علت بیماری خواننده تیتراژ برنامه تلویزیونی ماه عسل+عکس

سینا شعبانخانی، خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان که تیتراژ برنامه تلویزیونی ماه عسل را اجرا کرد،به دلیل بیماری گوارشی در بیمارستان بستری شد.

نبض ما- سینا شعبانخانی که تیتراژ برنامه تلویزیونی ماه عسل ۹۶ را نیز اجرا کرده است، به دلیل عفونت گوارشی در بیمارستان بستری شد.

این خواننده روز گذشته بستری شده و آزمایش‌های مورد نیاز را انجام داده است؛ اما هنوز پزشکان معالج او درباره دلیل بیماری و نحوه‌ی گذراندن پروسه درمانی پاسخی نداده‌اند.

سینا شعبانخانی طی یک ماه اخیر به همراه گروه‌اش کنسرت‌هایی را در شهرهای تهران، آبادان، کرمان، شاهرود، لنگرود و کیش روی صحنه برده است.

آنفولانزای معده آنفولانزای معده همان گاستروانتریت ویروسی است هیچ کس بیمار شدن را دوست ندارد به ویژه هنگامی که آن بیماری آنفلوآنزای معده باشد و علائمی مانند ( تب، تهوع، لرز، اسهال و درد به آن اضافه شود و این فکر که ابتلا به ویروس آنفلوآنزای معده ممکن است در داخل باقی بماند احساس ترسناکی پدید می آورد در حالی که هیچ درمانی برای آنفلوانزای معده وجود ندارد راه حل های زیر ممکن است به تسکین علائم سخت این بیماری کمک کند.

اسهال و استفراغ، عفونت معده و روده اغلب به نام “آنفولانزای معده” است. آنفولانزا معده و با آنفولانزا متفاوت است.

آنفولانزا باعث گلو درد، آبریزش بینی، سردرد و درد عمومی می شود این به ندرت باعث مشکلات معده می شود. عفونت های ویروسی معمولا علت گاستروانتریت هستند. باکتری نیز می تواند گاهی اوقات سبب آن شوند.

آنفولانزا معده

آنفلوآنزای معده، یا اسهال و استفراغ، می تواند با تعدادی از ویروس های مختلف که به دستگاه گوارش شما حمله می کند ایجاد شود  این ویروس می تواند از مواد غذایی آماده و یا به دلیل بهداشت ضعیف شستن دست انتقال یابد.

مردم با آنفلوآنزای معده اغلب علائم اسهال، تهوع، استفراغ، تب، سردرد و درد عضلات دارند  بسته به نوع ویروس در بدن شما، آنفولانزا می تواند از یک تا 10 روز طول بکشد.

نشانه میکروب معده

آیا آنفولانزا معده واگیردار است؟

عامل آنفولانزا معده یا اسهال و استفراغ ویروس است. ویروس ها شایع ترین روتاویروس یا نوروویروس می باشند. علائم یک تا سه روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شود. شما مسری هستند قبل از اینکه حتی علائمی داشته باشید.

حتی بعد از بهبود نشانه های بیماری، شما می توانید تا دو هفته مسری باقی بمانید. کودکان می توانند برای یک دوره طولانی پس از آن مسری باقی بمانند. برای برخی از انواع روتاویروس واکسن در دسترس می باشد.

در صورت امکان، از تماس نزدیک با افراد آلوده اجتناب کنید. مواد غذایی را با افراد آلوده به اشتراک نگذارید و بیشتر اوقات دست ها را بشویید.

 

بهترین درمان ها برای آنفلوانزای معده

در آنفولانزای معده چه هنگامی به پزشک مراجعه کنید:

اغلب موارد اسهال خود به خود بهبود می یابد. اگر استفراغ و اسهال بیش از چند روز ادامه یابد و یا اگر شما متوجه هر علائم از دست دادن آب بدن مانند:

– نداشتن ادرار

– خشکی دهان

– گریه بدون اشک

– تب بیش از 38.8 درجه سانتی گراد

– کمبود انرژی

– بیقراری

– نقطه نرم در بالای سر نوزاد فرورفته است.

– خون یا چرک در مدفوع، یا مدفوع قیری تیره

اگر فرزند شما شرایط دیگر مانند دیابت دارد  زیرا سبب از دست دادن مایعات بیشتری می شود باید به پزشک مراجعه نمایید.

پیشگیری از آنفولانزای معده

چه  چیزی کمک می کند تا شما از آنفولانزا معده بهبودی پیدا کنید؟

داشتن آنفلوآنزای معده باعث می شود که شما احساس ناراحتی داشته باشید اگر مبتلا شدید درمان می تواند به کاهش برخی از ناراحتی ها کمک کند. یک گفته قدیمی می گوید هر اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان را دارد. برخی از راه های اساسی برای جلوگیری از گرفتن آنفلوآنزای معده ( و به طور کلی بیماری ) شامل شستن دست های خود را به طور منظم و گرفتن مقدار زیادی استراحت می باشد. دست ها را اغلب با صابون و آب گرم به ویژه هنگام استفاده از حمام، تغییر پوشک و قبل و بعد از غذا بشویید. تمام میوه ها و سبزیجات را قبل از غذا خوردن آنها را بشویید.

– از خوردن غذا و آب آلوده اجتناب کنید.

– فرزند خود را در برابر روتاویروس، شایع ترین علت اسهال و استفراغ واکسینه کنید.

منابع: وب سایت رژیم سلامتی،ایلنا

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. علی می‌نویسد

    می خواستم بدونم احتمال غش کردن در جوانان هم هست

از پزشکان نبض‌ما بپرسید