آرایش چشم و نکات مهم درباره آن

خط چشم در آرایش هر صورتی غوغا به پا می کند! به طوری که می توان حالت چشم ها را به کلی تغییر داد و نواقص آن را برطرف کرد. شاید شما هم مانند بسیاری از خانم ها با چند بار کج و کوله کشیدن خط چشم، از مصرف آن صرف نظر کنید. اما اگر خط چشم را به صورت حرفه ای و متناسب با چشم ها پیاده کنید، کاملا متوجه تغییر و زیبایی چشم های خود خواهید شد.

این روزها بیشتر آرایشگرهای معروف دنیا برای نمایش حرفه ای بودن کار خود، از خلق کردن آرایش های متفاوت و جذاب چشم استفاده می کنند. اگر دوست دارید ترفندهای لازم برای ترسیم خط چشم را بدانید و چشم هایتان را متفاوت تر از دوستانتان آرایش کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

کشیدن خط چشم بی نقص آرزوی هر خانومی است!

 

آیا شما هم دوست دارید خط چشم را بدون هیچ نقص و ایرادی بکشید؟ به طوری که هیچ فرقی بین خط های هر دو چشم وجود نداشته باشد؟ اولین کار این است که دست ها را بدون هیچ تکان خوردن اضافه ای حرکت دهید. اگر دست های شما بلرزد یا به آن تکان بی مورد بدهید، خط چشم شما کاملا خراب می شود. اما نگران نباشید. شروع کنید به تمرین کردن و کشیدن پی در پی خط چشم تا دستتان برای این کار عادت کند.

به طور کلی، اگر بخواهیم مدل کشیدن خط چشم را برایتان ترسیم کنیم و برای شروع بگوییم چه کاری انجام دهید، این کار دو مرحله بیشتر ندارد.

مرحله اول: کشیدن خط چشم باید از گوشه خارجی آغاز شود. به هر اندازه ای که می خواهید خط چشم‌تان بلند شود، از گوشه چشم شروع به کشیدن خط به سمت بیرون کنید. نکته دیگری که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، دقت کردن به دم انتهایی ابروهاست. امتداد خط چشم باید با انتهای دم ابرو هماهنگ باشد.

مرحله دوم: حال برای انجام مرحله دوم باید از گوشه چشم داخلی شروع کنید و آن را ادامه دهید تا پلک بالایی یک خط کامل داشته باشد. دقت داشته باشید، قطر خط چشم بیش از اندازه کلفت نشود.

تکرار این دو مرحله به شما کمک می کند هر دفعه با دقت و تمیزی بیشتری خط چشم بکشید.

خیلی سریع خط چشم گربه ای بسازید.

برای کشیدن خط چشم گربه ای بهتر است از خط چشم های مایع استفاده کنید. شاید خط چشم های مایع سخت ترین لوازم آرایش برای خانم‌ها باشد. چراکه پیاده کردن خط چشم با آن کار هر کسی نیست و نیاز به دقت فراوانی دارد. اما نتیجه استفاده از آن یک خط چشم بسیار زیبا و تمیز خواهد بود.

برای ترسیم خط چشم گربه ای، ابتدا خط گوشه بیرونی چشم را به آرامی بکشید. معمولا خط چشم های گربه ای دم انتهایی بلند تر از خط چشم های معمولی دارد که کمی به سمت بالا انحنا پیدا می‌کند. برای زیبایی بیشتر می توانید انتهای خط را با مداد نوک تیز کمی سایه بزنید. سپس گوشه داخلی چشم را خیلی نازک خط بکشید و آن را با دقت تا دم خط چشم امتداد دهید.

برجسته سازی چشم ها با سایه چشم

آرایش چشم

سایه چشم بهترین راه حل برای تغییر حالت چشم ها است. اما برای این کار باید اصول خاصی را رعایت کنید. قبل از این که سایه زدن چشم را شروع کنید. ابتدا روی پلک را با کرم مخصوص کاملاً صاف و مرتب کنید.

اصول کلی سایه چشم شامل دو نکته است: استفاده از سایه تیره برای گوشه های خارجی و سایه های روشن برای گوشه های داخلی پلک. برای درشت و کشیده نشان دادن چشم ها نیز سعی کنید، سایه چشم را از گوشه های خارجی به سمت بالا و بیرون امتداد دهید. در زیر ابروها هم از سایه سفید استفاده کنید. این کار باعث می شود ابروها برجسته تر شده و در یک قاب قرار گیرد.

یک سایه چشم اصولی نگاه شما را زیباتر می کند!

اگر سایه چشم به صورت کاملا اصولی و متناسب با بزرگ یا کوچک بودن چشم، فاصله بین آنها و حالت چشم ها انجام شود، نگاه شما توسط مخاطبین بیشتر جذب می شود. قبل از سایه زدن، باید یک زیرسازی خوب انجام دهید و هنگام پیاده سازی سایه، چشم ها را باز نگه دارید تا مراحل کار را به صورت دقیق زیر نظر داشته باشید. هارمونی خاصی در انتخاب رنگ سایه برای قسمت های مختلف پشت پلک برقرار کنید تا در سطح سایه چشم شما خط نیافتد. اگر پلک های شما پف دار است،  بهتر است از رنگ های مات استفاده کنید. در مقابل اگر پلک فرورفته ای دارید، استفاده از رنگ های روشن و درخشان بهترین گزینه است.

تاثیر شگفت انگیز ریمل بر روی زیبایی چشم ها

خانم ها علاقه زیادی به ریمل زدن نشان می‌دهند! البته حق دارند. ریمل یکی از محبوب‌ترین و آسان ترین لوازم آرایش روز دنیا است که تنها در یک چشم برهم زدن موجب بلند و پرپشت شدن مژه ها می شود. اما هنگام انتخاب مارک ریمل و استفاده از آن باید به نکاتی دقت کنید تا این وسیله آرایشی چشم های شما را به زیبایی هرچه تمام تر به نمایش بگذارد.

برای پرتر نشان دادن مژه ها چه کار می کنید؟

  • برای این که مژه ها پر تر نشان داده شود، باید ریمل زدن را تکرار کنید. اما نه بیشتر از اندازه که مژه ها به هم بچسبد.
  • اگر دوست دارید، حالت مژه ها یکدست ورو به بالا باشد، قبل از ریمل زدن از فرمژه استفاده کنید.
  • اگر مژه های صاف و بدون حالتی دارید، هرگز از ریمل های حجم دهنده استفاده نکنید. بهترین گزینه برای ریمل زدن مژه های صاف، استفاده از ریمل های حالت دهنده بعد از فرمژه است.

ترفند ریمل زدن برای مژه های خیلی کوتاه

  • اگر مژه های بسیار کوتاهی دارید، ریملی انتخاب کنید که رنگ تیره ای داشته باشد. هر چقدر رنگ ریمل تیره و مشکی تر باشد، مژه ها را بلندتر نشان می دهد.
  • بعد از یک بار ریمل زدن صبر کنید، مژه های تان خشک شود. سپس دوباره ریمل زدن را تکرار کنید.
  • بهترین گزینه برای مژه های کوتاه انتخاب ریمل بلند کننده و حجم دهنده است.

کلام آخر

حالت چشم ها نشان دهنده حالت درونی هر فردی است. بنابراین خانم هایی که دوست دارند، برای همیشه جذاب و شاداب به نظر برسند باید به زیبایی چشم ها اهمیت زیادی دهند. چرا که چشم ها اولین چیزی است که در تیررس نگاه دیگران قرار دارد.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید