همه چیز درباره درشت کردن چشم با اپیکانتوپلاستی

اپیکانتوپلاستی یک نوع جراحی برای درشت کردن چشم است. اغلب هدف آن، متمرکز بر بخش های داخلی چشم است تا چشم را درشت تر کنند. این روش زیبایی عمدتا در کشورهای آسیایی انجام می شود.

اپیکانتوپلاستی یکی از روش های بسیار موثر برای زیباسازی چشم است که می تواند تاثیر زیادی در چهره فرد داشته باشد.

افرادی که پف زیادی در قسمت بالای چشم داشته و یا چشم های ریزی دارند و از این وضع راضی نیستند،  به راحتی می توانند با روش اپیکانتوپلاستی، این مسئله را رفع کرده و از چشم های درشت تری برخوردار شوند. این شکل چشم ها بیشتر به عنوان چشم مغولی شناخته شده اند که در اصطلاح تنگ و ریز هستند.

گودی زیر چشم نیز می‌تواند چشمان شما را ریز نشان دهد. اما علت گودی زیر چشم هر چه که باشد، با این روش ‌می‌توانید چشمان درشتی داشته باشید.

اپی کانتوپلاستی چیست؟

هر کسی که بخواهد چشمان خود را از نظر فیزیولوژیکی درشت تر کند، می تواند کاندید خوبی برای عمل اپیکانتوپلاستی باشد. در این روش ظاهر چشم ها بهبود پیدا کرده و اعتماد به نفس فرد از لحاظ زیبایی چهره بالاتر می رود. فرم چشم های افراد آسیای شرقی به ویژه ژاپنی ها و چینی ها با افراد دیگر نژاد ها کاملا متفاوت است. در واقع با روش اپیکانتوپلاستی می توان با برداشتن پلک بالایی و افتادگی پلک ها این مشکل را بهبود بخشید.

البته ساختار پف کرده و ریز چشم در این نژادها کاملا ژنتیکی بوده و مخصوصا در زنان مشکلات آرایشی ایجاد می کند. اگر چشم ها تنگ و ریز  و پف بالای چشم زیاد باشد، کشیدن سایه و خط چشم کمی مشکل است.

عمل زیبایی پلک

در اپیکانتوپلاستی حذف گوشه داخلی چشم هم مد نظر قرار می گیرد. روش اپیکانتوپلاستی برای افرادی که مبتلا به انسداد اپیکانتال غیر طبیعی هستند، روش موثری محسوب می شود. این روش هم برای مردان و هم زنان انجام می شود، بویژه در افرادی که مایل هستند چشم های درشت تری داشته باشند.

پس از عمل جراحی اپیکانتوپلاستی ممکن است خطوط اضافه و افتاده کاملا از بین برود. این روش با استفاده از تکنیک های پیشرفته ای صورت می گیرد. همچنین در اپیکانتوپلاستی می توان زاویه داخلی و چسبیده چشم را برش داد و آن را کمی از هم جدا کرد تا چشم ها درشت تر شوند.

البته برای جراحی این قسمت از چشم باید دقت زیادی انجام شده و ساختار کلی چشم در نظر گرفته شود. امروزه، اشکال مختلف اپیکانتال برای زیباسازی و اصلاح شکل چشم توسعه پیدا کرده است. در برخی از افراد هم فاصله بین دو چشم کمی غیر طبیعی است که با همین روش می توان آن را اصلاح کرد.

آمادگی قبل از عمل اپیکانتوپلاستی

زمانی که تصمیم به عمل جراحی اپیکانتوپلاستی می گیرید، قبل از جراحی، پزشک تمام موارد را به طور کامل ارزیابی می کند و مشخص می شود که کدام  نقاط باید برش خورده و اصلاح شوند.

سن مناسب جراحی پلک

دو نوع مختلف از اپیکانتوپلاستی وجود دارد:

در یک روش، تمرکز کار عمدتا  بر گوشه داخلی چشم است و به این ترتیب، زاویه داخلی چشم برش خورده و چشم ها درشت تر  و بازتر می شوند. در روش جانبی،  نه تنها بر قسمت داخلی و درونی تمرکز می شود، بلکه بر گوشه های بیرون و کناری هم کار می شود. البته در این روش، عمل جراحی ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد.

پس از ارزیابی دقیق، پزشک روش مناسب را طبق نیازهای خاص بیمار توصیه خواهد کرد. هنگامی که عمل جراحی زیبایی آغاز می شود، ابتدا جراح از بی حسی موضعی استفاده کرده و سپس، بخش های مورد نظر برش داده می شوند. این  برش ها معمولا برای بازسازی شکل پلک در قسمت اپیکانتوپلاستی جانبی بوده و با برش های جانبی، گوشه های بیرونی چشم هم حذف می شوند.

پس از آن که جراحی با موفقیت انجام شد، ادامه کارهای تکمیلی  و بخیه زدن محل برش انجام شده و جراحی به پایان می رسد.

خطرات و عوارض احتمالی اپیکانتوپلاستی

اگر عمل جراحی اپیکانتوپلاستی توسط یک جراح مجرب انجام شود، می توان گفت که این روش، یک روش تقریبا ایمن و با موفقیت بسیار بالایی است که از میزان رضایت مندی خوبی برخوردار است. با این حال، درست مانند هر روش جراحی دیگری ، این روش هم ممکن است خطرات و عوارض احتمالی  خود را  داشته باشد.

برخی از خطرات احتمالی که باید به طور کامل توسط بیمار مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

پس از عمل ممکن است کمی زخم در ناحیه ایجاد شود که البته امروزه با استفاده از تکنیک های خاصی که از برش های پنهان استفاده می کنند، مانع از بروز زخم های قابل مشاهده می شوند. با این حال،  باز هم ممکن است خطر ریسک غیر قابل پیش بینی وجود داشته باشد.  ممکن است زخم ها،  پس از عمل تا چند ماه وجود داشته و در نهایت در طول زمان بهبود پیدا کنند.

بروز آلرژی هم یکی دیگر از عوارض این عمل است که ممکن است فرد به بیهوشی یا بخیه حساسیت داشته باشد.  برای جلوگیری از این عارضه برای تشخیص آلرژی معمولا آزمایشی بر روی پوست انجام می شود. یکی دیگر از عوارض این عمل، بروز عفونت است که البته یک عارضه بسیار نادر است که ممکن است در هنگام برش، آن محل آلوده  شده و عفونت کند.

مراقبت بعد از عمل اپیکانتوپلاستی

عمل اپیکانتوپلاستی معمولا به صورت سرپایی انجام می شود و حدود 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. بعداز جراحی،  معمولا پلک ها متورم و کبود شده و دوره بهبودی  معمولا تا دو هفته طول می کشد. در طی بهبودی، پلک ها، تقریبا رو به بهبودی رفته و به حالت عادی بر می گردند.

بنابراین به بیماران توصیه می شود که استراحت کامل داشته  و از فعالیت های شدید و ورزش خودداری کنند.  معمولا دارو هایی هم برای کنترل درد تجویز می شود.  همچنین توصیه می شود یک هفته پس از جراحی و تا هنگامی که بخیه ها برداشته نشده است، از مصرف کردن مواد آرایشی پرهیز شود.

البته دوره بهبودی اپیکانتپوپلاستی و بهبود هر فردی متغیر است زیرا ساختار بافت چشم هر فردی با فرد دیگر، متفاوت است و تخصص پزشکان هم در این راستا، برای ارتقاء جراحی به منظور کاهش زخم ها و دوره بهبودی کوتاه تر نقش مهمی دارد.

تیم ترجمه نبض ما

4/5 - (8 امتیاز)
منبع www.docdoc.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 نظر
  1. M.m می‌نویسد

    سلام.روز بخیر.هزینه حدودی عمل اپیکانتوپلاستی چقدر هست؟

    1. رضوانه می‌نویسد

      سلام چشم من ریز هس و باعث میشه دیگران مسخره کنند

    2. گلي می‌نویسد

      سلام من انجام دادم ۶ میلیون

      1. علیرضا می‌نویسد

        سلام میشه بدونم کجا انجام دادید و ایا راضی هستید ؟
        ممنونم

  2. ناشناس می‌نویسد

    میشه قیمت جراحی بگید

از پزشکان نبض‌ما بپرسید