آیا کرایولیپولیز واقعا جواب می دهد؟

مطالعات نشان می دهد، کرایولیپولیز روشی موثر برای کاهش چربی است. کرایولیپولیز روشی است که بدون نیاز به جراحی، سلول های چربی اضافی را از زیر پوست حذف می کند.

نبض ما– کرایولیپولیز  به عنوان یک درمان غیر تهاجمی مزایای متعددی نسبت به روش های سنتی جراحی برای حذف چربی دارد. در ایالات متحده محبوبیت کرایولیپولیز  به عنوان روشی برای حذف چربی رو به افزایش است.

این روش در سال 2010 از اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) تأییده گرفت. از آن زمان، درمان با روش کرایولیپولیز 82 درصد رشد داشته است.

کرایولیپولیز چگونه است؟

کرایولیپولیز

این کار با قرار دادن رول چربی در دو پنل کار می کند که چربی را به دمای انجماد می رساند.

در سال 2009 مطالعه ای به بررسی اثربخشی بالینی کرایولیپولیز پرداخت. محققان دریافتند که کرایولیپولیز لایه های چربی را تا 25 درصد کاهش می دهد. این نتایج تا 6 ماه پس از درمان پایدار بودند.

سلول های چربی مرده و یخ زده، طی چند هفته پس از درمان از طریق کبد خارج می شوند و پس از سه ماه نتایج از دست دادن چربی کاملا مشخص است.

افراد برای درمان قسمت های مختلفی از بدن کرایولیپولیز را انتخاب می کنند. معمولا شامل موارد زیر می شود:

  • ران ها
  • پایین کمر
  • شکم
  • پهلوها

کرایولیپولیز می تواند میزان سلولیت را در پاها، باسن و بازوها کاهش دهد. برخی از افراد از آن برای کاهش چربی اضافی زیر چانه استفاده می کنند.

برای درمان هر بخش از بدن یک ساعت زمان لازم است. برای دیدن نتایج درمان بخش های بیشتری از بدن، به درمان بیشتری نیاز است. ممکن است بخش های بزرگتر بدن نسبت به بخش های کوچکتر نیاز به درمان بیشتری داشته باشند.

لیپوماتیک

برخی از عوارض جانبی کرایولیپولیز در زیر آمده است:

– احساس کشیدگی محل درمان، هنگامی که پزشک رول چربی را بین پنل ها قرار می دهد.

– احساس درد، خستگی یا تیرکشیدن در محل درمان تا دو هفته پس از آن، که نیاز به هیچگونه درمان اضافی ندارد.

– قرمزی کوتاه مدت، ورم، کبودی و حساسیت پوست در محل درمان

در موارد بسیار نادر، ممکن است کرایولیپولیز منجر به افزایش حجم سلول های چربی بدن شود. دلیل این اتفاق معلوم نیست، اما به نظر می رسد احتمال آن در مردان بیشتر از زنان است. این مساله در کمتر از 1 درصد موارد دیده می شود.

گرچه امکان رخ دادن این عارضه نادر است، فرد باید از آن آگاهی داشته باشد. اکثر افرادی که این مساله را تجربه می کنند، برای حذف چربی از درمان های جایگزین، مانند روش سنتی لیپوساکشن استفاده می کنند.

کرایولیپولیز برای چه کسانی جواب می دهد؟

کرایولیپولیز برای همه افراد نتیجه بخش نیست. این روش درمانی برای چاقی نیست. در عوض، تکنیک مناسبی برای کمک به حذف مقادیر کم چربی اضافی، در کنار سایر روش های کاهش وزن مانند رژیم غذایی و ورزش است.

چاقی

کرایولیپولیز یک درمان امن و موثر برای کاهش چربی بدن در بسیاری از افراد است. اما برخی از افراد نباید آن را امتحان کنند. به دلیل داشتن عوارض خطرناک، افرادی که شرایط زیر را دارند، نباید این درمان را انجام دهند. این شرایط شامل موارد زیر می شود:

  • کرایوگلوبولینمی
  • بیماری آگلوتینین سرد
  • هموگلوبینوری حمله ای سرد

برای انجام کرایولیپولیز قبل از مراجعه به یک جراح پلاستیک یا زیبایی با پزشک خود مشورت کنید.

نتایج تا چه مدتی باقی می مانند؟

نتایج کرایولیپولیز پایدار است. زیرا در زمان انجام کرایولیپولیز سلول های چربی را از بین می برند. اما اگر بعد از درمان وزن شما افزایش پیدا کند، ممکن است دوباره در مناطق تحت درمان چربی تشکیل شود.

آیا کرایولیپولیز ارزش انجام دادن دارد؟

اگر کرایولیپولیز توسط یک دکتر باتجربه، با برنامه ریزی مناسب و در طی چند جلسه، برای به حداکثر رساندن نتایج و کاهش خطر عوارض جانبی انجام شود، تاثیر بیشتری دارد. کرایولیپولیز  نسبت به روش سنتی لیپوساکشن مزایای زیادی دارد:

  • نیاز به جراحی ندارد.
  • دوره نقاهت ندارد.

پس از درمان شما می توانید رانندگی کنید و به سرعت به فعالیت های منظم خود بازگردید.

اگر میخواهید کرایولیپولیز را امتحان کنید، باید نسبت مزایای آن را، به نسبت خطراتش بسنجید و با پزشک خود مشورت کنید تا بفهمید آیا انجام آن برای شما انتخاب مناسبی است یا خیر.

تیم ترجمه نبض ما

4.8/5 - (5 امتیاز)
منبع healthline

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ناصر یکشنبه ۱۸ شهریور ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 140 مشاهده پرسش
    زیر پلک بنده یعنی داخل چشمم قسمت پایین یه دانه مانند در اومده.وقتی از رو چشمم لمسش میکنم درد داره.یکم هم وجودش باعث التهاب زیر چشمم شده
    1. تصویر کاربر دکتر عباس انتظاری یکشنبه ۱۸ شهریور ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      ممکنه ندول زیر جلدی مطرح باشه
      بهتره برای ارزیابی دقیقتر به پزشک مراجعه شود
  • تصویر کاربر بی دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 126 مشاهده پرسش
    مدت یک ماهه که پوستم در بالای کشاله ران سمت راست و همچنین در بالای باسن و تقریبا روی کمرم به شدت قرمز رنگ وخشک شده و خارش شدیدی میکنه. از کرم باز سازی کننده زرد چوبه سی گل استفاده کردم. اوایل به نظر مفید میومد ولی الان وضعم خیلی بدتر شده. ایا قارچه؟ لطفا کرم، قرص یا هر چیزی که به نظرتون مفید میاد معرفی کنید که باعث خنکی و کاهش خارش پوست بشه. البته امروز از شامپو ضد قارچ کتو کنازول هم استفاده کردم که فایده ای نداشت.
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما دوشنبه ۱۱ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      به نظر قارچ مياد كه بايد داروي خوراكي هم مصرف كنيد و داروي موضعي ضد قارچ و. شامپوي ضد قارچ مصرف كنيد
درحال دریافت اطلاعات