهایی پرهیاهو عنوان کتابی از بهومیل هرابال نویسنده اهل چک است. او این کتاب را در فاصله سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶ نوشت و از آن‌جا که در کشورش ممنوع‌القلم بود اثر در سال ۱۹۷۶ به صورت مخفیانه منتشر شد.

اولین انتشار اثر در کشور چک به سال ۱۹۸۹ برمی‌گردد. داستان، برخلاف بیشتر آثار هرابال، در دوره سلطه نظام کمونیستی رخ می‌دهد.

کتاب روایت تک‌گویی درونگرایانه یک کارگر پرس به نام آقای هانتا است. او در زیر زمینی مرطوب که انبار کاغذ باطله است روزگار می‌گذراند و کتابهایی را که از سوی اداره سانسور به آن‌جا می‌آورند را خمیر می‌کند. آقای هانتا با خواندن این کتاب‌ها دنیا را به گونه‌ای دیگر می‌بیند.

کتاب «تنهایی پرهیاهو» به بهای 14000 هزار تومان عرضه شده است.

نبض ما– گردآوری

4.1/5 - (16 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید