کربوکسی تراپی

در سراسر جهان، کربوکسی تراپی (درمان با کربن دی اکسید) به سرعت در حال شناخته شدن، به عنوان اصلی ترین درمان جوان سازی پوست است. کربوکسی تراپی روشی بی خطر و کم تهاجم است. این روش از نظر بالینی، برای جوان سازی، ترمیم و بازسازی پوست تایید شده است. از کربوکسی تراپی برای درمان خطوط ریز و چین و چروک، تیرگی زیر چشم، شلی پوست (به دلیل افزایش سن یا بعد از بارداری)، سلولیت، چربی مقاوم، علائم کشیدگی پوست (stretch mark)، زخم و ریزش مو استفاده می گردد.

کربوکسی تراپی چگونه عمل میکند؟

کربوکسی تراپی عبارت است از تزریق مقدار کم دی اکسید کربن (CO2) در زیر پوست، برای تجزیه رسوبات چربی و تحریک تولید کلاژن. این درمان دوره نقاهت ندارد و یک جلسه درمانی می تواند بین پانزده دقیقه تا یک ساعت زمان ببرد. کربوکسی تراپی CO² را دقیقاً در زیر سطح پوست تزریق می کنند؛ بدن این مسئله را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی می کند و با تأمین اکسیژن و مواد مغذی به ناحیه تحت درمان، به آن پاسخ می دهد و با بهبود گردش خون، در نهایت سبب ترمیم سلول ها می گردد. این افزایش غلظت اکسیژن، همچنین باعث بهبود احتباس آب یا تورم در ناحیه تحت درمان می شود.

این افزایش جریان خون، تولید کلاژن را تحریک می کند، که باعث صاف شدن چین و چروک ها، کاهش تیرگی زیر چشم و تحریک رشد مو می گردد و از این طریق اثرات پوستی خود را اعمال می نماید. با قرارگیری صفحه های بیشتری از کلاژن عادی بر یکدیگر، کلاژن پایدارتری ایجاد می شود.

برای کاهش سلولیت، روش درمانی تخلیه لنفاوی، گردش خون را در ناحیه تحت درمان افزایش می دهد، در نتیجه سبب کاهش تجمع سموم، که دلیل اصلی ایجاد سلولیت است، می گردد. با ورود این گاز به درون درم، چربی سطحی، که باعث ایجاد منظره ای شبیه به سطح پنیر می گردد را تجزیه کرده و سطح کلاژن پوستی را تحریک می کند. همه اینها منجر به بهبود بافت و ظاهر سلولیت یا حالت پرتقالی پوست می شود.

برای رفع علائم کشیدگی پوست (stretchmarks) قدیمی و جدید، این تنها روش درمانی است که کلاژن شکسته را به وضوح ترمیم کرده و برای همه انواع پوست بی خطر است. کربوکسی تراپی باعث تشکیل کلاژن جدید شده و در نتیجه سبب ضخیم شدن پوست می شود تا ظاهر آن، که دارای علائم کشیدگی بوده است، بهبود یافته و ماده زمینه ای کلاژن بازسازی گردد.

رفع سیاهی دور چشم با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی برای رفع کشیدگی بیش از حد پوست

علائم کشیدگی هنگامی رخ می دهد که پوست تا جایی کشیده شود که کلاژن موجود در آن را پاره کند. کربوکسی تراپی باعث تشکیل کلاژن جدید و در نتیجه ضخیم شدن پوست می شود تا با بازسازی ماده زمینه کلاژن، ظاهر علائم کشیدگی را بهبود بخشد. نتایج چشمگیر این روش زمانی حاصل می شود که کربوکسی تراپی در کنار فراهم کردن مواد مورد نیاز پوست انجام گیرد.

تجمع چربی ناخواسته به کمک کربوکسی تراپی

وقتی گاز دی اکسید کربن با تکنیک خاصی تزریق شود، مستقیما برای سلول های چربی، سمی است. CO2 پس از ورود به ذخایر چربی، به اسید کربنیک تبدیل می شود که سلول چربی را حل کرده و سبب آزاد شدن چربی می گردد. سلول های چربی واقعا می شکنند و بدن آنها را حذف می کند. افزایش تخلیه لنفاوی در ناحیه تحت درمان، باعث بهبود متابولیسم و دفع چربی آزاد در نواحی مورد نظر می شود. در صورتی که کربوکسی تراپی به همراه LPG Endermologie و تزریق لیپوژن حل کننده چربی استفاده شود، نتایج چشمگیری بدست می دهد.

 

نبض ما

بهترین روش های جوانسازی پوست صورت
1/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید