جلوگیری از بیماریهایی که در تابستان تشدید می شود

متخصصان ستون فقرات می‌گویند افراد در تابستان زمان بیشتری را در محیط های بیرونی به کارهایی اختصاص می‌دهند که با خم شدن، بلندکردن اجسام و حتی مسافرت در ارتباط است و در نتیجه فشار بیشتری به نواحی پشت و کمرشان تحمیل می‌شود.

نبض ما– به گزارش پایگاه اینترنتی هلث، بر اساس گزارش آکادمی جراحان ارتوپدی امریکا (AAOS)، فقط در امریکا حدود ۳/۷ میلیون نفر در تابستان ۲۰۱۴ میلادی به دلیل جراحات و دردهای ناحیه پشت و کمر خود به مطب پزشکان مراجعه کرده‌اند.

دکتر افشین رازی، سخنگوی این آکادمی گفت: اغلب صدمات ناحیه پشت از حرکات ناگهانی طی انجام فعالیت‌های روزانه همچون خم‌شدن، بلندکردن و چرخاندن ناگهانی کمر ناشی می‌شود.

رازی اضافه کرد: همیشه باید به وضعیت بدن خود توجه داشته باشید و روش‌های صحیح بلند کردن اجسام را در این شرایط بیاموزید. عضلات اصلی پشت و شکم خود را قوی و انعطاف‌پذیر نگاه دارید چرا که تقویت ماهیچه‌ها به حمایت از ستون فقراتتان کمک می‌کند.

سردردهای میگرنی

این آکادمی همچنین توصیه‌هایی را برای محافظت دربرابر صدمات به نواحی پشت و کمر طی تابستان ارائه داده است:

  • وسایل سنگین را به جای پشت، روی پاهایتان بگذارید و در این حال، بیش از حد خم نشوید
  • به جای خم شدن زانو بزنید و پشت خود را صاف نگه دارید
  • کسی را پیدا کنید که در بلندکردن و برداشتن اشیای سنگین به شما کمک کند. اگر دوست یا اعضای خانواده در دسترستان نیستند کارگری برای انجام این کارها استخدام کنید
  • هنگام مسافرت، بارها و بسته‌های سبکی به همراه خود بردارید و به جای یک چمدان سنگین، وسایلتان را در چند کیف یا بسته سبک تر پخش کنید.
  • صرف نظر از این‌که نشسته‌اید یا به کاری مشغول شده‌اید در فواصلی ورزش‌های کوتاه کششی انجام دهید
  •  وضیعیت بدنتان را در نظر داشته باشید و طوری بنشینید که پشتتان مقدار کمی شیب داشته باشد. صندلی شما باید پشت بدنتان را در بربگیرد و از آن حمایت کند. سر و شانه‌هایتان نیز باید در وضعیتی درست و به سمت بالا نگاه داشته شوند
  • کفش مناسب به پا کنید و به صاف نبودن کف آن برای جلوگیری از سر خوردن و سقوط احتمالی دقت کنید. همچنین اگر کارهایی را در حیاط خانه انجام می‌دهید، مطمئن شوید که وسایل و ابزاری چون شیلنگ، شن‌کش و ابزار باغبانی در مسیر و جلوی دست‌وپایتان نباشد.

منبع: سلامت آنلاین

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید