تزریق چربی به روش نانوفت

پیوند چربی نانو، به ذرات بسیار کوچک چربی که به طور خاص، فیلتر و پایدار شده اند اشاره دارد و برای نواحی که امکان تزریق دارند، استفاده می شود. در این فرآیند چربی فیلتر و پایدار می شود تا ذرات نانو به دست بیاید. این پایدارسازی شامل درصد بالایی از سلول های بنیادی، سلول های اندوتلیال، مونوسیت ها، ماکروفاژها و گرانولوسیت ها می باشد، که فعال شدن سلول های بنیادی باعث افزایش تولید کلاژن می شود. تأثیر اصلی تزریق چربی نانو، بازسازی و جوان سازی بافت، به ویژه برای اصلاح گودی زیر چشم و بهبود پوست آسیب دیده می باشد.

در حقیقت، به دلیل کمبود سلول های آدیپوسیت (چربی)، اثر حجم دهی چربی نانو به طور قابل توجهی محدود می باشد. از سوی دیگر، از پیوند چربی میکرو برای حجم دهی زیاد و تقویت بافت در صورت، سینه ها یا باسن استفاده می شود. بنابراین، نشانه های تزریق چربی نانو در مقایسه با پیوند چربی میکرو متفاوت است.

پیوند چربی نانو زیر چشم

مشکل اصلی پس از تزریق چربی  به روش نانوفت به زیر چشم، تورم، کبودی، قرمزی در محل تزریق و کمی ادم است، که ممکن است تا 2 الی 3 هفته ادامه داشته باشند. در طی 48 ساعت پس از تزریق چربی، توصیه می شود ناحیه ی مورد نظر را خنک نگه داشته و در حالت نیمه نشسته بخوابید تا در کم ترین زمان ممکن به بهبودی دست یابید.

هم چنین بهتر است از دارو های رقیق کننده خون مانند امگا 3 و ایبوپروفن به مدت چند هفته اجتناب کنید. در صورت انجام صحیح این اقدامات، پیوند چربی نانو بیشتر دوام پیدا می کند.

تزریق چربی

هزینه تزریق چربی  به روش نانوفت

درمان تغییرات پیری صورت با تزریق چربی نانو باید با نیازها و خواسته های زیبایی هر فرد مطابقت داشته باشد و در افراد مختلف متفاوت است. برای هر فرد باید یک طرح منحصر به فرد انجام شود که نگرانی ها و نیازهای خاص هر فرد را برطرف کند. بنابراین، قیمت پیوند چربی صورت، دقیقاً به نیاز هر فرد و زمان مورد نیاز برای انجام تزریق بستگی دارد.

عوارض جانبی تزریق چربی به روش نانوفت

عوارض جانبی تزریق چربی بسیار کم و نادر می باشد. درد و تورم، شایع ترین عوارض هستند. وجود عفونت ممکن است بر روی دوام و پایداری پیوند چربی تأثیر بگذارد. عفونت های ویروسی یا عفونت هرپسی (تبخال)، در محل ورود کانولا بسیار گزارش می شوند.

کوری ممکن است به عنوان نتیجه مستقیم سوراخ شدن توسط سوزن و آسیب داخل کپسولی یا ترومبوز شریان رتینال مربوط به فشار، ایجاد شود. احتمال تشکیل کیست در هنگام انتقال مقدار زیادی چربی بسیار زیاد است. نکروز پوست و تشکیل سینوس ممکن است، ناشی از پرشدن یا افزایش حجم بیش از حد محل مورد نظر، رخ دهند. آتروفی فشاری ممکن است در اثر افزایش حجم بیش از حد، همراه با نکروز عروقی باشد، که به دلیل فشار بیش از حد بر روی عروق، می تواند منجر به ترومبوز شریانی یا وریدی شود. هماتوم یا تشکیل سروما، ممکن است در صورت عدم استفاده از کانولاهای غیرنافذ و مصرف دارو های ضد انعقادی یا مکمل های دیگری که اثر ضد انعقادی دارند، بیشتر ایجاد شوند.

بادی جت بهترین روش برای برداشتن و تزریق چربی (پیکرتراشی با آب )

پی آر پی چربی نانو

در تزریق چربی  به روش نانوفت، می توان از افزودن پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی)، برای بهبود نتایج، با افزایش عروق در اطراف سلول های چربی تزریق شده، استفاده کرد. درست مانند چربی، پی آر پی از بدن خود بیمار برداشته می شود و سپس چرخانده می شود تا پلاکت های ترمیم کننده زخم را متمرکز کنند. استفاده از پی آر پی، نسبت سلول های چربی را که از فرایند انتقال آسیب زا زنده می مانند، به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و نتایج را بهبود می بخشد.


نبض ما

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید