محلی برای جنگ جهانی سوم در امریکا تعیین شد !

گووام جزیره کوچکی که مساحت آن بیش از 549 کیلومتر نیست و حدود 170 هزار نفر در آن سکونت دارند، این روزها به کانون تنش های جهانی تبدیل شده و ممکن است عاملی برای پایان جهان باشد.

جزیره “گوام” در اقیانوس آرام دربردارنده یکی از مهم‌ترین پایگاه های دریایی و هوایی آمریکا است. این جزیره کوچک از چند دهه پیش کانون تنش میان آمریکا و رقبای این کشور از جمله شوروی سابق و نیز کره شمالی بوده است.

شبکه”ان بی سی نیوز” آمریکا، گزارشی درباره راز این جزیره و تبدیل آن به محور تنش های جهانی منتشر کرده است. این جزیره در غرب نوار ساحلی اقیانوس آرام قرار دارد و مساحت آن تقریبا اندازه ایالت شیکاگو است.

گوام نزدیک ترین مکانی است که کره شمالی را به آمریکا مرتبط می‌سازد و فاصله گوام با کره شمالی حدود 3 هزار کیلومتر است.

این جزیره در سیطره ارتش آمریکا است و آمریکا در این جزیره پایگاهی راهبردی برای پشتیبانی لوجستیکی از نیروهای خود در کره، دایر کرده است.

گوام جزیره‌ای است که اگرچه بخشی از خاک آمریکا محسوب نمی‌شود اما از سال 1898 در قلمرو ایالات متحده قرار گرفته است و پیش از این در سیطره اسپانیا بود.

​این جزیره حاکم و هیات قانون‌گذار کوچک  و نیز نماینده ای بدون حق رای در مجلس نمایندگان آمریکا دارد اما در مقابل مالیات به آمریکا پرداخت نمی کند و اهالی آن در انتخابات آمریکا شرکت نمی کنند این درحالی است که شهروندان این جزیره شهروند آمریکایی محسوب می شوند و شناسنامه آمریکایی دارند.

اهالی گوام بارها نگرانی خود را از حضور آمریکا در خاکشان ابراز کرده اند و حضور آمریکایی ها در خاک خود را نوعی سوء استفاده آمریکا از خود می دانند.

​در پی تهدیدات اخیر کره شمالی علیه این جزیره، سخنگوی هیات پارلمانی گوام به خبرگزاری “آسوشیتدپرس” آمریکا گفت: امیدوار است که در صورت تحقق حمله کره شمالی، این جزیره بتواند از خود دفاع کند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید