فشارسنج خوب چه ویژگی هایی دارد؟

فشارسنج ها در گذشته تنها درمطب ها و بیمارستان ها مشاهده می شد و کمتر کسی در منزل از این وسیله کاربردی استفاده می‌کرد. اما این روزها با توجه به اینکه افراد بیش از گذشته به سلامت خود اهمیت می‌دهند، دسترسی به یک فشارسنج چندان کار سختی نیست و به سادگی می‌توان آن را تهیه کرد. امروزه تقریبا در هر خانه ای یک عدد از این دستگاه وجود دارد. البته فشارسنج ها در دو نوع موجود هستند: فشارسنج دیجیتالی و فشارسنج عقربه ای. اگر تا به امروز یک فشار سنج تهیه نکرده‌اید، در ادامه شما را با این دستگاه بیشتر آشنا کرده و برای خرید راهنمایی می‌ کنیم.

فشار خون و نیاز به فشارسنج

برخی تحقیقات نشان می دهد نیمی از مردم جهان در معرض فشار خون قرار دارند. این آمار بسیار نگران کننده است و باید بدانیم هر کدام از ما ممکن است روزی دچار چنین مشکلی شویم. همه به خوبی می‌دانیم پیش گیری همیشه بهتر از درمان است. پس برای اینکه دچار بیماری فشارخون نشویم، بهتر است هر چند وقت یکبار فشار خود را بررسی کنیم.

برای اینکار تنها کافی است یک فشار سنج خوب تهیه کنید. توجه داشته باشید که هر فشار سنجی نمی‌تواند اطلاعات درستی به شما بدهد. باید این دستگاه از دقت بالایی برخوردار باشد تا بتوانید به درستی این کار را انجام دهید.

فشار خون چیست؟

فشارخون، فشاری است که از طرف خون به دیواره رگ ها وارد می‌شود. معیار سنجش آن بر اساس میلیمتر جیوه بوده. بر اثر عوامل مختلف، این فشار ممکن است بالاتر و یا پایینتر از حد نرمال آن برود. هر کدام از این دو حالت (بالا یا پایین رفتن) می‌توانند زندگی فرد را دچار اختلال کنند.

عوامل اثر گذار در فشار خون

عواملی مانند سن، جنسیت، ارث، اضافه وزن، دیابت، مصرف الکل و دخانیات، رژیم های غذایی نامناسب و استرس از دلایل اصلی ایجاد فشار خون هستند. ممکن است شما هم دچار فشار خون باشید اما به جهت عدم اطلاع از آن هرگز رو به استفاده از روشهای درمانی نیاورده باشید. هرگز فشار خون را دست کم نگیرید، چرا که می ‌تواند زندگی شما را به خطر بیاندازد.

افرادی که دچار بیماری دیابت هستند، استرس فراوان دارند، دچار بیماری‌های قلبی و عروقی بوده و یا مواد دخانی مصرف می‌ کنند، باید هر چند روز یک بار حتما فشار خون خود را انداه گیری کنند تا در صورت بالا و یا پایین رفتن، سریعا اقدامات لازم را انجام دهند. برای همین وجود یک دستگاه فشارسنج در خانه و یا محل کار این افراد بسیار توصیه می‌شود تا بتوانند در زمان های مختلف فشار خون خود را اندازه‌گیری کنند.

فشار خون

خرید یک فشار سنج مناسب

یکی از بهترین شیوه‌ ها برای اینکه از کیفیت یک محصول اطمینان داشته باشیم، خرید از برندهای معتبر است. به عنوان مثال شرکت تجهیزات پزشکی امسیگ EmsiG آلمان با بیش از یک صده فعالیت در ساخت دستگاه های فشارسنج، یکی از بهترین گزینه ها برای خرید این محصول است. این برند امروزه محصولات خود را گسترش داده و علاوه بر دستگاه های کنترل سلامت، محصولات توانبخشی و درمانی را نیز روانه بازار کرده است.

زمان خرید حتما توجه داشته باشید از برند هایی خریداری کنید که نمایندگی رسمی آن ها در ایران موجود باشند. وجود نمایندگی رسمی یک محصول به شما اطمینان از خدمات پشتیبانی و وجود گارانتی معتبر را می‌دهد که موضوع بسیار مهمی است. برای همین منظور شاید بتوان امسیگ با نمایندگی شرکت رهروان ایساتیس گستر را به عنوان یک انتخاب عالی معرفی کرد.

عکس فلفل قرمز و فشارخون

انواع فشارسنج ها

فشارسنج ها در سه رده عمومی تقسیم بندی می شوند: فشارسنج های جیوه ای، عقربه ای و دیجیتال. در ادامه شما را با انواع و مزایا و معایت هر کدام بیشتر آشنا خواهیم کرد.

فشارسنج جیوه ای

این فشارسنج ها با این که دقیق ترین انواع این نوع دستگاه ها هستند، امروزه بسیار کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل این موضوع هم سمی بودن جیوه است که باعث شده تا این فشارسنج ها دیگر طرافداران زیادی نداشته باشند. البته مواردی همچون ابعاد بزرگ، حساس بودن به ضربه نیز از دیگر عواملی هستند که باعث کاهش رغبت خریداران شده اند.

فشارسنج عقربه ای

فشار سنج عقربه ای نوع بسیار مرسوم این وسیله است که همه ما بارها مشاهده کرده ایم. البته با توجه به اینکه استفاده از این دستگاه معمولا نیاز به بودن فردی جز خود شما برای گرفتن فشار خون است، شاید برای همه چندان کاربردی نباشد. البته توجه داشته باشید دقت این فشار سنج ها بسیار بالا بوده و به همین دلیل یک انتخاب مناسب است. جهت تهیه و مشاهده انواع این محصولات می توانید به وب سایت امسیگ مراجعه نمایید.

یکی از انواع پرطرفدار این محصولات فشار سنج های ضد ضربه پالم هستند. با توجه به ضد ضربه بودن این دستگاه ها، امکان خرابی آن بسیار پایین بوده و لذا در طول زمان دقت دستگاه کاهش نخواهد یافت. جهت اطلاع بیشتر از این محصولات به صفحه فشارسنج های ضد ضربه پالم مراجعه فرمایید.

فشارسنج دیجیتال

فشارسنج دیجیتال بسیار کاربردی بوده و استفاده از آن راحت و آسان است. همین موضوع سبب شده است که بیشتر افراد رو به سوی استفاده از فشارسنج دیجیتال بیاورند. می توانید به سادگی خودتان فشارخون را بررسی کرده و از وضعیت سلامت خود آگاه شوید. برای تهیه این محصولات می توانید از صفحه فشارسنج های دیجیتال در سایت های معتبر استفاده نمایید.

رپورتاژ آگهی

5/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید