عمل زیبایی گوش چگونه است؟

عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی یک جراحی زیبایی پلاستیک است. برخی از افراد به این دلیل که از اندازه یا شکل گوش خود ناراضی هستند و یا اینکه گوش های آن ها نامتقارن است، عمل جراحی گوش را انتخاب می کنند.

نبض ما – جراحی پلاستیک گوش روشی است که به وسیله آن شما می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید و شکل ظاهری گوش اصلاح می شود. جراحی پلاستیک گوش تنها توسط جراح پلاستیک با تجربه انجام می شود و می تواند تاثیر قابل توجهی بر ظاهر فرد و اعتماد به نفس او داشته باشد.

عمل زیبایی گوش در بزرگسالان و کودکان به طور یکسان، نتیجه می دهد. در صورتی که  شما  می خواهید جراحی پلاستیک گوش انجام دهید، باید پیش از انجام این کار، از جزئیات مربوط به آن  مطلع شوید. به این ترتیب به راحتی می توانید تصمیم نهایی خود را در مورد جراحی گوش بگیرید.

لازم است برای این جراحی حساس ، بهترین جراح زیبایی گوش را انتخاب کنید تا علاوه بر اینکه شنوایی تان را از دست ندهید، مشکلی برای ظاهر گوش تان پیش نیاید.

مراحل عمل زیبایی گوش

عمل زیبایی گوش برای تغییر یک یا هر دو گوش استفاده می شود. بیمارانی که  از اندازه، شکل یا جهت گوش خود ناراضی هستند، می توانند ظاهر  گوش خود را از طریق این روش سرپایی تغییر دهند. همچنین  این روش برای افرادی که دچار کاهش شنوایی گوش هستند ، روش مناسب و موثری است.

عمل زیبایی گوش

در این موارد، معمولا پوست و غضروف اضافه را برای شنوایی بهتر حذف می کنند. از آنجا که گوش ناحیه برجسته ای است،  بسیاری از بیماران جراحی زیبایی گوش پس از عمل گوش،  به اعتماد به نفس بالاتری می رسند.

جراحی گوش و جراحی بازسازی گوش در بزرگسالان معمولا تحت بی حسی موضعی و در کودکان با بیهوشی عمومی صورت می گیرد.

برای شروع عمل زیبایی گوش، جراح برای برداشتن غضروف، پشت گوش را برش می دهد. سپس، غضروف تغییر شکل داده می شود و پوست  اضافه برداشته می شود.

در نهایت، در صورت لزوم، گوش به سمت سر نزدیک تر می شود و برش های ایجاد شده با سوزن یا بخیه های غیر قابل جابجایی بسته می شود.

عمل زیبایی گوش چند ساعت طول می کشد؟

جراحی زیبایی گوش به طور معمول  و بسته به میزان جراحی، بین یک تا دو ساعت طول می کشد.

تکنیک های مختلفی برای انجام عمل زیبایی گوش در جراحی وجود دارد. تکنیک جراحی که پزشک انتخاب می کند بستگی به میزان اصلاح گوش های بیمار دارد.

جراحی بازسازی گوش معمولا برای اصلاح ناهنجاری ها و یا صدمات وارد شده به گوش انجام می شود. این  روش معمولا برای اصلاح  شکل گوش و  نقص مادرزادی گوش به کار می رود.

در برخی موارد، غضروف را می توان  برداشته و گوش را تقویت کرده و ظاهر  طبیعی تر ایجاد کرد. در صورتی که  پیوند پوست نیاز باشد، معمولا از ناحیه بالایی، بافت پیوندی را انجام می دهند.

عمل زیبایی گوش

در برخی از بیماران تنها یک گوش مورد اصلاح و عمل قرار می گیرد اما برخی دیگر می خواهند که عمل زیبایی را برای هر دو گوش انجام دهند.

گرچه ممکن است پس از عمل،  برخی عوارض مانند خارش درناحیه گوش ایجاد شود،  اما این گونه عوارض جزئی،  در فاصله زمانی کوتاهی بهبود پیدا می کند.

آماده سازی برای جراحی گوش

پس از انتخاب  یک جراح مجرب  و انجام تحقیقات لازم،  شما  برای عمل زیبایی گوش آماده می شوید.

در ابتدای کار، جراح در مورد نوع و چگونگی روش عمل گوش توضیحاتی به شما ارائه خواهد داد و یک گزینه درمانی مناسب برای شما در نظر گرفته می شود.

این توضیحات به احتمال زیاد شامل جزئیات مربوط به بیهوشی و زمان مناسب برای عمل است. سپس، سابقه پزشکی بیمار دریافت شده و هزینه های مرتبط با جراحی ارائه خواهد شد.

عمل زیبایی گوش

در این مشاوره به طور معمول مزایا و عوارض عمل گوش برای بیمار توضیح داده خواهد شد.

قبل از عمل زیبایی گوش

در هفته های قبل از عمل جراحی گوش، والدین کودکانی که تحت عمل جراحی گوش هستند،  باید  در  تمام مدت کودک را برای انجام این عمل آماده کنند و انتظارات منطقی در مورد نتایج داشته باشند.

حداقل دو هفته قبل از عمل زیبایی گوش،  مصرف آسپرین باید قطع شود و همچنین از مصرف دخانیات جلوگیری  شده و فردی را هم به عنوان همراه برای خود در نظر بگیرید.

روز قبل از جراحی گوش بهتر است که غذای سنگین مصرف نکنید و بیمارانی که قرار است از بیهوشی عمومی استفاده کنند،  بهتر است شب قبل از عمل، شامی سبک داشته و  مایعات مصرف کنند.

برای اینکه احساس آرامش بیشتری داشته باشید بهتر است که در روز عمل، یکی از دوستان و یا اعضای خانواده شما به همراه شما باشد تا در صورت نیاز، به شما کمک کرده و در کنار شما باشد. در برخی موارد، پس از عمل زیبایی گوش لازم است که بیمار یک شب را در بیمارستان بستری باشد.

عمل زیبایی گوش

قبل از ورود به مرکز جراحی، بیماران  معمولا لباس راحتی به تن کرده و باید هر نوع حلقه و یا زیور آلات را از تن خارج کنند. در مورد زنان، موها باید در پشت سر جمع شود  و همچنین تمیز بودن موها هم مهم است.

سر بیمار نباید پوشانده  شود و در صورت وجود گوشواره،   باید آن را خارج کنند. مردان هم باید موهای خود را کوتاه ومرتب کنند.

جراح یا متخصص بیهوشی عمومی (معمولا در موارد جراحی گوش برای کودکان)، کودک را برای بیهوشی عمومی آماده می کند. برای عمل جراحی گوش برای بزرگسالان هم معمولا از آرامبخش  و بی حسی موضعی استفاده می شود که میزان آن ، بسته به میزان و زمان عمل دارد.

در مورد جراحی گوش کودکان، معمولا آن ها باید پس از عمل، یک شب در بیمارستان بستری شوند. پس از عمل جراحی گوش، شما معمولا دوران نقاهت کوتاهی خواهید داشت و با مراقبت های لازم  که توسط مراقب بهداشتی به شما ارائه می شود، می توانید به راحتی این دوره را سپری کنید.

بهتر است  سه روز بعد از عمل را در منزل استراحت کرده و  از فعالیت شدید اجتناب کنید،  سپس با خیال راحت به فعالیت های روزمره خود مشغول شوید.

4.7/5 - (8 امتیاز)
منبع www.docshop.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. علی جعفری می‌نویسد

    با سلام خدمت شما یک سوال داشتم در باره عمل زیبای گوش.
    من گوشهام یک اش بزرگ و یک اش کوچک هست و میخواهم اینو درست کنم آیا راه برای درست کردنش هست؟ ممنون میشم اگه جواب بدهید

از پزشکان نبض‌ما بپرسید