عطاالله بهمنش دارفانی را وداع گفت

مقارن با روز جهانی ورزشی نویسان ، رسانه های ورزشی ایران عزادار شدند. عطاءالله بهمنش پیشکسوت روزنامه‌نگاری و گزارشگری که به علت سکته مغزی شامگاه یکشنبه به دیار باقی شتافت.

نبض ما – مقارن با روز جهانی ورزشی نویسان، عطاالله بهمنش – پیشکسوت روزنامه نگاری و گزارشگری ورزش ایران ساعتی قبل در سن ۹۴ سالگی دارفانی را وداع گفت. انجمن نویسندگان ، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران این ضایعه را به خانواده این استاد فقید، همکاران و شاگردان ایشان و همچنین دوستداران پرشمار آن مرحوم تسلیت می گوید.

پیشکسوت روزنامه‌نگاری و گزارشگری که از چند هفته قبل به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری بود شامگاه یکشنبه به دیار باقی شتافت.

عطاءالله بهمنش که از روز ۱۵ خرداد سالجاری به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود، شامگاه یکشنبه ۱۱ تیرماه در سن ۹۴ سالگی به دیار باقی شتافت. وی همزمان با دوم جولای که روز ورزشی نویسان جهان است دعوت حق را لبیک گفت.

بهمنش نویسندگی را از دی ماه ۱۳۳۰ در مجله ورزشی «نیرو و راستی» شروع کرد. او در سال‌های ۱۳۳۳ تا ۱۳۳۷ در نشریه امید ایران می‌نوشت و پس از آن نیز از نویسندگان اصلی هفته ‌نامه کیهان ورزشی و دنیای ورزش به شمار می‌آمد و با نشریاتی همچون روزنامه اطلاعات، گلبانگ، روزنامه ری، ایران ورزشی نیز همکاری داشت.

بیشترین فعالیت بهمنش در زمینه ورزش کشتی بوده است و او چند سال دبیر و نایب رئیس فدراسیون کشتی ایران بود.

رئیس فدراسیون فوتبال درگذشت بهمنش را تسلیت گفت

رییس فدراسیون فوتبال درگذشت پیشکسوت رسانه و مفسر باسابقه ورزشی را تسلیت گفت.

مهدی تاج در پیامی درگذشت استاد عطا بهمنش را به خانواده ایشان و جامعه ورزش و رسانه تسلیت گفت. در پیام رییس فدراسیون فوتبال آمده است:

« در آستانه روز جهانی ورزشی‌نویسان خبر تلخ درگذشت استاد عطالله بهمنش را دریافت کردم. برای آنان که طنین دل انگیز صدای استاد را به خاطر دارند، آنان که تفسیرهای دقیق و عمیق استاد را  به گوش شنیدند و آنان که بعدها نوشته های استاد را خواندند و  به تاریخ شفاهی ورزش کشور سنجاق کردند، فقدانش سخت و تاثر برانگیز است. با گرامی‌داشت یاد آن پیشکسوت ارزنده، از خداوند منان برایش رحمت و آمرزش و برای بازماندگانش صبر و اجر خواهانم.»

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم