دکوراسیون خانه را بی نقص بسازید

شاید برخی این را فریب بدانند، اما به نظر من هوشمندی است. وقتی نوبت به انتخاب وسائل و مبلمان خانه می رسد، آنهایی را انتخاب کنید که زیاد به تمیزکاری و نگهداری نداشته باشند.

برای مثال کف آشپزخانه، اگر سفید باشد کوچکترین لکه یا جای پا رویش دیده می شود اما اگر الگویی کرم و رگه دار داشته باشد همان لکه ها و آثار پا خیلی سخت رویش تشخیص داده می شود. همین را می توان در مورد شیشه ها میزها، و آینه ها نیز دید، که با کوچکترین لمس اثرانگشت و کثیفی را بازتاب می دهند. در انتخاب وسائل چوبی به دنبال طیف رنگ های متوسط باشید، اگر خیلی روشن باشد لکه را نشان می دهد و اگر خیلی تیره باشد گرد و غبار رویش پیداست.

آنها میز را می چینند

اگر در خانه فضایی ایجاد کرده اید که از آن لذت می برید، بیشتر به تمیز نگه داشتن و هماهنگ بودنش تمایل نشان می دهید. بسیاری از طراحان حرفه ای توصیه می کنند میز غذا خوری را حتی وقتی غذا هم نمی خورید چیده و ست نگه دارید. این کار باعث می شود میز تبدیل به جایی برای گذاشتن لباس و وسائل بی ربط نشود. یک میز شلوغ کل خانه را پریشان نشان می دهد.

آنها برای وسائل اضافی کشو دارند

یک یا دو کشو برای چنین وسائلی لازم است ( حتی اگر لازم بود بیشتر ). داشتن یک خانه بی عیب و نقص بدان معنا نیست که همه چیز سرجای خودش باشد. اما برای جلوگیری از پخش و پلا شدن باید کشویی مخصوص در خانه داشته باشید که وسائل بی خانمان را به آن منتقل کنید. حتی می توانید چند کشو در نظر بگیرید و در هر کدام گروه خاصی از وسائل را قرار دهید که خیلی هم همه چیز با هم قاطی نشود. همچنین این کشو ها باید ماهی یکبار چک شوند که اگر لازم بود بعضی از وسائل درونش دور ریخته شود.

آنها عاشق سبد و صندوقچه هستند

با یک جا کفشی خوب و جمع و جور برای در ورودی خانه شروع کنید، یک سبد اسباب بازی نیز در اتاق نشیمن یا اتاق بازی کودک قرار دهید، یک سبد لوازم آرایش در روشویی نیز بسیار کاربردی است. اما قبل از اینکه برای خرید سبد و صندوقچه اقدام کنید، ابتدا تمام وسائلی که می خواهید به آنها انتقال دهید را دسته بندی و سپس جدا کنید تا بدانید باید چند عدد سبد یا صندوقچه بخرید. در صندوقچه ها چیزهایی را نگهداری کنید که واقعا ضروری هستند و اجازه ندهید نظمش بهم بخورد.

آنها تمیز کاری را لذت بخش می کنند

نمی خواهم بگویم که تمیز کاری کار مورد علاقه شان است، اما کسانی که خانه شان بی عیب و نقص است راهی پیدا می کنند تا این کار برایشان قابل تحمل شود. مثلا وقتی ظرف ها را می شویید با گوشی برای خود آهنگ های مورد علاقه تان را پخش کنید. هنگام تمیز کاری خانه برای خود یک کتاب صوتی یا پادکستی جذاب پخش کنید.

در وسائل زیاده روی نمی کنند

وسائل کمتر یعنی تمیز کاری کمتر. و همچنین به معنای فضای سفید بیشتر هم هست. داشتن فضای سفید در دکوراسیون بسیار مهم است، می توانید از این فضا ها برای برجسته کردن یک وسیله دکوری زیبا کمک بگیرید. خانه خلوت مرتب تر هم دیده می شود.

با هدف تمیز می کنند

به جای اینکه به یکباره تمام تمرکزتان را روی یک اتاق بگذارید، خانه را هدفمند تمیز کنید. یک کار را انتخاب کنید، مانند جارو کشیدن یا گرد گیری، و سپس روی همه خانه انجامش دهید ( متخصصان توصیه می کنند از بالا به پایین کار کنید، ابتدا مثلا پنکه سقفی و آویزها را گرد گیری کنید، و در پایان نیز زمین را جارو کنید ) ابتدا یک وظیفه را کاملا به پایان برسانید و سپس کار بعدی را شروع کنید.

لوازم تمیز کردن را در دسترس قرار می دهند

اگر این به معنای داشتن دستمال مرطوب در هر اتاق است پس همین کار را بکنید. وقتی وسائل تمیز کاری دم دست باشد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع : بدونیم دات آی آر

1/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید