ده روش استفاده از جوش شیرین برای زیبایی

جوش شیرین ضد قارچ و ضد عفونی کننده است، حتی قادر است به آرامی شدید ترین بوها در کشوی شما برطرف کند. در اینجا به چند مورد از کاربردهای استفاده از جوش شیرین برای زیبایی اشاره شده است.

نبض ما– احتمالا شما تنها زمانی که با عجله مشغول پختن کلوچه برای تعطیلات هستید یا زمانی که یخچال و فریزر بو گرفته است به سراغ استفاده از جوش شیرین می روید. اما این محصول خاصیت های پزشکی و زیبایی بسیاری در خود دارد. چه ارتباطی میان زیبایی و سدیم بی کربنات وجود دارد؟

جوش شیرین

1-یک اسکراب تمام عیار

شما می توانید با اضافه کردن جو دو سر  یک لایه بردار ملایم برای استفاده روزانه تهیه کنید. با ترکیب 3 واحد جوش شیرین، 1 واحد آب و 1 واحد آرد جو دوسر خمیری بدست می آید.

ماده بدست آمده را با حرکت دایره ای ملایم روی پوست ماساژ بدهید و سلول های مرده پوست را لایه برداری کنید. سپس با آب گرم پوست خود را بشویید.

لایه برداری پوست

2-حذف حالت دهنده های مو

حدود یک چهارم از کف دست جوش شیرین را به شامپوی مورد علاقه خود اضافه کنید و حالت دهنده ها را از موهای خود پاک کنید. طبق روال عادی موها را با شامپو شسته و کاملا آبکشی کنید.

استفاده از جوش شیرین کمک می کند تا باقی مانده حالت دهنده ها از موی شما پاک شود و موهای شما تمیزتر و قابل کنترل تر شود.

3-به عنوان مقدمه ای برای مانیکور

یک قلم موی ناخن کوچک را در جوش شیرین بزنید و به آرامی زیر ناخن و اطراف آن بزنید تا تمیز شود.

سپس با ترکیب 3 واحد جوش شیرین و یک واحد آب خمیری تهیه کنید و با حرکت ملایم دایره ای روی دست و انگشتان خود بمالید تا صاف و نرم شوند.

دست ها را با آب گرم تمیز آبکشی کنید و به طور معمول ناخن ها را سوهان بزنید.

جوش شیرین چیست

4-استفاده از جوش شیرین برای تسکین پینه های سخت

ابتدا پینه ها را نرم کنید: 1 قاشق غذا خوری جوش شیرین و چند قطره روغن اسطوخودوس را به یک تشت آب گرم اضافه کنید.

بعد از اینکه خوب خیس شد، با استفاده از 3 واحد جوش شیرین، 1 واحد آب و 1 قاشق شکر قهوه ای خمیری تهیه کنید. با استفاده از یک مرطوب کننده غنی و یک حوله گرم پا را بپوشانید و بگذارید برای 5 تا 10 دقیقه بماند.

پینه

5-برای حل کردن در آب حمام

برای ساختن پایانی آرام برای یک روز طولانی، نصف فنجان جوش شیرین را به آب حمام خود اضافه کنید تا اسید پوست را خنثی کرده و چربی و کثیفی آن را بشویید.

با اضافه کردن جوش شیرین به آب، به پوستی نرم و لطیف داشته باشید، حتی اگر به دلیل نیش حشرات، سوزش پوست یا آفتاب سوختگی تحریک شده باشد.

6-به عنوان یک دئودورانت

مخلوط 4 قاشق غذا خوری جوش شیرین با حدود 10 قطره روغن اسانس مورد علاقه خود ترکیب کنید و با قلم مو زیر بغل خود بزنید. برای استفاده مجدد در طول روز، یک ظرف خالی آرایشی را از این مخلوط پر کنید و با یک قلم موی کوچک از آن استفاده کنید.

7-به عنوان درمان موضعی جوش

اگر از جوش و استفاده از ماسک خسته شده اید، کمی خمیر جوش شیرین و آب را امتحان کنید.  این مخلوط را مانند یک درمان به صورت موضعی بر روی جوش قرار دهید. استفاده از این خمیر برای جوش های عمیق توصیه نمی شود، اما باعث خشک شدن سطحی آنها می شود.

کاربرد جوش شیرین برای پوست

8-استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها

یک راه سریع برای سفید کردن دندان ها در صبح، مسواک زدن با پودر جوش شیرین است، به صورتی که مسواک مرطوب را در آن زده و مسواک بزنیم. سپس با خمیردندان دندان های خود را بشوید.

برای تهیه یک دهانشویه ضد قارچ، 1 قاشق چایخوری پودر جوش شیرین را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کنید و با این محلول دندان های خود را بشویید.

عکس بلیچینگ دندان

9-به عنوان یک شوینده صورت

لایه برداری سلول های مرده را حذف می کند و پوستی روشن تر و جوان تر به شما هدیه می دهد. اما اگر اسکراب بیش از حد خشن باشد، ممکن است درنهایت پوست شما بدتر شود.

این دستورالعمل را برای ساخت شوینده صورت ضد قارچ (ضد آکنه) استفاده کنید: 1 قاشق غذا خوری عسل طبیعی و 1 قاشق چایخوری پودر جوش شیرین را مخلوط کنید. سپس، به آرامی و با حرکات دایره ای بر روی صورت ماساژ دهید. بگذارید یک دقیقه بماند و آن را با آب گرم به صورت کامل بشویید.

10-استفاده از جوش شیرین برای آرام کردن معده

می دانیم این مساله یک راه حل زیبایی نیست، اما بسیار کاربردی است. اسید معده، سوزش سر دل، گاز و سایر مشکلات مربوط به شکم به سرعت توسط جوش شیرین تسکین می یابند، زیرا قلیایی بودن آن اسید معده را که باعث ایجاد مشکل شده است، کاهش می دهد. 1 قاشق چایخوری جوش شیرین به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و آن را بنوشید.

تیم ترجمه نبض ما

منبع: www.prevention.com

4.7/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید