۷ روش برتر جوانسازی صورت را بشناسید

اگر شما هم به دنبال راهی برای جوانسازی پوست صورت تان هستید، از روش های برتر جوانسازی صورت برای درمان چین و چروک استفاده کنید. 

اگر احساس می کنید، علائم پیری در پوست شما شروع شده است و تمایل به کاهش و رفع چین و چروک و یا برگشت زمان به عقب دارید و می خواهید با صرف کمترین هزینه و زمان ممکن به آن دست یابید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم. ما با درک توقعات شما و روشهای موجود، روش برتر جوانسازی صورت با بیشترین اثربخشی و بهترین کلینیک جوانسازی را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- درمان چین و چروک ها با بوتاکس

از بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست بوتاکس است. تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های دینامیکی که در اثر انقباضات مکرر عضلات صورت ایجاد می شوند موثر است.

چه نو ع خطوطی با بوتاکس درمان می شوند؟

بهترین درمان بوتاکس در خطوط 3/1 فوقانی صورت و شامل خطوط اخم، خطوط افتی پیشانی، خطوط پنجه کلاغی، کناره های خارجی چشم و خطوط روی بینی است.

از بوتاکس همچنین می توان در لیفت ابروها، برخی خطوط و چین های غیرتحتانی صورت و گردن استفاده نمود.

یکی دیگر از اثرات بسیار خوب بوتاکس در درمان تعریق بیش از حد زیر بغل بوده که رضایتمندی بسیار زیادی را مراجعین به ارمغان خواهد اورد.

عوارض تزریق فیلر

تکرار تزریق بوتاکس چگونه است؟

بطور متوسط در ابتدای درمان هر بار تزریق بوتاکس 4-2 ماه دوام داشته که در تزریقات مکرر بیش از 80% مراجعین دوام اثر آن به 12-6 ماه خواهد رسید.

چه عواملی در کسب بهترین نتیجه از بوتاکس موثر است؟

الف) جنس (برند) محصول

ب) دوز مناسب هر تزریق

د) رعایت دقیق نکات توصیه شده پس از تزریق

۲- تزریق فیلر برای چین و چروک های غیر دینامیک و جوانسازی صورت

فیلرها برای پر کردن خطوط غیر دینامیک صورت و افزایش حجم برخی قسمت ها کاربرد دارند.

بیشترین کاربرد فیلرها در صورت شامل پرکردن خطوط خنده (خطوط نازولبیال)، خطوط اشکی زیر چشم، خطوط غم (خط ماریونت)، خطوط ظریف اطراف دهان، اسکارها، حجم دهی گونه، … و زاویه سازی صورت است.

تزریق ژل و فیلرها

چه نوع فیلری مناسب است؟

بهترین و کم عارضه ترین فیلرها از جنس اسید هیالورنیک بوده که کاملا با بدن سازگار می باشد و اولین انتخاب پزشکان زیبایی در تزریقات فیلر خواهد بود.

متوسط دوام اثر فیلر های فوق 12-6 ماه است.

در صورت انتخاب کیفیت مناسب فیلر و تزریق توسط پزشک با تجربه بهترین بازدهی را برای پرکردن خطوط و حجم دهی و جوانسازی صورت خواهند داشت.

  • نکته: جوانسازی صورت و حجم دهی با فیلر امروزه یکی از رایج ترین دلایل مراجعه به کلینیک های زیبایی است.

برای کسب نتیجه بهتر و رضایتمندی بیشتر توجه داشته باشید که:

الف) پزشک باتجربه مناسب را انتخاب کنید.

ب) از کیفیت محصول و استاندارد بودن آن مطمئن شوید.

ج) درمان خود را فقط بر اساس قیمت انتخاب نکنید. (مطمئنا کیفیت مناسب محصول و تجربه پزشک در قیمت تاثیرگذار خواهد بود.)

3- لایه برداری شیمیایی

یکی از راه های جوانسازی پوست یا برداشتن برخی لایه های سطحی پوست با مواد شیمیایی است که بسته به عمق اثر آن میتواند در درمان کک و مک، لکه های ناشی از آفتاب، و برخی چروکهای ریز سطحی کاربرد داشته باشد.

لایه های برداشته شده پوست در این روش با پوست جدید و با کیفیت جایگزین می شود.

جوانسازی صورت با این روش برای پوست های سفید مناسب تر بوده می تواند برحسب نیاز در عمق های مختلف پوست (سطحی، متوسط، عمقی) تاثیرگذار باشد.

لایه بردار قوی پوست صورت

4- تحریک کلاژن سازی با دستگاه های غیر تهاجمی:

انواع مختلفی از دستگاه ها با امواج مختلف باعث تحریک کلاژن سازی شده که نتیجه آن افزایش تعداد و کیفیت کلاژن تولید شده پوست و عضلات صورت بوده و نهایتا باعث سفتی و افزایش قوام و کیفیت پوست و عضلات صورت میگردد.

از موثرترین و رایج ترین این تکنولوژیها در جوانسازی صورت می توان به موارد زیر اشاره نمود.

الف) RF  فرکشنال

ب) امواج اولتراسوند (HIFU)

این تکنولوژیها بسیار ایمن بوده و در صورت انتخاب صحیح از نظر کیفیت دستگاه، پزشک مجرب و برنامه مناسب درمانی مطابق با نیازهای واقعی پوست اثر بخشی قابل قبولی را خواهد داشت. دوره و مقدار جلسات درمان توسط پزشک انتخاب خواهد شد.

  • نکته: استفاده از این تکنولوژیها برای حفظ و نگهداری بافت پوست و عضلات صورت نیز موثر بوده و میتواند اثر پیشگیری کننده از بروز علائم پیری داشته باشد.

5- تحریک کلاژن سازی با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی است که در آن با استفاده از سوزن های بسیار ریز در عمق موردنظر پوست هزاران میکرو کانال ایجاد شده و باعث تحریک سلولهای ترمیمی و نهایتا افزایش کلاژن و الاستین می گردد.

در نتیجه ضخامت پوست افزایش یافته و عمل جوانسازی صورت گرفته که حاصل آن پوستی محکم تر، لطیف تر و باکیفیت تر می باشد. به عبارت دیگر با ایجاد یک آب کنترل شده در سطح پوست از خاصیت ترمیمی خود برای جوانسازی استفاده می گردد.

میکرونیدلینگ

باتوجه به عدم تخریب بافت طی این فرایند بازسازی و ترمیم سریع بوده و دوره نقاهت و کسب نتیجه مطلوب کوتاه خواهد بود.

استفاده همزمان از محلولهای مزوتراپی حاوی هیالورونیک اسید (مزونیدلینگ) و یا فاکتورهای رشد پلاکتی  (PRP)  باعث افزایش اثرات این فرایند خواهد شد.

میکرونیدلینگ علاوه بر از بین بردن چین و چروکهای ظریف و جوانسازی صورت در درمان جای جوش (آکنه) هم تاثیر قابل قبولی دراد.

درمان بسته به شرایط پوست بیمار و نظر پزشک معالج معمولا طی 3-2 جلسه بوده و با فاصله 2-1 ماه میباشد.

هر جلسه درمانی که با بی حسی موضعی صورت می پذیرد بطور متوسط 30-20 دقیقه طول خواهد کشید. برای جوانسازی صورت سالانه 1-2 بار میکرونیدلینگ همراه با مزوتراپی یا prp  توصیه می گردد.

نتایج قابل قبول، هزینه نسبتا مناسب، امکان استفاده در سنین مختلف و پوستهای متفاوت و عوارض بسیار ناچیز باعث محبوبیت این روش درمانی بین پزشکان زیبایی و مراجعین کلینیک های زیبایی شده است.

استفاده از ابزار مناسب، سوزنهای با کیفیت بالا و یکبار مصرف ، مهارت پزشکی و مزوتراپی همزمان براثر بخشی کار خواهد افزود. دوره و تعداد جلسات درمانی توسط پزشک انتخاب خواهد شد.

  • نکته: استفاده از این تکنولوژیها برای حفظ و نگهداری بافت پوست و عضلات صورت موثر بوده و می تواند اثر پیشگیری کننده از بروز علائم پیری داشته باشد.

6- جوانسازی پلکها و اطراف چشم

با حذف چین و چروک پلکهای فوقانی و تحتانی به روش جراحی کلاسیک (بلفاروستی) یا استفاده از تکنولوژی های جدیدتر (پلاسما) چهره ای جوانتر و شاداب تر و چشمانی زیباتر خواهید داشت.

تکنولوژیهای جدید در حذف چین و چروک پلکها این امکان فراهم می سازد که بدون جراحی به نتیجه دلخواه دست یابد.

رفع چین و چروک و افتادگی پوست با پلکسر را در این ویدئو ببنید

7- لیفت صورت

دو روش اصلی برای لیفت صورت و گردن وجود دارد. روش اول جراحی کلاسیک لیفت بوده که در آن عضلات به عمل اصلی برگردانده شده و پوست اضافی برداشته می شود. روش دوم که در سالهای اخیر طرفداری زیادی پیدا کرده است،

استفاده نخ های لیفت است. استفاده از نخ های لیفت روش کم تهاجم تر نسبت به جراحی بوده و با بی حسی موضعی قابل انجام است.

نوعی از این نخ ها که به نخ های خادرار معروف است با کارگزاری زیر پوست باعث لیفت خطوط صورت می شوند. ماندگاری اثرات نخ حدود 18-24 ماه بوده و مهارت پزشک و جنس نخ از نکات مهم در بهبود اثر و کاهش عوارض است.

نوع دیگر از نخ ها صرفا بعنوان تحریک کلاژن سازی و سفت کردن پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد و از انواع خاردار بوده و به حفظ استحکام پوست با تحریک ساخت کلاژنو الاستین کمک می نماید.

نبض ما- نویسنده: دکتر مهدی اوصیا

4.8/5 - (13 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم