هر آنچه درباره پارگی پرده بکارت باید بدانید

پرده بکارت انواع مختلفی دارد و پارگی آن می‌تواند کاملا بدون علامت باشد. پارگی پرده بکارت گاهی اوقات با خونریزی، درد خفیف همراه است ولی به طور کلی درد یا خونریزی معیار مناسبی برای تشخیص پارگی پرده بکارت نیست.

 پارگی پرده بکارت وعدم سلامت آن، درگذشته یکی از نگرانی‌های دختران در شرف ازدواج و خانواده‌های آنها بود. هنوز ملاکی در سنجش سلامت جنسی دختران جوان است که این روزها کمتر به آن توجه می‌شود؛ چرا که ثابت شده این مسأله نمی‌تواند معیار قابل اعتمادی برای تشخیص سلامت جنسی دختران باشد.

با این حال هستند کسانیکه پرسش‌های ذهنی بیشماری در مورد پرده بکارت دارند و افزایش سطح آگاهی‌ در زمینه پرده بکارت کمک بزرگی به آنها کرده و به بسیاری از باورهای نادرست خاتمه داده است.

انواع پرده بکارت

پرده بکارت بافت نازکی از جنس غشائی مشابه با دیواره واژن است که ورودی مهبل را به صورت ناقص می‌پوشاند. این پرده در بخش خارجی دستگاه تناسلی زنان قرار دارد و در دهانه مهبل واقع شده است. پرده مهبل شکل ثابتی ندارد و در افراد مختلف اشکال متفاوتی دارد.

انواع پرده بکارت

اشکال پرده بکارت گوناگون است که رایج‌ترین آنها به این قرار است:

۱. پرده بدون سوراخ یا بسته

گاهی در دخترانی که به سن بلوغ می رسند، پرده بسته است و خون قاعدگی پشت آن جمع می شود و نمی تواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد خواهد شد، این گونه افراد باید به پزشک مراجعه کنند تا طی عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده، این مشکل برطرف شود.

۲. پرده بکارت حلقوی

این پرده به شکل حلقه‌ای پیرامون ورودی مهبل را پوشانده است. پرده بکارت حلقوی به دو دسته قابل اتساع و غیرقابل اتساع تقسیم می‌شود:

پرده حلقوی غیرقابل اتساع

پرده حلقوی غیرقابل اتساع در اولین دخول آلت تناسلی مردانه پاره می‌شود مانند انواع دیگر پرده بکارت .

پرده حلقوی قابل اتساع

این نوع پرده، با آمیزش جنسی پاره نمی‌شود.

۳. پرده بکارت دو سوراخی یا تیغه ای

یک تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد.

۴. پرده بکارت مشبک (غربالی)

بکارت مشبک به نام‌های دیگر مثل غربالی و سوراخ سوراخ نیز معروف است. در این حالت پرده بکارت سراسر مدخل را پوشانده است ولی دارای چندین روزنه است.

۵. پرده بکارت کنگره‌ای

این نوع پرده که پرده بکارت دندانه دار نیز معروف است، کمیاب است و کمتر وجود دارد.

پرده بکارت ارتجاعی چیست؟

بافت پرده بکارت ارتجاعی که به پرده حلقوی قابل اتساع هم معروف است، به اندازه کافی انعطاف پذیر بوده و “به علت همین حالت ارتجاعی” هنگام ورود جسم خارجی (آلت مردانه) دچار پارگی نمی‌شود ولی با دخول آلت تناسلی سائیدگی‌هایی در اطراف پرده بکارت ایجاد می‌شود. به همین علت ممکن است برای مرد این تصور پیش آید که همسر او باکره نیست.

در مواردی  که رابطه جنسی وجود داشته باشد، لبه پرده ارتجاعی دچار سائیدگی و شل شدگی می‌شود. همچنین مخاط واژن زن ،در اثر نزدیکی جنسی مشخصاتی را نشان می‌دهد.

باید توجه داشت که پارگی پرده بکارت هیچ گونه قاعده و قانونی ندارد و ممکن است در هر جهتی و به هر شکل و اندازه‌ای رخ بدهد. معمولا پارگی پرده بکارت ارتجاعی در هنگام زایمان کامل می‌شود ؛ پرده بکارت ارتجاعی درصورتیکه آسیب ببیند به طور خود به خود قابل ترمیم نیست.

پرده بکارت چگونه پاره میشود

پرده بکارت چگونه پاره میشود

مقاربت و سایر فعالیتهای جنسی تنها راه های پاره شدن پرده بکارت نیستند. بعضی اوقات فعالیت بدنی و استفاده از تامپون می تواند به پرده بکارت آسیب وارد کند. برخی از دختران هنگام پاره شدن پرده، درد خفیف و خونریزی را تجربه می کنند ، اما برخی دیگر ناراحتی خاصی ندارند.

چگونگی پاره شدن پرده بکارت به عوامل مختلفی بستگی دارد. در اینجا تعدادی از مواردی وجود دارد که می تواند پرده بکارت شما را پاره کند یا از بین ببرد. به عنوان مثال ، برخی فعالیت های بدنی و ورزش می توانند غشاء را کشیده و باعث نازک شدن آن شوند.

این موارد شامل:

  • اسب سواری
  • دوچرخه سواری
  • کوهنوردی
  • ژیمناستیک
  • رقصیدن

پرده بکارت شما ممکن است در طی ضربه وارد شدن و فعلایت‌های غیر جنسی پاره شود، مانند موارد زیر:

توجه: گاهی اوقات پرده بکارت هنگام پاره شدن خون ریزی می‌کند. میزان خونریزی در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. همچنین ممکن است وقتی که پرده بکارتتان پاره شد، خون ریزی نداشته باشید.

چطور تشخیص بدم پردم سالمه

وضعیت پرده بکارت شاخص دقیقی از بکارت نیست. ساختار پرده بکارت برای هر زن متفاوت است. با این حال، در پاسخ به این سوال باید گفت، مشاهده پرده بکارت برای اکثر زنان آسان است. پرده بکارت معمولاً حدود یک سانتی متری دهانه واژن قرار دارد. برای تشخیص سالم بودن بکارت خود راهکارهای زیر را امتحان کنید:

۱. از آینه استفاده کنید

اگر متوجه اثری کوچک از پوست پوسته شدن اطراف دهانه واژن خود هستید اما هیچ غشای نازکی وجود ندارد، ممکن است پرده بکارت شما پاره شده باشد. همچنین می‌توانید تصویری که می‌بینید را با عکس‌های موجود در این مقاله مقایسه کنید.

۲. پزشک متخصص زنان

به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده تا وضعیت بافتهای موجود در واژن را بتواند به طور دقیق‌تر مشاهده کرده و پارگی یا عدم پارگی آن را تشخیص دهد.

پارگی پرده بکارت همیشه با خونریزی همراه است؟

خونریزی در اولین مقاربت ضرورتاً دلیلی بر پاره شدن پرده بکارت نیست. مفهوم اولین خون می‌تواند به دلیل سفتی ماهیچه‌های واژن ، عدم انعطاف کافی، ورود سخت و خشن و یا سایش واژنی باشد که به خونریزی پرده ربطی ندارد.

بنابراین فقدان خونریزی در مقاربت اولیه دلیل بر عدم پارگی نیست. در واقع خونریزی دلیلی بر داشتن یا پارگی پرده نیست. تنها ۵۰ درصد از دختران در اثر دخول دچار خونریزی می‌شوند. بنابراین ملحفه سفید آغشته به خون ملاک قابل اعتمادی برای بکارت یک خانم نیست. در مواردی که پرده بکارت از نوع ارتجاعی باشد، امکان دارد پارگی بدون خونریزی باشد.

آیا خودارضایی می‌تواند باعث پارگی پرده بکارت شود؟

خود ارضایی در صورتیکه باعث ضربه مستقیم به پرده بکارت شود، می‌تواند باعث پارگی آن شود. ذکر این نکته ضروری است که پرده بکارت به طرق مختلف پاره می‌شود هرچند مقاربت متداول ترین راه آن است.

دختران فعال با ورزش‌هایی نظیر دوچرخه سواری، رقص، پریدن و سایر فعالیتهای فیزیکی بیشتر در معرض کشیده شدن و پارگی پرده بکارت قرار دارند. وارد کردن تامپون با نیروی کافی نیز ممکن است باعث پارگی شود. ضربه‌های شدید در منطقه مهبل مانند لگد خوردن می‌تواند باعث پاره شدن پرده بکارت شود.

علائم پاره شدن بکارت

پارگی پرده بکارت می‌تواند کاملا بدون علامت باشد. گاهی اوقات خونریزی رخ می‌دهد که می‌تواند از چند قطره تا خونریزی شدید باشد. گاهی درد خفیف تا شدید وجود دارد ولی در کل درد یا خونریزی معیار مناسبی برای تشخیص پارگی پرده بکارت نیست و فقط با معاینه می‌توان در مورد آن نظر داد.

در معاینه‌ای که توسط پزشک متخصص متبحر انجام می‌شود، سائیدگی‌ها، پارگی‌ها و گاهی کبودی‌های پرده بکارت مشخص می‌شود و گاهی بر اساس همین علائم می‌توان قدیمی یا جدید ودن زمان دخول جنسی را هم مشخص کرد و به همین دلیل است که در موارد تجاوز جنسی، توصیه می‌شود هرچه زودتر معاینه پرده بکارت صورت بگیرد تا شاید بتوان در مورد زمان اتفاق نیز نظر داد.

چگونه در شب زفاف درد پاره شدن پرده بکارت را کاهش دهید؟

روش های پارگی پرده بکارت بدون درد

4.1/5 - (105 امتیاز)
منبع healthline

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

150 نظر
  1. توکلت علی الله می‌نویسد

    سلام من الان دقیقا۲۹روزاست که بکارتموترمیم کردم اماامروزدرحدیکی دوقطره خون وقتی داشتم خودموخشک میکردم متوجه شدم،خیلی نگرانم چه دلیلی میتونه داشته باشه؟لطفاپاسخ بدید

    1. مونا می‌نویسد

      سلام هزینه اش چقد بود؟

      1. arezoo می‌نویسد

        اگه بسوزه خون بیاد پاره شده؟؟

        1. ناشناس می‌نویسد

          🙄

          1. ناشناس می‌نویسد

            سلام من گاه وقت که کدام چیز سنگی بر میدارم خیلی درد میگره اون جا مه

          2. ناشناس می‌نویسد

            یه رابطه داشتم از پشت ولی شک دارم پرده سالمه دکتر رفتم گفت سالم ازپشتم خون اومد حلقویه دکتر کفت جواب بدین

        2. mohammad می‌نویسد

          از دکتر بپرسید

        3. ناشناس می‌نویسد

          اره پاره شده

          1. مشاور نبض ما می‌نویسد

            شما مگه دکتری؟

    2. سازا می‌نویسد

      ازدواجم کردی؟

      1. Sara می‌نویسد

        سلام خسته نباشید من چند وقتیه واژنم میسوزه ازچیه ؟؟.

    3. ناشناس می‌نویسد

      سلام ازپرده بکارتم ی ذره خون دیدم کلابرداشته شده؟

  2. ایلین می‌نویسد

    سلام خسته نباشین.۲روزبود ازپریودم تموم کرده بودرفتم دستشویی خودمو داشتم میشستم دستم رف اونجا .ی چن دقیق بعدخون اومد بدجورمیترسم بنظرتون اسیب دیده؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام من خیلی خود ارضایی میکونم این احتمالو داره بکارتم پاره شده باشه

      1. سپیده مجدیان می‌نویسد

        بستگی به مدل خود ارضایی ت داره عزیزم

        1. ناشناس می‌نویسد

          خود آدمم میتونه ببینه پردش سالمه یا نه

          1. سپیده مجدیان می‌نویسد

            فکرنکنم

      2. ناشناس می‌نویسد

        آدم چطوری بفهمه پرده داره یانه

        1. سپیده مجدیان می‌نویسد

          عزیزم باید به متخصص یا ماما مراجعه کنی

      3. ناشناس می‌نویسد

        سلام من ۱۶ ساله استم ازدواج کنم برام خیلی ضرر داده

      4. یگانه می‌نویسد

        سلام موقعی که بچه بودم هیچی نمی دونستم راجب پرده بکارت اون موقع من ۷سالم بود که یه پسره مون میخواست برگ رو از اون برگ تو دستش بود گفت برگردد پشتت خاکی منم برگشتم یه دفع حس کردم یک چیزی خورد به واژ نم بعد من ترسیدم نگذاشتم بکنه تو واژ نم باهاش دعوا کردم بعد رفتم پیش ماما نم گفتم به مامانم گفت اشتباه برداشت کردم که بعد از چند سال گذشت من شدم ۱۲سالم مامانم منو برد پیش دکتر زنان متخصص منو معاینه کرد و گفت مشکلی نداری و جای نگرانی نیست و من الان ۱۵سالمه هنوزم نگرانم این نگرانی بی حود ست یا نه یعنی پرده ی بکارت من پاره شده یا نه خیلی نگرانم

    2. ناشناس می‌نویسد

      نه

  3. هانا می‌نویسد

    سلام
    من لگد مستقیم به بدنم زده شد و همراه درد شدید و خونریزی بود
    امکان داره بکارتم پاره شده باشه؟

    1. مریم می‌نویسد

      نظر شما مریم سلام منم به اونجام صربه خورد و درد داشتم ولی هیچ خونی ندیدم میشه بگید احتمال پارگی چقده

      1. ناشناس می‌نویسد

        پرده درس

  4. سونیا می‌نویسد

    ترمیم پارگی پرده بکارت توی ایران جرم حساب میشه یا نه مثل عمل سقط جنین بستگی داره؟

  5. زهرا می‌نویسد

    سلام ببخشید نامزد ثابق من اسرار داشت ک ماباهم رابطه داشته باشیم ومن قبول کردم ک ازپشت باهم باشیم اما ب پردم کاری نداشت اینومطمعنم ولی دستشو تو ناحیه پرده بکارتم فشارداد امافرو نکرد..ولی دراون لحظه دردم گرفت اماداخلش نکرددستشو..الان ک نگاه میکنم همونطوریه اماپرده ی من ازنوع حلقویه وحس میکنم ناحیه بالای واژن ی پوست نازکی ک قبلادورش بودالان نیست…امامن مطمعنم خون نیومدازم اون موقعی ک دست زد ورابطه هم ب پرده کار نداشت…میخاستم ببینم واقعامیشه ک بافشاردادن دست دراون ناحیه وبدون خونریزی این اتفاق بیفته یامن حساس شدم کمکم کنیدلطفا

    1. ناشناس می‌نویسد

      نخیرر نمیشه

      1. مریم می‌نویسد

        سلام خانم دکتر من نامزد کرده بودم الان طلاق میگیرم رفتم معاینه میگه پردت مشکوکه ولی من اصلا نزدیکی نداشتم بعد رفتم تبریز خانم دکتر گف شاید پریود بودی بخواطر اون ۱۵روز بعد تموم شدن پریود بیایین تروخدا جوابمو بده خیلی نگرانم

        1. سپیده مجدیان می‌نویسد

          بنظرم به متخصص مراجه کن زمانی که پریود نیستی تا درست معاینه انجام بده

          1. س می‌نویسد

            سلام من خود ارضایی فقط با انگشت میکنم و انگشت وسطیم کاملا داخل واژنم میره و به یه لایه ای بر خورد میکنم آیا اون پردست؟ یا پرده ندارم تروخدا بگید اعصابم خورده

          2. ناشناس می‌نویسد

            سلام

    2. سانیا می‌نویسد

      ببین پرده وقتی بزرگ باشه نه خون امدع باشع نه هم چیزی دیگری ایا پاره شوده

  6. ❤M❤ می‌نویسد

    سلام
    من ۷ سال پیش روى یه میله افتادم میله وسط پاهام قرار گرفت و از واژنم خون اومد و خیلى هم درد داشت آیا پردم پاره شده

    1. نبض ما می‌نویسد

      سلام شما میبایست به پزشک و متخصص زنان جهت معاینه مراجعه کنید .

    2. ناشناس می‌نویسد

      پرده یک دختر میتونی بزرگ باشه ولی خیلی نه خون نیومده باشه هیچی فقط بزرگ باشه ایا پرده پاره است

  7. Shiva می‌نویسد

    سلام خسته نباشید
    من ۵روز ازپریودیم گذشت که رابطه جنسی از پشت داشتم
    وحدود یک بند انگشت وارد واژنم شد
    مقداری لکه قهوه ای رنگ و مخاطی بعدش دیدم
    ممکنه پردن اسیب دیده باشه؟؟یاممکنه لکه پریودی باشه؟؟؟
    من همیشه تا روز ۷ پریودی لکه های قهوه ای و مخاطی داشتم
    لطفا راهنماییم کنید خیلی میترسم

    1. ناشناس می‌نویسد

      بعد چند سالته؟

  8. مریم می‌نویسد

    سلام من ۵ماهه عقد کردم رابطمون درحد دخول نیست
    ولی سرشو میزاره تو واژنم یه شب بعد رابطه ترشحم رنگ نارنجی صورتی شد بعدم ک رفتم دستشویی خون اومد ک لخته مانند بود بعدم ترشح قهوه ای اومد ازم ایا پرده ی بکارتم پاره شده؟ممنون میشم جواب بدین

    1. ناشناس می‌نویسد

      نخیر

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام پرده بکارت من حلقوی است عادت ماهوار من غیر منظم زود زود میشوم ام خیلی کم کم میایی بار اول که رابطه جنسی داشتم خون ریزی نداشتم اما درد داشت و از سینه ها من مایع زرد رنگ میایی شواهر ام به سینه من کار نداره

  9. سارا می‌نویسد

    سلام اون بالا عکس ۵ تا پرده بکارتو گذاشتین اسمه پایینیه کناره پرده مسدود هست اسمه اون چیه ؟

  10. سحر می‌نویسد

    سلام من تقریبا ۹ سالم بود وبه سبب سوزش زیادی که داشتم از سر نادانی دستم را داخل خودم کردم ،و رفتم دکتر ،ولی دکتر گفت که پردت سالمه اما من شک دارم ،میتونید کمکم کنید که بدونم پردم سالمه یا ن؟! چون یه مدت دیگه عروسیمه

  11. ?Zari می‌نویسد

    سلام من از ۲۲ سالگی انگشتمو داخل واژنم میکردم چون ب خاطره خونریزیه شدید سوزش داشتم واسم عادی شده بود خیلی تکرار میکردم اولش که نمیدونستم پرده چیه بعدش ک فهمیدم فکر میکردم پرده انتهای واژن قرار داره متاسفانه تو سن ۲۸ سالگی متوجه اشتباهم شدم بنظرتون پردمو از دست دادم؟ و اینکه اگه الان بعده این همه مدت به پزشک مراجعه کنم میتونن تشخیص بدن با انگشتم زدم؟

  12. مهتاب می‌نویسد

    سلام.من دختری ۱۷ ساله هستم و ورزشکارم.۹ ساله به طورحرفه ای تکواندو کار میکنم.تو مبارزه گاهی به وسط پام ضربه شدیدی وارد شده و بعد از مسابقه پریود شدم اما نمیدونم آسیبی به پردم رسیده با نه؟و خودارضایی،من متاسفانه چند سالی هست اینکارو میکنم اما خیلی کم پیش میاد،زیاد میلی بهش ندارم و یه وقتایی به سرم میزنه و اینکارو انجام میدم.تا به حال با فشار اب بود که تو اینترنت خوندم آسیب جدی ای وارد نمیکنه و باعث پارگی نمیشه،اما این اواخر ینی تو ۳ ماه اخیر انگشتم رو داخل واژنم فرو میکنم فقط یک انگشتم رو اما خونی نیومده و دردی نداشتم ولی خیلی میترسم از اینکه پاره شده باشه و میترسم که به مادرم بگم تا منو ببره پیش دکتر میترسم اتفاقی افتاده باشه و ابروم بره.لطفا کمکم کنید خواهش میکنم بگید چیکار کنم.البته من قصد کردم که این کار رو کنار بذارم و میدونم که میتونم چون ارادش رو دارم ولی ترس از پاره شدن پرده بکارتم اذیتم میکنه.

    1. ناشناس می‌نویسد

      مه بادوست پسرم رابطه داشتم ازپشت باری اول ازپشت کمی خون آمدآیاپرده من پاره شده

      1. سپیده مجدیان می‌نویسد

        پشتت پاره شده

      2. ناشناس می‌نویسد

        جوابتون رو گرفتین ایا ؟

      3. ناشناس می‌نویسد

        سلام منم با دوست پسرم رابطه داشتم منم اون موقع بعد دو سه ساعت خون اومد از داخل واژنم ینی پرده ندارم

      4. ناشناس می‌نویسد

        رنگ پرده بکارت من زرد رنگ است آیا هنوز باکره ام

    2. . می‌نویسد

      منم این مشکلو دارم بنظرت چیکار باید بکنیم؟

  13. Naea می‌نویسد

    عایا چیزی داخل نره اماسکس لاپایی انجام بدی پرده اسیب میبینه؟خونی نیومده اما من میترسم پرده ام حلقوی ساده است

  14. مریم می‌نویسد

    سلام وقت بخیر من رفتم دستشوی وقتی که خودمو می شوستم انگشتم لیز خورد محکم به دهانه واژنم خورد بعدش انگشتم کمی خون شد خیلی نگرانم ممکنه پردم آسیبی دیده باش یا پاره شده باش خواهش میکنم ج بدین

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام انگشت کردم د
      اخلش.خون اومده .نکنه پردم ضربه خورده

      1. amirhassannajafi می‌نویسد

        سلام به این راحتی نمیشه قضاوت کرد
        باید برای چکاپ دقیق تر به متخصص زنان مراجعه کنید

        https://nabzema.com/ساختمان-پزشکان-نبض-ما/بهترین-متخصص-زنان-و-زایمان

  15. ناشناس می‌نویسد

    س من دیروز مبارزه داشتم ضربه محکمی به وسط پام خورد خونریزی شدید دارم ایا پردم پاره شدع

    1. نبض ما می‌نویسد

      سلام – جهت معاینه و اطمینان به پزشک زنان مراجعه کنید.

    2. ناشناس می‌نویسد

      سلام من دکتر مرادی هستم من اطمینان دارم پردت پاره شده

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام خسته نباشیدلطفا بهم کمک کنیدمیترسم ازنزدیکی چن وقته ازدواج کردم اما هنوزدخترم وادرد پرده بکارت میترسم توروخداراهنماییم کنید

      2. خدیجه یاورری می‌نویسد

        سلام-من بانامزدقبلیم چن باری ازپشت سکس داشتیم-خلاصه من رفتم دکتر-دکترهم گفت پرده ات هنوزهست ولی دچارساییدگی شده-بنظرتون به جزعمل راه دیگه ای داره ک این ساییدگی خوب بشه؟ایادراینده هم برایم مشکلی ایجادمی کند؟

  16. ftm می‌نویسد

    سلام خسته نباشید
    اطلاع زیادی درباره پرده نداشتم و فکر میکردم کمی داخل واژن قرار داره بخاطر همین در بعضی اوقات مخصوصا موقع شستشو تا حدی انگشتمو وارد میکردم. شکل پرده هم نمیدونم دقیقا! ایا ممکنه که از بین رفته باشه؟؟؟ میشه لطفا جواب بدید؟!

  17. الین می‌نویسد

    خسته نباشید
    ببخشیدمن وقتی بانامزدسابقم ازمقعدرابطه داشتم وخودم داشتم واژنم رومیمالیدم ازم خون زیادی اومدومطمئنم که دخولی صورت نگرف وزمان قاعدگیم نبود،دوتاماما رفتم گفتن که نصف پردم پارع شده خواستم بدونم دررابطه ی بعدیم امکان داره که دوباره ازم خون بیلد با پاره شدن نصف دیگه ی پردم؟

  18. Kimia می‌نویسد

    سلام ایا وارد شدن سر دخول باعث پاره شدن پرده میشه

  19. شهلا می‌نویسد

    پرده بکارت من پاره شده علتش دقیقاً به من مشخص نیست حالا هم نامزد شدم واین موضوع به من خیلی مهم حیاتی است ممکن است آبرو وعزت خودم وفامیلم به باد بره حالا من باید چی کار کنم لطفاً کمکم کنید

  20. غزل می‌نویسد

    اگر پیش دکتری مراجعه کنیم به خانواده خود اطلاع میدهند من میخوام مراجعه کنم اما هم ترس و هم‌ استرس دارم

  21. غزل می‌نویسد

    من ۱۷ سالمه بخاطر نادانی رابطه از جلو نداشتم اما انگشت رفته و اصلا نمیدونم پردمم چی هست هست یا نیست تورو خدا کمکم کنید چند ماه دیگه نامزدیمه و میترسم به پزشک مراجعه کنم

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام عزیزم باید ب دکتر مراجعه کنی

  22. ناشناس می‌نویسد

    سلام اگر رابطه از جلو داشته باشم ولی دخول انجام نشه ایا پرده پاره میشه؟

  23. محسن می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من چند وقته ازدواج کردم با همسرم نزدیکی داشتم تو این مدت عمل دخول انجام نمی شد چون خانمم می ترسید از دردش ولی تصمیم گرفتیم انجام بدیم هین دخول اصلا متوجه نشدم که انجام شد نه فشار زیاد هیچی آیا پرده بکارت سلام بوده

  24. لیلا می‌نویسد

    سلام آقای دکتر آیا با انگشت کردن توی واژن باعث پارگی پرده میشود؟

  25. Elina می‌نویسد

    سلام من چند وقته خیلی تو فکر مرده بکارت هستم میترسم که بکارت نداشته باشم چند باری بنابه تصویر های اینترنت بکارتمو نگاه کردم شبیه هیچکدوم از این تصاویر نیست،مثل یه حلقه کشیده هستش و پوششی هم نداره یعنی بکارت ندارم؟؟

    1. پزشک نبض ما می‌نویسد

      دوست عزیز برخی خانم ها اصلا بکارت ندارند که این مساله ژنتیکی است. بهتر است برای تشخیص این موضوع، به دکتر زنان مراجعه کنید و از تجویزهای شخصی و دادن استرس الکی به خود پرهیز نمایید.

  26. Asma می‌نویسد

    سلام
    من چ نامزادم امشب رابطه ی بدون دخول داشتیم
    الت نامزادم رو پردی بکارتم کشیده شد از بکارتم خون اومد و یه خراش کوچیک مثل زخم دست روی پردم کشیده شده
    احتمال داره با این موضوع پرده زده شده باشع؟

  27. ملیسا می‌نویسد

    من رابطه جنسی داشتم اما نه دردی حس کردم نه خوریزی داشتم.ایا پرده بکارتم پاره شده است؟؟؟

  28. ملیسا می‌نویسد

    من رابطه جنسی داشتم اما نه دردی حس کردم نه خوریزی داشتم.ایا پرده بکارتم پاره شده است؟؟؟

  29. فاطمه می‌نویسد

    سلام من چند سال پیش خود ارضایی کردم منتها نمیدونم پرده ام از دست دادم یانه از فکرش دارم دیوونه میشم الان هم یک. خواستگار خوب برام اومده که نمیدونم باید ردش کنم یا نه

  30. ق می‌نویسد

    سلام چطور باید شوهرم را مطمعن کنم ک من دختر بودم و بی خون بودن پرده من دلیل بر ارتباط داشتن با جنس مخالف دیگری نبوددم

    1. ناشناس می‌نویسد

      بعد چند سالته؟

  31. میینا می‌نویسد

    همش کسشعره

  32. رویا می‌نویسد

    سلام اگه از واژن چند قطره خون بیاد یعنی پرده پاره شده

  33. زهرا می‌نویسد

    سلام من انگشتم رفت تو بدش چندقطره خون اومد امکان پارگی هست

    1. ز................... می‌نویسد

      معاینه شو

    2. ناشناس می‌نویسد

      بله هست

  34. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشید یک ماه بعد عروسیمه رفتم معاینه دکتر بهم گفت پرده ات به راحتی از بین نمیرود از اولین رابطه چند هفته خونریزی میشوی لطفا راهنمایم کنین من خیلی میترسم

  35. هانیه می‌نویسد

    سلام ببخشید من ۱۴سال دارم وقتی ۷^۸سلام بود از روی کنجکاوی چند بار انگشت هایم را داخل واژنم بدون در اون موقع نه خون و نه دردی حس کردم من خیلی نگران شدم میشه لطفا بگین که پردم آسیب دیده یانه

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام‌

  36. mahi می‌نویسد

    ازکجامیشه فهمیدکه پردمون ازچه نوع است؟فقط بامعاینه میشه فهمیدیا خودمونم میتونیم بفهمیم؟

    1. the friend می‌نویسد

      دست بدارازاین حرفادوست عزیز.چیزی بع اسم پرده وجودنداره

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام اقای دکتر چند سال پیش با دوست پسرم رابطه داشتم از پشت ی دفعه فشار داد بعد چند لحظهیکم خون خیلی کم رنگ اومد ولی دقیقا نمیدونم از کجا لطفا کمکم کن ؟؟؟

  37. فاطی می‌نویسد

    سلام من ۱۷ سالمه چندبار با نامزدم رابطه جنسی داشتم ک یک بار فقط سرشو گذاشت و دو قطره خون اومد حالا با نامزدم بهم خوردم اون میگ پرده منو زده تورو خدا کمکم کنید

  38. زهرا می‌نویسد

    سلام من تا حالا رابطه نزدیکی نداشتم ولی بهم گفت زدگی داری این زدگی به مرور زمان از بین میره

  39. باران می‌نویسد

    سلام من تقربیا ۱ سال پیش ب داخل خودم سوسیس زدم اما کامل ن فقط کمی از سرش و خون اومد آیا پرده بکارت من پاره شده

    1. amirhassannajafi می‌نویسد

      سلام
      شما می توانید برای چکاپ و بررسی دقیق تر به متخصص زنان مراجعه کنید
      https://nabzema.com/ساختمان-پزشکان-نبض-ما/بهترین-متخصص-زنان-و-زایمان

  40. ناشناس می‌نویسد

    سلام،شرمنده من الان ی ماه نیس که ازدواج گردم،وباهمسرم دردوران نامزدی به سرمیبرم،فقط بدون اینکه باهم نزدیکی داشته باشیم،همسرم انگشت درواڗنم کرد،اونم به صورت ی لحظه بود،آیاپرده بکارت من پاره شده

  41. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من رفتم آرایشگاه واژنمو موم انداختم بعد وقتی جداش کرد یه قطره خون لخته شده همراه با سوزش ازم خارج شد میخواستم بدونم پردم پاره شده یا نه خیلی نگرانم

  42. Zahra می‌نویسد

    سلام دکتر.۱۹سالمه همش حس میکنم بکارتم ازبین رفته ولی رابطه ازجلونداشتم قاعدگیم تموم شد چندروزبعد لکه بینی قهوه ای دارم مجردم.ازجلو باانگشت اشاره دس کردم ب داخل واژون اماخیلی کم ی لکه قهوه ای باانگشتم اومدبیرون ممکنه بکارتم اسیب دیده باشه؟کمکم کنید

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      اول که خسته نباشی دوم اینکه اون لکه قهوه ای ممکنه خون مونده باشه و سوم اینکه برو دکتر چک کنه برات دختر خوب

  43. ناشناس می‌نویسد

    سلام وقتی پرده بکارت پاره شه بعد مدام رابطه داشته باشی یعنی امکانش هست دیگ پرده بکارت درس نشه

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      بله

      1. نارگل می‌نویسد

        من ب اندازه چهار ثانت انگشتم را کردم داخل پردم پاره شده مادرم ک نگاه کرد گفت پاره نشده من عقد کردم خیلی میترسم کمکم کنید

        1. سپیده مجدیان می‌نویسد

          عزیزم من پزشک متخصص نیستم که بتونم جواب قاطعی بهت بدم ولی تو بخاطر راحتی و ارامش خودت حتما به تنهایی برو پزشک متخصص یا ماما برای معاینه در صورت سلامت حتی نامه ی سلامت هم میدن

  44. ناشناس می‌نویسد

    سلام من چند باری در دوران پریودی شیر اب با فشار روی اندام تناسلیم باز شد این ولی دردی نداشتم خونریزی هم نداشتم

    بعد چند روز پیش پام خارش شدیدی گرفت از روی شلوار خواروندم اما کفاف نداد و کامل خاروندم وحتی دستمو پاین اندام تناسلیم میخوارید دستمو کردم توش و مالش دادم تا خارشش کم شد این دلیل بر پارگی پرده ی بکارتم میشه

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      احتمالش کمه اگه درد و خون ریزی رو تجربه نکردی

  45. ناشناس می‌نویسد

    سلام پرده بکارت من حلقوی است عادت ماهوار من غیر منظم زود زود میشوم ام خیلی کم کم میایی بار اول که رابطه جنسی داشتم خون نداشتم اما درد داشت و از سینه ها من مایع زرد رنگ میایی شواهر ام به سینه من کار نداره که مشکل اش از خاطر که شواهر ام دست میزن باش هشت ماه میشه که از سینه ها من مایع زرد رنگ میایی یا بیشتر ۱۸ سال استم عصاب من زود خراب میشود میشه بگوید که پرده حلقوی ضرر دارد یا نه و بگوید که چند فصیده دختران پرده بکارت شان به‌شکل حلقوی است

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      مشکل سینه هات ربطی به مدل پرده ات نداره بخاطر مایعی که از سینه ات میائ حتما به پزشک مراجعه کن

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام دکترمن پرده بکارتم حلقوی بدون خون ریزیه فقط موقع زایمان طبیعی پاره میشه عادت ماهیانه ام نامنظمه یه باریک ماه ب یک ماه میشم یه باردوماه رابطه داشتم ولی خب دخول وارده واژن نبوده الان چندوقته پریودنشدم حاملم؟

        1. سپیده مجدیان می‌نویسد

          عزیزممن دکترنیستم ..ولی تومیتونی در اولین قدم از تست بی بی چک استفاده کنی و بعد از اون برای درمان مشکلت به دکتر مراجعه کنی

  46. ...... می‌نویسد

    ۱۹ سالمه خودارضایی میکنم
    حدود ۸سانت یه خیار رو وارد واژنم کردم اما هیچ خونی ندیدم. آیا پردم آسیب دیده؟؟؟؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      عجب

  47. سارا می‌نویسد

    سلام من یه بار با نامزدم رابطه جنسی داشتم نمیدونم پرده بکارتم پاره شده یا نه ولی میترسم اصلا خونریزی هم ندارم درد هم ندارم اگه بخام برم ازمایش نشوت میده که رابطه جنسی داشتم و یا پردم پاره شده؟؟؟

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      سلام عزیزم. باید برای معاینه به پزشک متخصص زنان مراجعه کنی

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام خانوم دکتر ببخشید فشار آب باعث میشه پرده زده بشه؟اگه برم دکتر متوجه میشن که رابطه ى جنسى نداشتم

  48. زهرا می‌نویسد

    اگه یه ضربه آروم بخوره خیلی اروم خون بیاد پرده پاره ش
    ده یان

  49. ناشناس می‌نویسد

    سلام تو رو خدا بگید من یه ضربه آروم خورد بهم خون اومد به نطرتون پرده ام پاره شده کمکم کنید تو رو خدا

  50. Aram می‌نویسد

    سلام من با نامزدم رابطه از پشت داشتم ولی ب صورت پوزیشن جلو بعد واژن من یکم سوزش پیدا کرد و زمان پریود من بود و بعد چند ساعت خون اومد و من فکر کردم ک پریود شدم اما خیلی کم رنگ و ب صورت چند قطره بود و دیگ خون نیومد آیا پرده بکارتم پاره شده؟؟؟

  51. H می‌نویسد

    سلام من یه بار مالش دادم خودمو ولی انگشتم داخلش فرو نکردم بعد دیدم اندازه یه بند انگشت دستم خونی شده ولی وقتی دستمال کشیدم روش هیچ خونی رو دستمال نبود حتی دل درد و کمر دردو خونریزیم نداشتم آیا پردم پاره شده ترو خدا زود جواب بدید خیلی ضروریه

  52. H می‌نویسد

    سلام من ۱۷سالمه یه چند باری خودمو مالش دادم ولی هیچوقت دستمو داخلش فرو نکردم ولی یه بار اندازه یه انگشت خون اومد ولی وقتی دستمال کشیدم روش هیچ خونی نبود حتی شورتمم اندازه یه قطره خون اومد فک کنم پردم حلقوی باش آیا پردم پاره شده لطفا کمکم کنید

  53. e می‌نویسد

    سلام میخواستم بگم من سه بار رابطه سطحی داشتم با دو س پسرم اخرین بار با یه فشار سرشو کرد توش دردداشتم ولی میگف خودتو شول کن نکردم محکم بودم نزاشتم بکنه توش در بیاره حالامیخوام ازدواج کنم میترسم فقط درد احساس داشتم توروخدا جواب بدین دکترهم رفتم گفته پرده داری ولی شک ودا رم

  54. ناشناس می‌نویسد

    سلام من یکی از دوستان صمیمی ام خود ارضای کرده ولی به صورت مستقیم چیزی واردواژنش نشدروز۶.۷پریودیش بود که یکم خونه از واژنش اومده ولی دردی نداشته بندانگشت اشارشوتااخرداخل واژنش کرده نه دردی حس کرده نه خونی اومده احتمال پاره شدن بکارت هست تروخداجواب بدید

  55. ناشناس می‌نویسد

    سلام راستش خیلی نگران هستم میخواستم بدونم آیا بادوسه قطره خون اونم خیلی کمرنگ وبدون درد وسوزش پارگی بکارت ممکن است

  56. ناشناس می‌نویسد

    از دکتر بپرسید

  57. نازنین می‌نویسد

    من چند روزی هست که احساس میکنم پرده بکارتم پاره شده هیچ علائمی ندارم مجرد هستم فقط دست میزنم درد خیلی خفیف دارم لطفا راهنماییم کنید

  58. پریا می‌نویسد

    با سلام اقای دکتر . ببخشید پرده عضلانی چ نوع پرده ای همون حلقوبه ؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  59. ناشناس می‌نویسد

    سلام من هیچ خود ارضایی و … نداشتم ولی وقتی ترشحاتم زیاد میشه بعدش درد دارم‌ میشه بگید دلیلش چیه ؟؟

  60. ناشناس می‌نویسد

    سلام من سه بار رابطه جنسی از پشت داشتم بنظرتون پرده بکارتم پاره شده و ی بار از جلو که فقط روش کشیده داخلش نرفته ؟؟؟؟؟

  61. ناشناس می‌نویسد

    ایا گوشت در داخل واژن نشانه پرده است

  62. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ارضاع میکردم رفتم دکتر گفت سالمی فقط بعضی اوقات ب گوشتک داخل پرده لمس میکنم اون امکان داره ک پردم پاره شه

  63. اسما می‌نویسد

    سلام من رابطه ام با نامزادم فقط در حدی بود که سرشو گذاشت روی واژنم و کمی فرو کرد داخل ولی نه دردی احساس کردم نه خونی اومد . یعنی پرده آسیب دیده لایه نازکی هم وجود داره از بین نرفته

  64. 678 می‌نویسد

    من خودارضایی داشتم یه بار درحال خودارضایی وقتی رفتم دستشویی دیدم داره خون میاد از اونجام.یه روز بیشتر طول نکشید خونریزیم.ولی من اصلا چیزی داخل واژن ام نکردم.فقط درحد مالش بوده.هیچ دردی هم نداشتم.اما از اونجام یه چرک سفید رنگ کوچیک اومد بیرون.الان پردم پاره شده؟

  65. ناشناس می‌نویسد

    من با نامزدم رابطه داشتم تا حدی که آلتش تا آخر رفت تو به نظر شما پردم پاره شده؟

  66. ناشناس می‌نویسد

    من با نامزدم رابطه داشتم
    آلتش رو تا آخر برد داخل به نظر شما پردم پاره شده؟

  67. زیبا رحمانی می‌نویسد

    سلام من چندماه پیش انگشتم را داخل واژنم کردم ولی انگشتم حتی از یک بند انگشت هم کمتر بود و اصلا هیچ فشاری ندادم ولی حدود هشت دقیقه بعد خون دیدم درضمن اون موقع هم پریود بودم حالا خیلی نگرانم آیا پرده بکارت من پاره شده

  68. زهرا می‌نویسد

    سلام من از۱۳سالگی انگشتمو داخل واژنم میکردم چون ب خاطره خونریزیه شدید سوزش داشتم واسم عادی شده بود خیلی تکرار میکردم اولش که نمیدونستم پرده چیه بعدش ک فهمیدم فکر میکردم پرده انتهای واژن قرار داره متاسفانه تو سن ۲۲سالگی متوجه اشتباهم شدم بنظرتون پردمو از دست دادم؟ و اینکه اگه الان بعده این همه مدت به پزشک مراجعه کنم میتونن تشخیص بدن با انگشتم زدم؟

  69. لیلا می‌نویسد

    سلام ببخشید من احساس میکنم پرده بکارتم را ندارم من بکارتم ارتجاعی است چون چندباری که رابطه جنسی داشتم نه دردی احساس کردم و نه خونی حال خیلی نگرانم احساس میکنم پاره شده

  70. ناشناس می‌نویسد

    سلام لطفا بگین پرده بکارت دقیقا کجا قرار داره

  71. ناشناس می‌نویسد

    سلام لطفا بگین پرده بکارت دقیقا کجا قرار داره ورودی مهبل یا چند ثانت داخل تره

  72. بینام می‌نویسد

    من ازپشت رابطه داشتم دردمم ازپشت بودبعدش آیابکارتم سالمه

  73. الهه می‌نویسد

    من ی بار ضربه به پشتم وارد شد و چند ثانیه درد گرفت و بعد از چند دقیقه خون امد اما این خون زیاد روشن نبود و تا ۸ روز ادامه داشت ایا پردم پاره شده

  74. ناشناس می‌نویسد

    من عکس ازپرده بکارت خودرا چقسم تشخیص بدهم که سالم است من اصلا از متن مفهوم نمیگیرم نزد پزشک رفتم گفت پرده ات سالمه ولی من هنوز هم شک دارم

  75. ناشناس می‌نویسد

    من پردمو از دست دادم الان خون میاد ازم اشکالی داره یان ؟

  76. sahar می‌نویسد

    سلام من پردمو از دست دادم بعدش داره میاد ازم اشکالی داره یان؟لطفا جواب بدهید

  77. مهسا می‌نویسد

    من میترسم پرده بکارتم پاره شده باشد والان نامزدم چیکارکنم که متوجه بشوم دردم سالمه هیچ خونی هم نیامده

  78. مهسا می‌نویسد

    لطفاجواب بدین

  79. Nika می‌نویسد

    ببخشید من یه بار با خود اعضای انگشتمو داخل واژونم کردم و چند قطره خون اب اومده نگرانم ایا پرده من پاره شده

  80. Mahdieh می‌نویسد

    سلام ببخشید من رابطه داشتم از پشت ولی یهو آلت تناسلی مرد وارد واژنم شد و یه دردی گرفت و خون اومد ممکن است ک پاره شده باشه

  81. ناشناس می‌نویسد

    من یه بار تو مدرسه بودم رفتم دست شویی ناهار خوریمون واسه اولین بار وقتی شلنگ رو باز کردم محکم به جای شخصیم خورد ویک زره ی خیلی خیلی کم خون اومد ایا ممکنه پرده من رفته باشه

    لطفا بگین تو رو خدا🙏

  82. بیتا می‌نویسد

    سلام اگه پرده بکارت نداشته باشیم اون دوتاگوشتی که هس باز میشه واسه من چسپیده بهم میخام بدونم پردمو با خود ارضای از دست دادم یا نه چیزی داخلش نکردم فقط مالیدم همین میشه علائم نداشتن پرده بکارت رو بگین ممنون

  83. A می‌نویسد

    مبخوام بدونم پردم سالم است یا ن

  84. ثنا می‌نویسد

    سلام خانم دکتر من۲۰‌ سالمه حدود۵ سال پیش خودارضایی با اب دستشویی انجام می‌دادم بعد یک هفته بعد پریودیم ک خوب شدم دوباره خودارضایی کردم اب فشار اب ک خونه رفتم خون ریزی کردم بمدت ۷ روز دردی نداشتم هیچ چیزی هم وارد واژنم نکردم توروخدا جواب بدید ایا بکارتمن سال هست؟؟؟؟

  85. یگانه می‌نویسد

    اگر یک چیزی مثل برگ یه دفعه بخور روی واژ ن پاره میشه ازپشت ومن خیلی نگرانم ومن نه درد نه سوز ش نداشتم پرده بکارت پاره می شه یک ساله دیگه اگر مواد طبیعی واژ ن رو تمیز کنیم با دست پاره میشه ومن دکتر زنان متخصص رفتیم گفت هیچ یم نیست ولی من بازم نگرانم

از پزشکان نبض‌ما بپرسید