جراحی چال گونه چگونه انجام می شود؟ + تصاویر

جراحی چال گونه یا دیمپل‌پلاستی نوعی جراحی پلاستیک و زیبایی است که برای ایجاد چال گونه انجام می گیرد. چال گونه در موقع لبخند در پایین گونه پدیدار می شود. بعضی افراد نیز چال چانه دارند. همه افراد با این ویژگی به دنیا نمی آیند.

نبض ما– در افرادی که چال گونه طبیعی دارند، چال در پوست توسط عضلات صورت ایجاد می شود. سایر چال ها ممکن است در نتیجه آسیب ایجاد شود. صرفنظر از علت، در بعضی فرهنگ‌ها، چال‌ گونه به منزله زیبایی و شانس است. به همین دلایل، جراحی چال گونه در سال های اخیر افزایش داشته است.

جراحی چال گونه چیست؟

برای جراحی زیبایی چال گونه نیاز به جراح مجرب است. بعضی درماتولوژیست ها برای چنین جراحی هایی دوره دیده اند ولی شاید نیاز باشدکه به یک جراح پلاستیک مراجعه کنید.

پس از یافتن یک جراح ماهر، یک ملاقات اولیه با وی داشته باشید تا از خطرات و مزایای این جراحی مطلع شوید و بفهمید که آیا جراحی پلاستیک برای شما گزینه مناسبی هست یا نه. در نهایت محل چال گونه را خواهید فهمید.

جراحی زیبایی چال گونه

مراحل جراحی زیبایی چال گونه

جراحی چال گونه یک جراحی سرپایی است. می توانید در مطب دکتر و بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان تحت جراحی قرار بگیرید و نیازی به بیهوشی عمومی هم ندارد. ابتدا یک بی‌حسی موضعی مانند لیدوکائین روی پوست ناحیه اعمال می شود تا در طول جراحی درد و ناراحتی حس نکنید. 10 دقیقه طول می کشد تا بی حسی اثر کند.

سپس پزشک با استفاده از یک وسیله نمونه برداری کوچک درون پوست شما یک حفره ایجاد کرده و مقداری عضله و چربی خارج می شود. مساحت آن به 2 الی 3 میلی متر می رسد. پس از تعیین محل چال، یک بخیه از یک طرف عضله گونه به طرف دیگر زده می شود تا چال به طور دائم باقی بماند.

دوران بهبودی پس از جراحی چال گونه

بهبودی بلافاصله پس از جراحی چال گونه صورت می گیرد. نیازی به بستری در بیمارستان نیست. پس از جراحی فورا می توانید به خانه بازگردید. معمولا بعد از جراحی کمی تورم دارید و می توانید با قرار دادن کمپرس سرد از تورم بکاهید.

البته تورم به خودی خود پس از چند روز از بین می رود. بسیاری از افراد پس از دو روز از جراحی می توانند سر کار و مدرسه رفته و کارهای روزمره خود را از سر گیرند. پزشک احتمالا چند هفته پس از عمل قرار ملاقاتی ترتیب دهد تا نتیجه را بررسی کند.

عوارض جراحی چال گونه

عوارض جراحی چال گونه

عوارض دیمپل‌پلاستی شایع نیست. البته خطراتی جدی هم می تواند به همراه داشته باشد که شامل موارد زیر است:

  • خونریزی در محل جراحی
  • آسیب به عصب صورت
  • قرمزی و تورم
  • عفونت
  • جای زخم

اگر خونریزی و ترشح بیش از اندازه داشتید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است عفونت داشته باشید.

هر چه زودتر عفونت درمان شود احتمال کمتری برای پخش شدن عفونت در جریان خون و عوارض بعدی وجود دارد.

جای زخم به ندرت باقی می ماند و البته ناخوشایند است. گاهی از نتیجه عمل راضی نیستید. باید بدانید که برگرداندن اثرات این جراحی آسان نیست.

جراحی چال گونه هم مانند سایر اعمال جراحی دارای خطرات کوتاه مدت و بلند مدت است. البته خطرات کمی دارد.

طبق گزارش مجله جراحی پلاستیک هند، بیشتر افرادی که تحت این جراحی قرار گرفته اند، نتایج مثبتی داشته اند.

باید بدانید که نتایج این جراحی چه خوب و چه بد دائمی است و همین جراحی ساده هم نیازمند توجه بسیار برای تصمیم گیری است.

تیم ترجمه نبض ما

منبع:www.healthline.com

4.7/5 - (3 امتیاز)
منبع www.healthline.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. زینب می‌نویسد

    من یک هفته پیش جراحی چال گونا انجام دادم الان عفونت کرده و فقط یکم از اون چال باقی نمونده به نظر شما اگه عفونت خوب شد به حالت اولیه خودش برمیگرد؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید