چند نکته مهم درباره لاغری با کویتیشن

آیا شما به دنبال راهی برای کاهش چربی بدون نیاز به جراحی هستید؟ شما می توانید از روش های مختلف غیر جراحی برای کاهش چربی نواحی مختلف بدن خود استفاده کنید. یکی از این روش های کم خطر و غیر تهاجمی، کویتیشن است.

نبض ما– در روش کاهش وزن کویتیشن، با استفاده از امواج اولتراسوند، نواحی مختلف بدن هدف قرار گرفته و سلول های چربی را در این مناطق کاهش داده و یا حذف می کنند. روش کویتیشن علاوه بر رفع چربی های زائد باعث جوانسازی و قدرت کششی بالای پوست می شود.

چربی ها معمولا در سلول های خاصی ذخیره می شود و در درمان به روش کویتیشن با استفاده از امواجی با فرکانس پایین این سلول های چربی شکسته شده و تخلیه می شوند. مایعی  که از سلول های چربی خارج می شود به راحتی از طریق سیستم های لنفاوی و ادراری از بدن خارج می شود.

عوارض کویتیشن

این روش که با استفاده از امواج کوتاه رادیویی  صورت می گیرد و سبب شکل گیری پوست، سوزاندن چربی  و رفع سلولیت می شود. انرژی به کار رفته در این روش، لایه های عمیق پوست را تحت تاثیر قرار می دهد، به این معنی که در اثر این انرژی این لایه ها هدف قرار گرفته و سبب کاهش چین و چروک های عمیق و ایجاد پوستی سالم و قوی ترمی شود.

رشد پروتئین  و کلاژن جدید باعث تقویت و بازسازی مجدد پوست می شود. روش کویتیشن یک روش موثر و جدید است که نتایج بسیار خوبی برای لاغری ارائه می دهد به گونه ای که ظاهر پوست را چند سال جوان تر و سالم تر می کند.

با این روش شما می توانید از اندامی متناسب همراه با افزایش تولید کلاژن و چربی سوزی بهره ببرید. این روش غیر تهاجمی و بدون درد برای هر دو گروه زن و مرد ارائه شده و نتایج  آن بسیار چشمگیر است.

کاهش وزن با کویتیشن

فواید کویتیشن

مطالعات نشان می دهند، اکثر افرادی که از روش کویتیشن استفاده می کنند، پس از جلسه اول  شاهد بهبود وضعیت و نتایج چشمگیری هستند و پس از هر جلسه مجددا به نتایج بهتری می رسند؛ به ویژه بعد از دوره درمانی جلسه سوم به بعد. البته باید اضافه کرد، نتایج درمانی بسته به سن، ساختار بافت، محل درمان، متابولیسم فردی، داروهای  مصرفی و تغییرات در هورمون ها، از هر فردی تا فرد دیگر می تواند متفاوت است. حفظ رژیم غذایی مناسب و افزایش فعالیت بدنی قطعا در حفظ نتایج بهتر تاثیر گذار خواهد بود.

پس از چند هفته جلسه درمانی، نتایج روش کویتیشن و بهبود نسبی شرایط  مربوط به هر فردی مشاهده می شود. یکی از ویژگی های روش کویتیشن این است که  بدون احساس ناراحتی و یا درد صورت گرفته و پس از درمان هم بدن همچنان روند متابولیزه کردن چربی را تا دوازده هفته ادامه می دهد  و این بدین معنی است که نتایج  کاهش وزن و زیباسازی پوست در اکثر افراد پایدار خواهد بود. روش کویتیشن علاوه بر چربی سوزی سبب  نرم تر و جوان تر شدن پوست می شود.

کویتیشن

هنگامی که سلول های چربی در داخل لایه هیپوپروتئین بوجود می آیند، در برابر بافت همبند قرار گرفته و باعث سلولیت می شوند. در این روش با استفاده از ارتعاشات خفیف و شکستن سلول های چربی در مناطق هدفمند و یا موضعی، چربی سوزی صورت می گیرد.

در روش کویتیشن با ارتعاش جریان لنفاوی در عرض چند دقیقه، چربی سوزی انجام می شود. استحکام پوست از طریق امواج التراسونیک و امواج فرکانس رادیویی باعث تولید کلاژن در زیر لایه عضله شده و موجب فشرده سازی پوست می شود. مزایای این روش در درمان نواحی مختلفی مانند بازو، پهلو، شکم، ران و باسن، قابل مشاهده است.

مضرات کویتیشن

کویتیشن یک روش ایمن  غیر جراحی و بدون بیهوشی است که به صورت غیر تهاجمی، بدون برش و بدون زخم انجام شده و پس از درمان با توجه به پارامترهای مشخصی ازسطوح انرژی اولتراسوند، فقط سلول های چربی  از بین رفته و هیچ ارگان دیگری  دچار آسیب نمی شود. می توان گفت که تقریبا  هیچ عوارض جانبی خاصی در این درمان وجود ندارد.

حالت تهوع

با این حال برخی افراد ممکن است بلافاصله پس از درمان دچار کمی  قرمزی، تشنگی بیش از حد و حالت تهوع شوند که حالت  تشنگی بلافاصله پس از درمان و با مصرف آب آشامیدنی حل می شود .اکثر این اثرات همه اثرات کوتاه مدتی هستند و در نهایت ناپدید خواهند شد.

گاهی در کویتیشن ناحیه شکم  ممکن است اسهال ایجاد شده و یا هوای فشرده در این ناحیه به وجود آید که معمولا روز بعد، از بین می رود. از دیگر مضرات کویتیشن در نواحی دیگر می توان به سردرد و درد زانو اشاره کرد. بنابراین پیش از درمان از طریق روش کویتیشن بهتر است در مورد تمام شرایط و روش کار با متخصص مشورت کنید.

کویتیشن بهتر است یا کرایولیپولیز

کرایولیپولیز نوعی درمان غیر تهاجمی زیبایی است که از طریق خنک سازی کنترل شده به کاهش چربی در مناطق مختلف بدن می پردازند. این روش راهی برای تغییر و اصلاح  خطوط  و کاهش چربی به شمار می رود. کرایولیپولیز برای درمان چربی موضعی متوسط ​​و متراکم مناسب است که در ناحیه های مختلف بدن مانند شکم، بازوها، ساعد، باسن، زانو و ناحیه ران ساق پا در منطقه ران، اعمال می شود.

در روش کرایولیپولیز  خنک کننده حدود ۲ سانتی متر در زیر سطح پوست نفوذ کرده و بدون آن که دمای طبیعی اپیدرم را تحریک کند، در درمان و کاهش بافت چربی در نواحی  مورد نظر بسیار موثر است. این روش، درمان خاص و چشمگیری برای چاقی نیست. کرایولیپولیز منجر به کاهش قابل توجه و پایدار چربی های موضعی می شود، اما نتایج مؤثرتر بیشتر در روش کویتیشن مشاهده شده و در ترکیب با رژیم غذایی مناسب می توانید نتایج بهتری به دست آورید.

در روش کرایولیپولیز از روش خنک سازی برای کاهش چربی استفاده شده و با فریز کردن سلول های چربی آن ها را از بین می برند  اما در کویتیشن، با استفاده از امواج رادیویی سلول های چربی تخریب و تخلیه می شوند. روش کرایولیپولیز به طور انتخابی سلول های چربی را از بین می برد.

اثر بخشی این روش توسط متخصصان در حال بررسی است و برخی از متخصصان به دلیل فریز سلول های چربی،این روش را بر کویتیشن ارجح می دانند و در برخی مطالعات هم ارتباط  بین مرگ سلولی و درمان سرطان مشاهده شده است.

این پدیده در سال های اخیر به یکی از نوآورانه ترین درمان ها تبدیل شده است. با استفاده از روش کرایولیپولیز  ناحیه مورد نظر با مکش بافت چربی درمان می شود و این درمان تا جایی پیش می رود که سلول های چربی کشته شده و هیچ آسیب دیگری به پوست یا بافت های دیگر وارد نمی شود.

با این روش درمانی می توان در طی یک جلسه  سلول های چربی را تا ۲۵٪ کاهش داد. با این حال، یکی از نقاط ضعف این روش این است که این روش درمانی را تنها می توان در چربی  های شل  مانند چربی های اطراف شکم مورد استفاده قرارداد و تاثیر گذاری آن بر روی چربی های ناحیه ران، بالا نبوده و ممکن است نتایج مطلوبی به دنبال نداشته باشد.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع: www.groupon.com

3.3/5 - (10 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات