زردچوبه برای لاغری ؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

زردچوبه برای لاغری شکم و کاهش وزن فواید بسیار زیادی دارد. با ما همراه باشید در این مقاله خواهیم گفت چگونه استفاده از زردچوبه می تواند به افرادی که از اضافه وزن رنج می برد، کمک کند.

زردچوبه، حاوی یک ماده فعال که کورکومین نام دارد. کورکومین به دلیل تاثیرات مثبتی که بر سلامت دارد می تواند به کاهش وزن و لاغری سریع با هدف رسیدن به وزن ایده آل کمک کند. تحقیقات علمی درباره خواص زردچوبه برای لاغری شما را شگفت زده می کند، با ما همراه باشید.

۱- کاهش التهاب

التهاب به طور معمول یک مشکل نیست، زیرا پاسخ طبیعی است که بدن به جراحات، عفونت ها و ضایعات آسیب می دهد. اما وقتی کسی سیستم ایمنی بدنش به علت استرس یا اختلال در آن دچار مشکل شود، التهابی که قبلا عادی بوده، به سرعت از کنترل خارج می شود.

در این مواقع، التهاب به جای این که به بدن برای درمان کمک کند، بیشتر باعث حمله به بافت های سالم می شود. شریان ها، مفاصل و اندامها می توانند تحت تأثیر آن قرار گیرند. هرچقدر التهاب بدن فردی بیشتر باشد، کم کردن وزن و لاغری برای او سخت تر خواهد بود چرا که بدن در وضعیت ضعیف تر و ناسالم تری است.

۲- سم زدایی

مزیت دیگری که زردچوبه به کمک آن می تواند به لاغری کمک کند، خاصیت سم زدایی آن است. هنگامی که زردچوبه روزانه مصرف می شود، باعث می شود که سموم ذخیره شده در کبد دفع شوند و از آنجا که کبد نقش مهمی در متابولیسم چربی ها ایفا می کند، زمانی که بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد، می تواند به افزایش شانس کاهش وزن کمک کند.

۳- از بین بردن انگل با زردچوبه

در حالی که ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد، اما انسان ها در خطر ابتلا به عفونت انگلی می باشند. به ویژه کسانی که گوشت خام می خورند، در هوای گرمسیری زندگی می کنند یا دسترسی به آب آشامیدنی تمیز ندارد.

این مسئله برای کاهش وزن مشکل ایجاد می کند. چرا که انگل ها مواد مغذی مهمی را از بدن می گیرند که شخص به وجود آن ها برای این که سالم باقی بماند و انرژی لازم برای زندگی فعال داشته باشد، نیاز دارد.

زردچوبه می تواند به عنوان عامل ضد انگلی موثر برای بدن عمل می کند، بنابراین فرد می تواند از طریق مصرف زردچوبه  سیستم بدنی خود را بهبود دهد. این ماده به خصوص بر روی کرم های نواری و کرم های پروتوزون که به سرعت ویتامین B-12 بدن را کاهش می دهند و همچنین بر متابولیسم بدن نیز تاثیر می گذارد، تاثیر دارد.

۴- کاهش تشکیل تشکیل عروق خونی جدید

زردچوبه برای لاغری مفید است چرا که تحقیقات نشان داده است که وقتی فرد دچار اضافه وزن می شود، بدن او با افزایش رشد رگ های خونی در آن ناحیه، به افزایش چربی ها پاسخ می دهد. مطالعات انجام شده روی حیوانات در آزمایشگاه ها نشان داده است که مصرف زردچوبه، می تواند به جلوگیری از تشکیل عروق خونی جدید کمک کند، بنابراین افزایش وزن مشکل تر خواهد شد. توجه داشته باشید که زردچوبه به هیچ یک از شریان های موجود یا عروق خونی آسیب نمی رساند.

۵- ایجاد روحیه بهتر در فرد

علاوه بر ویژگی های مثبت ذکر شده، زردچوبه می تواند تاثیر مثبتی بر روحیه فرد داشته باشد. در حالی که بسیاری از اختلالات سلامتی وجود دارد که به چاقی کمک می کنند، اما بیشترین دلیل اضافه وزن، مصرف بیش از اندازه کالری است.

مصرف زیاد کالری معمولا برای آدم هایی اتفاق می افتد که دچار پرخوری می شوند و معمولا افرادی پرخوری می کنند که با احساسات منفی مواجه هستند. به عنوان مثال، افرادی که افسرده هستند ممکن است هزاران کالری را در یک وعده مصرف کنند. چرا که روز بدی داشته اند. اما هنگامی که روحیه آنها تثبیت شود، ولع کمتری برای پرخوری دارند.

حال ببینیم خوردن زردچوبه برای لاغری چطور بر کاهش پرخوری تاثیر می گذارد؟ تحقیقات انجام شده در مورد اثرات زردچوبه بر روی مواد شیمیایی مغز نشان می دهد که عملکرد آن همانند بسیاری از مهار کننده های تجویزی جذب کننده سروتونین است. بنابراین وقتی که به صورت روزانه مصرف شود، می تواند به کاهش مصرف کالری کمک کند تا در روند کاهش وزن اثر مثبتی داشته باشد.

طرز تهیه چای زردچوبه را در این مقاله بخوانید. چای زردچوبه به پاکسازی کبد کمک می کند.  

روش مصرف زردچوبه برای لاغری

راه های مختلفی برای استفاده از زردچوبه برای لاغری وجود دارد. ساده ترین آنها خرید کپسول زردچوبه است. به این ترتیب، بدن مقدار مناسب کورکومین مورد نیازش را دریافت می کند. با این حال، لازم به ذکر است که بدن نمی تواند زردچوبه را به راحتی از هم جدا کند. بنابراین بهتر است که مکملی انتخاب کنید که حاوی فلفل سیاه باشد چرا که این ادویه می تواند فرایند شکستن را ساده تر کند. در واقع می توان گفت به همین جهت است که توصیه می شود، زردچوبه و فلفل برای لاغری را با هم مصرف کنید.

کپسول می تواند به صورت خوراکی هر زمانی که بخواهید مصرف شود، اما چون زردچوبه هضم را بهبود می بخشد، اغلب عوارض جانبی در رابطه افزایش سطح انرژی ایجاد می کند.

بنابراین معمولا توصیه می شود که آن را در روز همراه با غذا مصرف کنید. بعضی افراد واقعا عطر و طعم ادویه را دوست دارند. می توانید زردچوبه را به سبزیجات، شیر، شیرینی و سالاد اضافه کنید. همچنین می توانید آن را با یک لیوان شیر گرم همراه کنید و بنوشید. فقط در صورتی که با غذا مصرف می کنید بهتر است از فلفل سیاه هم استفاده کنید.

میزان مصرف زردچوبه برای لاغری چقدر باشد؟

اگر می خواهید وزن تان کاهش یابد، شما نباید بیش از سه تا چهار قاشق چای خوری در روز زردچوبه مصرف کنید. زردچوبه تا زمانی که فرد به آن آلرژی نداشته باشد، عوارض جانبی ندارد. البته باید به برخی موارد در خصوص آن توجه کرد.

زردچوبه (به خصوص با معده خالی) می تواند موجب تشدید اسید معده و ریفلاکس شود. همچنین هنگامی که به عنوان یک مکمل مصرف می شود، می تواند در عملکرد برخی داروها دخالت کند، پس قبل از مصرف مکمل با دکتر خود مشورت کنید.

همچنین اگر در دوزهای بالا و مدت زمان طولانی مصرف شود، می تواند معده شما را ناراحت کند و باعث زخم شود. افراد دیابتی باید به خصوص مراقبت کنند زیرا ممکن است باعث کاهش قند خون در هنگام مصرف داروهای دیابتی شوند.

اگر چه مصرف مقدار معمول آن در هنگام بارداری یا پرستاری از بچه کاملا ایمن است، اما مصرف بیش از سه قاشق چای خوری در روز در مادران تازه باردار باید اجتناب شود.

زردچوبه مانند زنجبیل و برخی دیگر ادویه جات می تواند گردش خون را تحریک کند و باید از مصرف آن در دوزهای بالا دو هفته قبل از جراحی اجتناب شود.

لاغری با شیر و زردچوبه

لاغری با شیر و زردچوبه

شیر زردچوبه حاوی فیبر غذایی است که به جلوگیری از افزایش وزن و کاهش چربی کمک می کند. این بدان معناست که مصرف شیرزردچوبه اعث کاهش وزن شما می شود.

گیاه زردچوبه چیست؟

بعد از عنوان کردند فایده زردچوبه برای لاغری لازم است بدانید، زردچوبه  گیاهی است که در مناطق آسیای دور مانند اندونزی و هند رشد می کند. بخشی از آن که در سطح زمین رشد می کند، آن را مانند هر گیاه استوایی دیگر نشان می دهد. زردچوبه گل های زردی دارد که مانند قیفی و بلند هستند و برگ های سبزی دارد که شبیه برگ های گل لیلی است.

اما بخش زیرزمینی آن دارای یک سیستم ریشه ای غده ای گسترده ای است که می تواند تا چند فوت طول داشته باشد. این ریشه های غده ای بخشی از گیاه است که برداشت می شود. آنها را می توان تازه استفاده کرد، اما بهتر است که خشک کنید تا اطمینان حاصل شود که می توانند برای مدت طولانی نگهداری شوند.

درست است که زردچوبه دارای خواص ضد باکتری طبیعی است، اما زمانی که ریشه ها خشک نباشند و حاوی آب باشد، می تواند به سادگی فاسد شود. از آنجایی که این محصول هزاران کیلومتر در سراسر جهان حمل می شود، باید در این سفر تازه و سالم بماند. برای همین بهتر است که آن را به صورت خشک درآورند.

آیا می دانستید، رفع موهای زائد ناحیه تناسلی با زردچوبه به راحتی امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر روی این مقاله کلیک کنید

3.3/5 - (253 امتیاز)
منبع Vitagene

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

21 نظر
  1. زینب هستم می‌نویسد

    آیا ماست با زردچوبه صبح ها بخوریم ضرری برای بدن نه دارد من یک کلیه دارم

  2. فرنوش خطیبی می‌نویسد

    برخلاف تصور طبق مقالات مصرف روزانه زردچوبه با مقادیر کمتر از آنچه در اینجا ذکر شده باعث سنگهای اگزالاتی در کلیه خواهد شد..

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام برای لاعزی کدام روش پیشنهاد می شود

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام من میخوام زود لاغرشم مخصوصاشکمم کدام روش خوبه

        1. سپیده مجدیان می‌نویسد

          ورزش ورزش

  3. زهرا می‌نویسد

    سلام دکتر جان زردچوبه وفلفل سیاه روباهم قاطی کنم وداخل کپسول بریزم در روز چندتا بخورم برای لاغری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. مشاور نبض ما می‌نویسد

      سلام
      برای افراد متفاوت زمان متفاوتی دارد و نتیجه آن هم متغیر است
      اما اگر دو الی سه هفته تست کردین و نتیجه گرفتین میتونین ادامه بدین
      ام حواستون باشه زیاده روی نکنید و ترجیحا زیر نظر متخصص تغذیه باشید

      https://nabzema.com/ساختمان-پزشکان-نبض-ما/بهترین-متخصص-تغذیه-و-گوارش

    2. ناشناس می‌نویسد

      سلام ایا زردچوبه ناشتا برای لاغری اثر داره

    3. ناشناس می‌نویسد

      سلام م میخوام وزن کم کنم وزنم زیاد مخصوصا شکم ران بازو ایا زرد جوفه و فلفل سیاه جواب میده باید در روز چند کپصول استفاده بشه لطفا رهنمایی کنید

      1. زهره الهامیان می‌نویسد

        شیر و زردچوبه و عسل صبح بخورم اثر دارد

        1. ناشناس می‌نویسد

          من ناشتا میخورم با خاک شیر ضرر نداره

    4. ناشناس می‌نویسد

      آیت الله من میخام لاغر بشم

  4. ملیکا تدین فر می‌نویسد

    سلام خسته نباشیدمن میخام شکم پهلوم اب بشه یعنی واقعا زرچوبه اب میکنه

    1. نگار می‌نویسد

      سلام لطفا جواب سوالات رو بدین واقعا زرد چوبه برای آب کردن شکم و پهلو مفیده من سوخت و سازبدنم کمه البته دکتر بهم گفته اگر در روز سه بار زرد چوبه با شیر بخورم اثر داره

  5. سما می‌نویسد

    چگونه مصرف کنیم تالاغرشیم

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام وقت شما بخیر من نقرس دارم وخیلی درد از نظر کف پام ودست و خلاصه کلی ولی انقدر نیست که تحمل نکنم سنم ۵۱ ساله است آیا زرد چوبه برای من خوبه دم نوش در طول روز حدود شش هفت لیوان مصرف دارم دم نوش چای سبز رزماری با گل محمدی با کمال عذر یبوست دارم آیا زردچوبه برای من خوبه با نهایت تشکر از که وقت میزاری

      1. سپیده مجدیان می‌نویسد

        دوست عزیز باید یبوستتون در ابتدا برطرف بشه علت اضافه وزنتون همین یبوست هست در درجه اول . دمنوش های مختلفی برای رفع یبوست هست

  6. آمنه می‌نویسد

    ایا زردچوبه قبل از صبحانه خوب هست یاچطور درضمن روزانه چندبارمصرف شود باتشکرازشما

  7. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشید دکتر خواهش میکنم کمکم کنید چگونه شکم و پهلوهای خودرا کوچک کنم

  8. آزاده می‌نویسد

    سلام
    ممنونم از مطلب خوبتون
    من کپسول خالی از عطاری گرفتم الان باید زردچوبه خالی بریزم داخلش یا زردچوبه و فلفل؟
    میخوام برای لاغری و جلوگیری از کم خونی استفاده کنم
    ممنون مبشم کمکم کنید

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام چطوری کپسول زرد چوبه درست کنم

از پزشکان نبض‌ما بپرسید