با بیمه تکمیلی فقط ۱۰% هزینه عمل چشم را پرداخت کنید!

امروزه عمل‌های چشم انواع گوناگونی دارند. لیزیک، لازک و Prk برای رفع عیوب انکساری چشم از جمله نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم طراحی شده ‌است. افراد دارای مشکل بینایی برای رفع این مساله خود باید هزینه‌هایی را متقبل شوند. بیمه تکمیلی می‌تواند حدود زیادی هزینه‌های درمان را کاهش دهد. پرداخت هزینه عمل چشم در بیمه تکمیلی، متناسب با نوع عمل متفاوت بوده و به طور معمول هزینه رفع عیوب انکساری چشم بین ۴ تا ۱۶ میلیون تومان تخمین زده شده ‌است.

رفع عیوب انکساری چشم

با توجه به‌ افزایش هزینه‌های درمان چشم و عمل لیزیک، استفاده‌ از بیمه تکمیلی می‌تواند تا حدود زیادی هزینه‌ها را کاهش دهد. در ادامه درباره هزینه‌های عمل چشم و نکات خرید بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم و پوشش‌های آن توضیحاتی خواهیم داد با ما همراه باشید.

پوشش‌های بیمه تکمیلی، در شرکت‌های بیمه تفاوت‌هایی دارند و تعهدات جداگانه‌ای را ارائه می‌کنند. بیمه‌نامه‌هایی که به صورت گروهی یا انفرادی طراحی شده‌اند، پوشش‌های مختلفی را برای رفع عیوب انکساری چشم در نظر گرفته‌اند

دقت کنید که هنگام خرید بیمه تکمیلی چه به صورت گروهی و چه به صورت انفرادی باید به سقف و تعهدات بیمه‌نامه دقت کنید. بیمه تکمیلی چشم، طرح جداگانه‌ای نیست، بلکه پوششی از بیمه تکمیلی است و برای افرادی که عمل چشم دارند، هزینه‌ها را جبران خواهد کرد.

خدمات بیمه تکمیلی گروهی با توجه به قرارداد بین شرکت متقاضی و شرکت بیمه تعیین می‌شود. اگر در این قرارداد پوشش رفع عیوب انکساری مانند: عمل لیزیک، لازک و عینک جزو تعهدات بیمه‌گر باشد، می‌توان هزینه‌ها را جبران کرد. در حقیقت هزینه عمل چشم در بیمه تکمیلی متناسب با تعهدات بیمه‌نامه‌ انجام می‌شود.

عمل لیزیک چشم

آیا عمل لیزیک چشم شامل بیمه تکمیلی می شود؟

همانطور که توضیح دادیم، هزینه عمل چشم در بیمه تکمیلی با توجه به سقف پوشش رفع عیوب انکساری چشم است. علاوه بر سقف پوشش، عوامل دیگری هم مانند: درصد فرانشیز بیمه و تعرفه‌های وزارت بهداشت بر میزان جبران خسارت و هزینه عمل چشم در بیمه تکمیلی تاثیر گزار است.

به طور معمول اگر در عمل چشم از بیمه پایه(بیمه‌های سازمان تامین اجتماعی) استفاده کنید، بیمه تکمیلی از کسر مبلغ فرانشیز صرف نظر خواهد کرد. در این صورت مبلغ پرداختی بابت هزینه عمل چشم در بیمه تکمیلی مانند لیزیک و لازک ماکسیمم تعرفه وزارت بهداشت و سقف پوشش رفع عیوب انکساری است.

هزینه عمل های چشم به دو دسته ی اصلی تقسیم می‌شوند؛ اول عمل لیزیک و لازک، دوم جراحی‌های درمانی. با توجه به قیمت‌هایی که در کلینیک‌های چشم پزشکی مختلف وجود دارد، هزینه لیزیک یا لازک چشم در سال ۱۴۰۱، حدوداً عددی بین ۴ الی ۱۶ میلیون تومان است. این در حالی است که تعرفه وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ برای این عمل، پایین‌تر از این اعداد یعنی ۳ میلیون تومان اعلام شده است. در حال حاضر هنوز تعرفه وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۲ اعلام نشده است؛ در صورت اعلام نرخ سال جدید، در اولین فرصت در همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

خیلی از شرکت‌های بیمه تکمیلی، عمل‌های لیزیک و لازک را جزء عمل‌‌های زیبایی می‌دانند و بیمه تکمیلی برای لیزیک چشم هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند. اما سقف پوشش رفع عیوب انکساری چشم در بیمه تکمیلی برخی شرکت‌ها مانند سامان و sos برای عمل لیزیک و لازک، 3 میلیون تومان، در واقع همان تعرفه وزارت بهداشت است. یعنی در بهترین حالت، برای عمل لیزیک یا لازک در ارزان‌ترین کلینیک‌های شهر باز هم باید مبلغ 1 میلیون تومان را خودتان پرداخت کنید.

حال اگر سقف بیمه تکمیلی کمتر از این مبلغ باشد، در اینصورت به ‌اندازه سقف پوشش رفع عیوب انکساری به بیمه شده هزینه پرداخت خواهد شد. بیمه تکمیلی لیزیک چشم هزینه‌های این درمان را پوشش می‌دهد.

عمل‌های لیزیک و لازک چشم تفاوت‌های کوچکی با هم دارند که یکی اصلی‌ترین آنها، عمق برش بافت قرنیه است. در روش لازک، عمق نفوذ برش کمتر است و فقط بر روی پوسته قرنیه اعمال می‌شود. به طور کلی عمل لیزیک اثر بخشی بیشتر، دوران نقاهت کمتر و بازگشت دید زودتری دارد. در مقابل بیمار بعد عمل لازک خشکی چشم کمتری داشته و به دلیل عدم نفوذ به بخش داخلی قرنیه، امکان اصلاح و بازگرداندن تغییرات اعمال شده وجود دارد. اینکه کدام عمل برای چه فردی مناسب است، به دکتر متخصص و خواسته بیمار بستگی دارد؛ اما از نظر هزینه، میزان پوشش عمل چشم در بیمه تکمیلی برای هر دو عمل لیزیک و لازک یکسان است.

 

فرانشیز هزینه عمل چشم در بیمه تکمیلی

فرانشیز هزینه عمل چشم

درصد فرانشیز در بیمه تکمیلی آن بخش از هزینه‌های درمانی است که جبران آن بر عهده خود بیمه شده‌ است. اگر درصد فرانشیز بیمه تکمیلی شما ۱۰ درصد باشد و با توجه به هزینه‌های بیمه شده، سقف هزینه عمل یک میلیون تومان در نظر گرفته شده باشد، ۱۰ درصد از این مبلغ بر عهده شما است و بیمه تکمیلی باقی ۹۰۰ هزار تومان را پرداخت خواهد کرد.

هزینه عمل چشم در بیمه تکمیلی و درصد فرانشیز با توجه به قرارداد بین بیمه‌گزار و بیمه‌گر پرداخت می‌شود و ممکن است که درصد متفاوتی باشد، اما به طور معمول فرانشیز عمل چشم با بیمه تکمیلی ۱۰ درصد است.

چطور هزینه عمل چشم در بیمه تکمیلی دریافت کنیم؟

با کلیک روی لینک انتهای  مطالب علاوه بر امکان خرید بیمه تکمیلی به سوالات شما در مورد عمل چشم با بیمه تکمیلی پاسخ داده شده است:

https://bimeh.com/mag/eye-surgery-coverage-of-health-insurance/

  • هزینه عمل چشم بدون بیمه تکمیلی چقدر است؟
  • آیا هزینه عینک در بیمه تکمیلی اعمال می شود؟
  • پوشش‌های عمل جراحی چشم شامل چه مواردی ست؟
  • پوشش هزینه عمل چشم در دیگر شرکت‌های بیمه تکمیلی چگونه است؟
  • پوشش عمل چشم در بیمه تامین اجتماعی و سلامت هم لحاظ می شود؟
4.2/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم