خصوصیات بهترین پاک کننده آرایش صورت

با پاک کننده آرایش نباید صورت خود را آنقدر بمالید تا سرخ و دردناک شود، بلکه برای پاک کردن آرایش نیاز به یک ماده پاک کننده صورت و پاک کننده چشم دارید.

نبض ما– شما هر نوع آرایشی که داشته باشید ، باید قبل از رفتن به رختخواب در شب , تمام آرایشتان را بشویید. خوابیدن با آرایش, منافذ پوستتان را می بندد و همین طور خوابیدن با ریمل مژه و ابرو باعث میشود مژه تان شکننده شود و ریزش کند . اگر تنبلی کنید و به صورتتان نرسید و یا با آرایش بخوابید پیشانی و صورتتان پراز جوش و آکنه خواهد شد. با وجود دستمال مرطوب هایی که برای پاک کردن آرایش بوجود آمده اند دیگر جای هیچ بهانه و کوتاهی نیست .حتی می توانید با چند فرمول کوچک به جای استفاده ازاین پاک کننده هایی که در فروشگاه وجود دارد از پاک کننده های خانگی و طبیعی استفاده کنید.

بهترین پاک کننده ها برای انواع پوست صورت

  • بهترین پاک کننده برای صورت های جوش‌دار، پاک کننده دارای سالیسیلیک می باشد.
  • اگر دارای پوست چرب می باشید، بهتر است از پاک کننده های کفی استفاده کنید.
  • اگر دارای پوستی خشک هستید، توصیه می شود از پاک کننده های چرب یا روغنی استفاده کنید.

انواع پاک کننده آرایش

کرم های پاک کننده آرایش

کرم های پاک کننده اصولا نقش پاک کننده آرایش و گریم با روغن هایی که به صورت و گردن مالیده میشود را دارند. یک کرم یا لوسیون خوب پاک کننده با فرمول اختصاصی میتواند هرنوع ماده آرایشی نظیر پودر صورت، رژ، کرم های پایه و غیره را به راحتی و به سرعت از روی پوست بردارد. با آنکه صابون باآب بدون املاح می تواند عمل پاک کنندگی را به اندازه کافی انجام دهد.

یک کرم پاک کننده آرایش خوب میتواند پس مانده های موجود روی پوست صورت را ازبین برده و آن را در شرایط خشک حفظ کند.لوسیون بدن

لوسیون و تونیک های پاک کننده آرایش

لوسیون های تمیز کننده و تونیک ها غالبا برای افرادی که پوست های چربی دارند مناسب ترند. فرآورده های کف زای صورت کاربردی شبیه صابون دارند ولی مانند صابون های معمولی منجر به خشکی پوست نمی گردند و با حفظ رطوبت پوست کار تمیز کردن را انجام می دهند.

تونر

در حالی که بسیاری از کارشناسان زیبایی معتقدند که استفاده از تونرها لازم نیست، اما بسیاری از زنان از تونر استفاده می کنند، چراکه آنها احساس می کنند تونر همه نوع آلودگی و کثیفی و چربی و آرایش صورت را از بین می برد.

گرچه تونرها هر نوع آرایشی را پاک می کنند، ولی چربی های طبیعی صورت را نیز از بین می برند و موجب خشکی پوست می شوند. تونرها برای اشخاصی که دارای پوستی چرب می باشند، خوب می باشند.

پاک کننده آرایش چشم

یکی از بهترین راه ها برای پاک کردن ریمل ضد آب، استفاده از پاک کننده آرایش چشم می باشد. پاک کننده آرایش چشم را روی پنبه زده و آن را بر پلک و مژه ها بمالید. سپس با پنبه تمیز دیگری، چشم را پاک کنید.

نکته: پاک کننده آرایش چشم، برای از بین بردن رژ لب های 24 ساعته نیز مفید است.

روشهایی برای ساختن پاک کننده های طبیعی

روغن بهترین گزینه است

موثرترین و مفید ترین گزینه برای صورت استفاده از روغن های مکمل است. ترکیب آنها علاوه بر مزیت های جانبی بهترین گزینه برای پاک کردن و تمیز کردن صورت شما خواهد بود. روغن زیتون و کرچک را به یک میزان با هم ترکیب کنید و آنرا به میزان کافی بروی صورت خود بمالید. پس از مدت کوتاهی پارچه نرمی را در آب کاملا” داغ گذاشته و روی صورت خود قرار دهید. پس از چند دقیقه می توانید همان پارچه را روی صورت کشیده و مشاهده کنید که علاوه بر پاک شدن کامل آرایش، شادابی زیادی در پوست خود ایجاد کرده اید.

چند قطره از روغن بادام را برروی یک پد پنبه بریزید و صورت خود را با حرکت دایره ای پاک کنید . هنگام پاک کردن آرایش چشم، چشم خود را 10 ثانیه ببندید با پد پنبه به آرامی آن را پاک کنید . اگر شما پد پنبه در خانه ندارید چند قطره از روغن بادام یا زیتون را در دستتان بریزید و برروی صورت خود بمالید و با استفاده از یک حوله و یا دستمال کاغذی نرم صورت خود را تمیز کنید و روغن اضافی را از صورت خود پاک کنید.

ترکیب بلغور جو و هلو

هلوی رسیده ای را کاملا” له کرده و آنرا با پودر بلغور و عسل کاملا” مخلوط کنید و سپس روی صورت بمالید و پس از چند دقیقه آنرا با آب بشویید. دقت کنید آب نباید گرم باشد، این ترکیب هم پاک کننده است هم باعث بهبود آکنه و لکه های صورت می شود.

ماست ساده و بدون طعم

با یک پنبه یادستمال آغشته به ماست صورت خود را پاک کنید و بعد با آب سرد صورتتان را بشویید

ترکیب یک قاشق غذاخوری پر شیر و 3 قطره روغن بادام شیرین

در یک کاسه کوچک، شیر را با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید . یک دستمال یا پارچه را کمی در این مخلوط شیرو روغن بادام نمدارکنید و برروی پوست خود قرار دهید و بعد با یک پنبه یا دستمال تمیز صورت خود را پاک کنید, برای اینکه مطمئن باشید که تمام شیر از صورتتان پاک شده است با آب صورتتان را بشویید.

استفاده از صابون برای پاک کردن آرایش

در اینجا باید به آسیب هایی که صابون های قلیایی می توانند به پوست صورت بزنند اشاره کرد. این محصولات، پوست شما را از سیستم یا عملکرد دفاعی خود که باکتری های مضر را دفع می کنند، محروم می کنند. صابون خشکی پوستتولید چربی ( سبوم ) که توسط غدد چربی پوست انجام می شود در اثر واکنش به صابون هایی که پوست را خشک می کنند، نا متعادل و ناهماهنگ می شود. پوست چرب در اثر خشک شدن ناگهانی، به تلافی از این اتفاق ، چربی بیشتری تولید می کند. پوست خشک ، خشکتر و خشک تر می شود و رنگ آن زرد شده و بافت آن نیز سخت می شود و یا در اثر این انقباض و انبساط پوست، چین و چروک صورت ایجاد می گردد.

استفاده از دستمال مرطوب نوزاد برای پاک کردن آرایش

زنانی که از دستمال مرطوب نوزاد برای پاک کردن صورتشان استفاده می کنند، به طور غیرارادی ماهیچه های صورتشان منقبض می شود.

از آنجا که دستمال مرطوب نوزاد برای نرم شدن پوست پای نوزاد تنظیم شده است، در نتیجه زنان فکر می کنند که برای نرم کردن پوست صورت نیز مفید است.

این نکته را فراموش نکنید که پای نوزاد آرایشی ندارد که نیاز به مواد مخصوص برای کامل پاک کردن آن باشیم!

خودتان دستمال پاک کننده آرایش بسازید

چیزهایی که احتیاج دارید:

  • کاسه ی مایکروویو
  • آب تصفیه شده
  • روغن نارگیل
  • شوینده‌ی کودک، انواع بدون اشک
  • ظرفی که درش به خوبی کیپ شود
  • یک رول دستمال کاغذی
  • چاقو

مراحل ساخت پاک کننده آرایش

۱. دو فنجان آب تصفیه شده، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل، و به اندازه ی یک بند انگشت شامپو بچه را درون کاسه‌ی مایکروویو مخلوط کنید. به مدت چند ثانیه ظرف را درون مایکروویو گرم کنید و بخوبی تکانش دهید. حالا آماده‌ی بخش بعدی هستید.

۲. اضافی دستمال کاغذی را با توجه به اندازه ی ظرف نگهدارنده‌تان، ببرید.

۳. رول دستمال را درون ظرف گذاشته و محلول پاک کننده‌ آرایش تان را روی آن بریزید.

درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا دستمال به خوبی خیس بخورد. پنج دقیقه صبر کنید سپس ظرف را وارونه کرده و مقوای وسط رول دستمال را در بیاورید.

۴. در آخر یک X کوچک روی درب ظرفتان ببرید تا دستمال را از آنجا بیرون بکشید.

نبض ما– گردآوری

منابع:

برترین ها،نمناک،بیتوته

4/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید