زاویه سازی صورت چگونه انجام می شود؟

زاویه سازی صورت برای خیلی از افرادی که دوست دارند صورتشان زاویه دار باشد تا چهره ای جوان تر داشته باشند، می تواند کاربرد داشته باشد.  در این مطلب درباره انواع روشهای زاویه سازی صورت بدون جراحی و با جراحی صحبت می کنیم.

با گذشت زمان و افزایش سن، چهره ها افتاده تر می شود و در نتیجه به دنبال روش های درمانی و آرایشی برای زیباسازی چهره خود بر می آیند. چهره شما در مورد سن شما حرف می زند. شکل چهره شما و همین طور ظاهر پوستتان، می تواند شما را جوانتر یا بزرگتر از آنچه واقعا هستید نشان دهد. زنان با صورت V شکل اغلب به علت باریک بودن قسمت پایینی صورت، خط فک واضح و چانه تیز، جوان تر دیده می شوند.

به همین دلیل بسیاری از خانم ها به دنبال راهکارهایی برای زاویه سازی صورت خود و تبدیل چهره هایشان به شکل V می باشند. در این مقاله راهکارهای پزشکی و آرایشی متداول این کار معرفی می گردد.

زاویه سازی صورت با نخ

متاسفانه، پیری و جاذبه می تواند موجب شود چهره شما افتاده به نظر برسد و خط فک شما، وضوح آن را از دست بدهد. اما امروزه تکنولوژی لیفتینگ با نخ بدون جراحی صورت می گیرد، می تواند در این مورد به شما کمک نماید.

این روش که موجب کشیده شدن پوست می شود، به کمک نخ های قابل جذب پولیدیوکسانون (PDO) به شما کمک می کند تا ظاهر طبیعی پوست خود را بازگردانید. استفاده از این روش به همراه فیلرهای پوستی، می تواند برای کسانی که دچار این مشکل هستند، موثر باشد.

در طی درمان، نخ های PDO در لایه زیرپوستی (لایه چربی) یا در سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی (SMAS) در زیر پوست قرار می گیرند. نخ ها با استفاده از یک کانول در محل خود قرار می گیرند تا کبودی ناحیه تحت درمان را کاهش دهند.

در برخی از کلینیک ها شما می توانید مشخص کنید که کدام قسمت را می خواهید لیفت دهید. بر این نقاطی که باید از آن جا لیفت صورت بگیرد، مشخص می شود. برای مثال در صورتی که بخواهید خطوط ماریونیت را کاهش دهید و قسمت پایینی چهره و گردن خود را بالا بیاورید نیاز به 7 نقطه لیفت در هر طرف صورت خود خواهید داشت. اما در صورتی که قسمت گردن مد نظر شما نباشد، هر طرف صورت، 5 نقطه نیز کفایت می کند.

6 تا 8 ماه پس از درمان، نخ ها جذب شده و کلاژن در اطراف آن تشکیل می شود. این نتیجه می تواند تا 2 سال هم پایداری داشته باشد.

آیا می دانید لیفتینگ با نخ یکی از روش های جدید درمانی است که جایگیزین جراحی می شود؟ برای اطلاعات بیشتر در این باره، این مقاله را مطالعه نمایید.

زاویه سازی صورت با چربی

با استفاده از این روش، می توان کانتورهای اطراف صورت را کشیده کرد، تا به شما کمک کند خط فکتان ظاهری V شکل پیدا کند و چهره تان به صورت قلب، دیده شود.

در این روش مقدار کمی از بافت چربی از شکم یا ران های شما برداشته می شود و به صورت کانول های حفره ای به صورت شما تزریق می شود. این کانول ها، لوله های توخالی 1 میلی متری هستند  که انتهای ضخیمی داشته و یک سوراخ کوچک در آن قرار دارد که چربی از آن خارج می شود. رسوبات چربی به صورت قطرات کوچکی در قسمت هایی از صورت که بدان نیاز است، تزریق می گردد.

توجه داشته باشید که تنها مقدار کمی چربی از بدن شما حذف می شود و این روش با لیپوساکشن کلا تفاوت دارد.

اکثر عوارض جانبی این روش، از جمله کبودی و تورم ظرف یک هفته بهبود می یابد و نتایج نهایی را می توانید پس از 6 ماه از درمان مشاهده نمایید. استفاده از این روش، دوره ریکاوری حداقلی دارد و شما به سرعت می توانید به فعالیت های روزمره خود بازگردید. همچنین در حین انجام تزریق چربی، از بی حسی های موضعی استفاده شده و طول مدت درمان، بین 45 دقیقه تا یک ساعت خواهد بود.

زاویه سازی صورت با ژل

فیلرهای پوستی ژل های تزریقی هستند که برای پر کردن مناطقی از چهره حجم خود را از دست داده اند، مانند گونه ها، مورد استفاده قرار می گیرد تا صورت را بالا بکشد. همچنین می توان از آن ها برای اضافه کردن حجم به چانه نیز استفاده کرد که به صورت شما حالتی V شکل می دهد. پراستفاده ترین نوع فیلرها از اسید هیالورونیک و کلسیم ساخته می شود، این مواد نیز به طور طبیعی در بدن ما یافت می شود در نتیجه باعث می شود که این ژل ها مطمئن باشند.

فیلرهای پوستی که برای چانه استفاده می شوند به صورت مستقیم به چانه تزریق می شوند. 2 تکنیک اصلی برای تزریق فیلرها به چانه وجود دارد

1- تکنیک کانولا

2- تکنیک سوزن

هردوی این روش ها نقاط قوت و مزایای خود را دارند و در برخی از کلینیک ها برای دست یافتن به بهترین روش، از ترکیب هردوی آن ها استفاده می شود. درمان با استفاده از ژل، زمان زیادی نمی برد و می تواند در عرض 10 دقیقه به اتمام برسد. منتها توجه داشته باشید این تکنیک حتما باید توسط فرد حرفه ای صورت بگیرد.

تزریق ژل دردناک نیست. با این وجود پیش از درمان، کرم بی حسی به موضع تزریق اعمال می شود تا در طی مدت درمان، بیمار دردی را حس نکند.

مدت زمانی که با این روش می توان به نتیجه مطلوب دست یافت، بسته به نوع ماده مورد استفاده ژل و فیلر متفاوت است. مثلا ژل هایی که از اسید هیالورونیک استفاده می کنند بین 9 الی 12 ماه دوام دارند.

زاویه سازی صورت با کانتور

کانتورینگ یکی از تکنیک های آرایشی برای زاویه دار نشان دادن بیشتر صورت است. کانتورینگ و هایلایت، مثل شکلات و بستنی وانیلی می مانند که در کنار هم به شما کمک می کند تا چهره تان زاویه به خود بگیرد.

کانتورینگ زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که شما با استفاده از پودرها، مایعات و کرم های مات یا محصولات چسبانی که چند درجه از توناژ پوستتان تاریک تر است، می خواهید مناطقی از صورتتان مانند بینی، پیشانی، چانه و یا گونه را مجددا شکل دهید و آن ها را واضح کنید.

هایلات دقیقا برعکس کانتورینگ است و روی قسمت هایی از صورت تمرکز دارد که به طور طبیعی نور را با استفاده از هایلایتر و یا محو کننده جذب می کنند. برای این که هایلات ماتی داشته باشید، می توانید از محو کننده ای استفاده کنید که دو درجه از توناژ پوست شما روشن تر است.

نوع هایلایت و کانتور مورد استفاده و این که بر کدام قسمت های صورت اعمال شود، به نوع چهره شما بستگی دارد. و این برای افرادی با چهره های مستطیلی، الماسی، بیضوی، گرد، قلب مانند و … متفاوت است.

 

هزینه زاویه سازی صورت

هزینه های لازم برای این چنین درمان هایی با توجه به سطح مهارت پزشک، منطقه سکونت، نوع درمان، نیاز بیمار و مواد مورد استفاده می تواند متفاوت باشد و لذا بهترین مرجع، پرسش از کلینیک ها و متخصصان این حوزه است. ولی به صورت حدودی تزریق ژل قیمتی بین 800 الی 1.5 میلیون تومان و تزریق چربی حدود یک تا دو میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت. همچنین مواردی چون اصلاح چانه، و برجسته سازی گونه نیز بین یک تا 4 میلیون برای شما هزینه به همراه داشته باشد.

4/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. سارا می‌نویسد

    هرچی زشت ترباکلاس تر

    1. ناشناس می‌نویسد

      ملت نون شب ندارن بخورن بعضیافکرگونه و زاویه سازی و….هستن اخرالزمانیم دیگه مردوزنم نداره

از پزشکان نبض‌ما بپرسید