هشت میوه تابستانی فوق العاده بعد از یک تمرین سخت

هیچ چیز لذت بخش تر از گاز زدن یک هلو کاملا رسیده، خوردن یک مشت زغال اخته شیرین یا خوردن هندوانه در میان وعده تابستان نیست. با ما همراه باشید تا با هشت میوه تابستانی که لازم است بعد از تمرینات ورزشی تناسب اندام میل کنید،آشنا شوید.

میوه های تابستانی پیشنهاداتی بهتر از یک غذای عالی و نوستالژی هستند. بسیاری از آن ها حاوی مواد مغذی هستند که می توانند باعث پیشرفت تمرین های تناسب اندام تان شوند. این هشت میوه تابستانی شما را به معنای واقعی کلمه مجبور خواهند کرد تا هر چه سریعتر به سمت میادین میوه و تره بار بروید چرا که با مصرف میوه تابستانی شاهد افزایش جریان خون برای کاهش درد تا افزایش سرعت بهبود بیماری خواهید بود. همچنین برخی میوه های تابستانی دارای الکترولیت ها هستند که در گرمای تابستان به شما کمک می کنند.

گیلاس

گیلاس

این میوه تابستانی در انواع مختلفی وجود دارد. گیلاس های پر زرق و برق قرمز مشکی که در اغلب فروشگاه ها یافت می شوند گیلاس های هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. پژوهش ها یافته اند که خوردن گیلاس های می تواند شیوع بیماری های التهابی مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سرطان را کاهش دهد.

اگرچه؛ از نوع گیلاس ترش است که به عنوان یک میوه فوق العاده واقعی برای افراد فعال شناخته می شود. به طور عمده؛ گیلاس های ترش و آب آن ها برای کاهش آسیب اکسیداتیو ناشی از تمارین سخت و کاهش درد عضلانی مفید است.

تنها نکته این است که گیلاس ترش تازه به سختی در دسترس است، مگر اینکه شما در منطقه ای زندگی کنید که در آن جا رشد می کند. اما در طول سال گیلاس ترش خشک شده و یخ زده در دسترس است.  هر نوع گیلاس را به وعده غذایی صبحانه قبل از تمرین خود اضافه نمایید.

هندوانه

هندوانه

هنداونه این میوه تابستانی شامل 92 درصد آب است که آن را تبدیل به میان وعده ای آب دار در ماه های گرم می کند. در صورتی که بیرون از باشگاه تمرین می کنید، مقداری آب هندوانه قبل و بعد از باشگاه بنوشید تا به میزان آب بدن شما کمک نماید وانرژی لازم را فراهم کند.

هندوانه دارای پتاسیم، یک الکترولیت مهم هنگام عرق کردن است. به علاوه؛ هندوانه دارای آمینواسیدی به نام سیترولین-1 است که می تواند درد عضلانی را بعد از تمرین سخت کم کند. بنابراین بشتابید و آن را برنامه غذایی تمرین های روزانه خود اضافه نمایید.

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه

یک واقعیت کوچک شناخته شده درباره جزی از بشقاب فاجیتای (نوعی غذای مکزیکی) مورد علاقه هر کس این است که فلفل دلمه یک منبع عالی از ویتامین C است. آنجی آسچه می گوید: «فلفل دلمه قرمز بیش از دو برابر فلفل دلمه ای دارای ویتامین C است»

وی اضافه می کند این ویتامین ضروری یک آنتی اکسیدان است که می تواند نقش بزرگی در تولید کلاژن، فراوان ترین پروتئین بدن ما داشته باشد. و این خبر خوبی برای ورزشکاران است زیرا تحقیقات اخیر پیشنهاد می دهد که کلاژن می تواند درد مفاصل را کم کند.

بلوبری

بلوبری برای لاغری

بلوبری کوچک آبی تاثیر شدید آنتی اکسیدانی دارد. ورزشکارانی که از انواع توت ها قبل و بعد از تمرین طولانی مدت استفاده می کنند تورم و فشار اکسیداتیو کمتری را تجربه می کنند.

در حقیقت؛ یک مطالعه نشان می دهد که نوشیدن یک اسموتی بلوبری قبل و بعد از انجام تمری هایی که ممکن است به عضله آسیب وارد کند به ورزشکاران کمک می کند تا قدرت خود را سریع تر برگردانند. به عبارت دیگر بلوبری ها ممکن است درد عضلات را کاهش دهد.

کیوی

خواص کیوی برای یبوست

این میوه تابستانی شامل دو الکترولیت مهم، پتاسیم و منیزیم، به علاوه آنتی اکسیدان هایی است که از التهاب جلوگیری می کند و آکتینیدین؛ آنزیمی که با هضم پروتئین کمک می کند، است.

در صورتی که از پوست کیوی می ترسید، بهتر است بر ترس خود غلبه کنید. آن را به دو نیم تقسیم نموده و با قاشق قسمت درونی و تازه آن را جدا کنید و از آن برای صبحانه استفاده کنید.

چغندر

مضرات چغندر

دیگر گزینه دارای رنگ بنفش برای اضافه کردن به لیست خرید چغندر قند است. کریسی کارولل محقق سطح یک در Triathlon Coach می گوید: « اگرچه چغندرقند می توانند برای یک دوره طولانی مدت رشد کنند، اما در فصل تابستان و پاییز به اوج خود می رسند».

وی اضافه می کند این یک میوه فوق العاده است که به لطف نیترات های رژیم غذایی، ترکیبی که خون رسانی و اکسیژن رسانی را به عضلات افزایش می دهد باید در رژیم غذایی ورزشکار باشد.

آسچه می گوید: «چغندر و آب منافع انکار ناپذیری دارند و تحقیقات فراواننشان می دهد، مصرف آب ریشه چغندر قبل از تمرین سبب افزایش عملکرد بدن می شود. هیچ کس در فصل تابستان علاقه ای به مصرف چغندر سرخ شده ندارد، لذا تکه های آن را به سالاد اضافه نمایید یا شربت خاص چغندر را امتحان کنید.

خیار

خواص خیار

همان گونه که هر ورزشکار می داند و متخصصان تغذیه نمی توانند آن را انکار کنند، تامین رطوبت و آب بدن برای عملکرد ورزشکاران امری ضروری است. نوشیدن آب حیاتی است اما ترکیب آن با غذا با محتویات آب می تواند به آب دهی بدن کمک نماید. اضافه کردن خیار به غذای روزانه توصیه می شود، چرا که 96 درصد آن را آب تشکیل داده است.

هلو

سالاد هلو

این میوه تابستانی لذیذ گرجستانی سرشار از پتاسیم، یک ماده معدنی که مایع بدن را متعال نگه می دارد، است. آن دسته از افرادی که بیش از یک ساعت تمرین می کنند یا در شرایط گرمای شدید کار می کنند پتاسیم زیادی را از دست می دهند و نیازمند جایگزین کردن با هیدراسیون مناسب هستند. میان وعده هلو نیم ساعت قبل از تمرین می تواند به عنوان یک انرژی دهنده سریع عمل نماید.

3.4/5 - (5 امتیاز)
منبع nbcnews

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید