معاون دبیر کل سازمان ملل متحد تغییر کرد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خانم آلیسون اسمیل از کشور بریتانیا را به سمت معاون خود در امور ارتباطات جهانی، اداره اطلاعات همگانی ملل متحد، منصوب کرد. خانم اسمیل  جایگزین خانم کریستینا گالاچ از کشور اسپانیا شد.

نبض ما – دبیرکل در بیانیه خود از تعهد و خدمات شایان خانم گالاچ  به سازمان ملل متحد تشکر نمود. گوترش همچنین بهترین آرزوهای خود را به آقای ماهر ناصرابراز داشت که مدتی به عنوان معاون موقت دبیرکل در امور ارتباطات جهانی خدمت کرد.

به گزارش نبض ما به نقل از یونیک (مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد)، خانم اسمیل از 2013 ریاست دفترنمایندگی نیویورک تایمز در برلین را عهده دار بود. ایشان 40 سال سابقه و تجربه روزنامه نگاری در مشاغل بین المللی دارند که شامل داشتن سمت هایی معتبر در این حرفه است. وی سابقه کار بسیار عالی به عنوان خبرنگار، ویراستار و مدیر ارشد در کارنامه شغلی خود دارد. ایشان به سمت سردبیر اجرایی هرالدتریبیون بین المللی در پاریس در سال 2008 منصوب شد که نخستین و تنها زنی است که این سمت را داشته است.

خانم اسمیل در سال 2004 به عنوان سردبیر هرالد تریبیون بین الملل منصوب شد. قبل از این سمت از 1998 تا 2002 در نیویورک تایمز به عنوان معاون دبیرسرویس خارجه و قبل از آن دبیر سرویس خارجه آخرهفته مشغول به کار بود. ایشان قبلا به عنوان خبرنگار خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال و رییس دفتر نمایندگی اسوشیتدپرس در اروپای  مرکزی و شرقی، وین (1986 لغایت 1998) و نماینده خبری، مسکو و بن (1983 لغایت 1986 و 1978 لغاایت 1983) خدمت کرده است.

خانم اسمیل در بریستول، مونیخ و دانشگاه استنفورد تحصیل کرده و مدرک لیسانس در مطالعات “آلمان و سیاست” همچنین فوق لیسانس در روزنامه نگاری دارد. در 2009  مفتخر به دریافت دکتری افتخاری از دانشگاه بریستول شد.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید