آنچه درباره ورزش کراس فیت نمی دانید

کراس فیت، به عنوان یک برنامه قدرتمند و انفجاری، برای بهبود قدرت، استقامت، استقامت قلب و عروق و تنفس، سرعت، انعطاف پذیری، چابکی، تعادل و هماهنگی طراحی شده است. برای تمام افراد حتی مادربزرگ ها به زندگی شان را رنگ تازه ای می دهد.

نبض ما– کراس فیت ایجاد تناسب اندام در یک روش معنی دار و قابل اندازه گیری، افزایش ظرفیت کاری در دامنه ای وسیع و پرقدرت است که همراه با برنامه ریزی ویژه برای بهبود تناسب اندام ایجاد می شود.

کراس فیت نوعی تمرین آمادگی جسمانی است که در انواع ورزش ها، با تغییر حرکات عملکردی و با شدت بالا ، انجام می شود و این حرکات و تمرینات، در ورزش های ژیمناستیک، وزنه برداری، دویدن، قایقرانی و غیره ، صورت می گیرد.

دویدن سریع

افرادی که به تمرینات کراس فیت روی می آورند، سخت ترین تمرین ها در طولانی ترین فاصله انجام می دهند ، بنابراین برای دستیابی به حداکثر بازده کاری که در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود، ایده آل است.

شدت تمرینات در کراس فیت، ضروری و قابل اندازه گیری است زیرا کار بر اساس زمان یا قدرت تقسیم می شود. کارهای بیشتر و با قدرت بالایی که در زمان کمتری انجام می دهید ، نیازمند تلاش شدیدتر است.

با استفاده از یک رویکرد متنوع در آموزش، حرکات و شدت های عملکردی، منجر به دستاوردهای چشمگیر در تناسب اندام می شود.

افرادی که تمرینات کراس فیت را دنبال می کنند، مجموعه ای هستند که به طور هماهنگ هدف مشخصی را دنبال می کنند . این تمرینات یک مولفه کلیدی است چرا که در طی آن  بهره برداری از محیط زیست طبیعی، رقابت و لذت بردن از ورزش و یا بازی های سخت و شدید، مشاهده می شود.

کراس فیت بانوان

برنامه بر اساس داده ها هدایت می شود. با استفاده ازیک تخته سفید برای رتبه بندی، نگه داشتن نمرات دقیق و سوابق، اجرای یک ساعت دقیق ،تعریف قوانین و استانداردهای عملکرد، تمرینات بی سابقه ای شکل می گیرد و آماری نسبی و مطلق در هر تمرین، به دست می آید. این داده ها ، ارزش بسیار خوبی، فراتر ازانگیزه دارند.

به طور کلی، هدف این است که تناسب اندام کامل و جامعی را با نتایج قابل اندازه گیری، قابل مشاهده و تکرار کردنی وجود بیاوریم. این برنامه، افراد را برای هرگونه شرایط فیزیکی آماده می کند.کراس فیت،هم برای افراد حرفه ای و هم مبتدی، مناسب و ایده آل است.

در بسیاری از چالش های جهانی، این تمرینات، در مقیاس جهانی طراحی شده است، و شرکت در آن ، بدون نیاز به تجربه خاصی، برای هر شخصی، طراحی شده است. البته باید گفت که مقیاس بار و شدت در تمرینات؛ تغییرداده نمی شود ،اما بر حسب نیازهای ورزشکاران در نظر گرفته می شود.

درد زانو

ورزش کراس فیت چیست؟

این برنامه، شامل تمریناتی کامل و هدفمند است که آموزش سریع، تمرینات قدرتی، اندازه گیری های انفجاری، افزایش وزن برای المپیک، بالانس قدرت، ژیمناستیک و غیره را در بر می گیرد. تمرینات، از نوع استقامتی بوده و نیاز به تمرین ۳ تا ۵ روز در هر هفته دارد. مدت زمان تمرینات نیز حدودا ۱۵ دقیقه است.

تمرینات و حرکات کراس فیت

راهنمای تمرینات کراس فیت همراه با عکس ها، فیلم ها و راهنماهای آموزشی ارائه شده است و به شما کمک می کند تا اصول اولیه این حرکات را بیاموزید. این راهنماها ، شامل اطلاعات مفیدی در مورد نحوه انجام درست هر تمرین، تمرکز بر بخش های خاص عضلات ، وسایل مورد نیاز و مراقبت در حین تمرین ، است.

بسیاری از تمرینات کراس فیت ، شامل طیف گسترده ای از حرکات ورزشی مانند قایقرانی، دویدن، هل دادن، نشستن و انواع دیگری از ورزش ها است. محبوب ترین آن ها عبارتند از:

طناب زدن

کراس فیت برای چه سنی مناسب است؟

سن ، در تمرینات کراس فیت معنایی ندارد. افراد، درهر گروه سنی، پیر، جوان و کودک ، همگی می توانند از این تمرینات استفاده کنند. اما چه تفاوتی بین یک فرد ۲۵ ساله و ۴۵ ساله وجود دارد؟ این مسئله، تنها با توجه به ضرورت جدایی سن در مسابقات اهمیت داشته و در تمرینات نقشی ندارد.

پس از تجزیه و تحلیل داده ها، متوجه شدیم که بین سنسور حرکت و مدت زمان لازم برای بهبود سطح آمادگی بدنی و سنی ، رابطه ای قوی وجود دارد.

فواید کراس-فیت

به عنوان مثال، به طور متوسط، ورزشکاران ۴۵ ساله، در مقایسه با همتایان ۲۵ ساله خود ، تقریبا ۲ ماه طول می کشد (۳۲٪ طولانی تر)، تا به نتیجه دلخواه برسند. این تفاوت سنی و عامل سن، تنها در نتایج تاثیر گذار بوده و نقشی درمشارکت افراد در کراس فیت ندارد.

یکی از بهترین جنبه های کراس فیت ، کمک در ظرفیت عملکرد افراد در طی سال های زندگی است. این است که می توان گفت، کراس فیت، برای افراد در هر سنی قابل دسترس است. افراد ناامید و دلزده از زندگی، مادربزرگ ها و تمام افراد در هر گروه سنی می توانند در کراس فیت به زندگی خود رنگ تازه ای بدهند.

کراس فیت برای چه کسانی مناسب است؟

متوسط گروهی که در کراس فیت فعالیت می کنند ، از سالهای نوجوانی تا سالمند ، متغیر هستند، بنابراین تمام افرادی که تمرینات کراس فیت را انتخاب می کنند ، مایلند دارای قابلیت حرکات بهتر، قدرت بیشتر و استقامت بیشتری باشند.

هر گروه سنی، از ورزش ها و تمرینات منظم فیزیکی برخوردار است و کراس فیت، با استفاده از حرکات طبیعی و قدرتی، بر زندگی روزمره تمرکز دارد.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:

www.shapefit.com

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید