فواید معجزه آسای تفاله قهوه که نمی دانید!

قهوه یکی از نوشیدنی های مورد علاقه افراد محسوب شده و برخی به طور روزانه آن را مصرف می کنند. شاید تنها قهوه را نوشیده و سپس فنجان آن را بشوییم و به تفاله آن توجهی نداشته باشیم. اما آیا می دانید که فواید تفاله قهوه چیست؟

نبض ما– در حقیقت می توان گفت که تفاله همین ماده سیاه رنگی که می تواند یکی از نوشیدنی های محبوب ما باشد، که در زمینه های مختلف دارای خواص زیادی است. در این مطلب با دانستن فواید تفاله قهوه دیگر آن را دور نخواهید ریخت.

پودر قهوه

قهوه نه تنها سطح انرژی و خلق و خوی شما را تقویت می کند، بلکه همانطور که با آنتی اکسیدان های قدرتمند ترکیب می شود، می تواند به بهبود پوست و مو شما کمک کند.

بدن ما دائما در برابر مولکول های مختلف مانند رادیکال های آزاد، واکنشی شناخته شده دارد. این مولکول ها، دارای الکترونهای ناخواسته ای هستند که می توانند به ساختارهای سلولی ضروری مانند پروتئین و DNA آسیب برسانند.

این به این معنی است که آنتی اکسیدان ها کمک می کنند تا الکترون ها را به رادیکال های آزاد هدایت کرده و به طور موثر آنها را دفع کند. این فرآیند به عنوان عامل محافظتی در برابر پیری و  سرطان است. انواع مختلف آنتی اکسیدان ها اثرات بیولوژیکی مختلفی داشته و برای سلامت عمومی بسیار مهم هستند.

ماسک موز

تفاله قهوه چیست؟

تفاله قهوه حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان های متعدد، از جمله اسید های هیدروکرنیک و پلی فنول ها است. اسیدهای هیدروکرنیک در خنثی سازی رادیکال های آزاد و جلوگیری از استرس اکسیداتیو بسیار موثر هستند.

بنابراین، نوشیدن قهوه و استفاده از تفاله آن این مزایا را به ارمغان می آورد. شما می توانید به راحتی و با استفاده از دستورالعمل های ساده ای از فواید تفاله قهوه  بهره مند شوید.

به یاد داشته باشید که بهتر است هر روز بیشتر از 400 میلی گرم کافئین  مصرف نکنید تا از کمبود آب جلوگیری شود. قهوه و تفاله آن، خواص معجزه آسایی برای سلامتی، از جمله حفاظت در برابر بیماری های متعدد، بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر افسردگی دارد.

تفاله قهوه چیست

فواید تفاله قهوه برای مو

همه افراد دوست دارند که موهایی زیبا و سالم داشته باشند. موی سرممکن است بر اثر بسیاری از آسیب های احتمالی دچار ریزش یا شکنندگی شده و حالت اولیه خود را از دست بدهد. یکی از دغدغه های همیشگی افرادی که ریزش مو دارند، جستجوی راه حلی برای جلوگیری از ریزش مو است.

ممکن است شما انواع و اقسام روش های موجود را در درمان ریزش و شکنندگی مو امتحان کرده باشید. برخی روش ها به صورت شیمیایی و بعضی نیز به صورت گیاهی هستند. بهتر است بدانید که روش های گیاهی راه حل هایی ساده تر و سالم تری برای درمان هستند. هر چه از موادشیمیایی دور باشید از عوارض ناشی از آن نیز در امان خواهید بود.

یکی از روش های موثر در درمان و زیبایی موی سر، استفاده از تفاله قهوه است. تفاله قهوه می تواند به عنوان یک رنگ طبیعی برای مو مصرف شود. این رنگ غنی و غیر شیمیایی؛ علاوه بر رنگ بخشیدن طبیعی به موی سر، باعث استحکام و قوت آن هم می شود.

بهترین روغن برای پر پشت شدن مو

روش استفاده از تفاله قهوه برای جلوگیری از ریزش مو

برای اینکه از فواید تفاله قهوه در جلوگیری از ریزش مو بهره مند شوید، یک قاشق چای خوری تفاله قهوه را به شامپوی موی خود اضافه کنید و اجازه دهید تا برای بیش از پنج دقیقه  روی موهای شما بماند.

سپس موهای خود را  به طور کامل  و با آب سرد بشویید تفاله قهوه سبب درخشش مو و نیز تحریک رشد مو می شود. یکی دیگر از روش های استفاده از تفاله قهوه برای موهای سر، آغشته کردن ریشه موها با تفاله قهوه است.

اجازه دهید تا فولیکول مو با تفاله قهوه ترکیب شده و با نوک انگشتان موی سر را ماساژ دهید. بگذارید تا تفاله قهوه به مدت 60 ثانیه روی مو بماند و سپس موهای خود را با آب سرد شستشو دهید. پس از شستشو با آب سرد می توانید از شامپو استفاده کرده و موها را آبکشی کنید.

با گذشت زمان و با استفاده مداوم، متوجه خواهید شد که موهای شما شفاف تر شده اند. طبق بررسی های مربوط به مرکز سلامت و پوست، عنوان شده است که تفاله قهوه، ممکن است باعث افزایش رشد مو شود. زیرا مو ،بر اثر کافئین تحریک  می شود. اسیدیته حاوی در تفاله قهوه نه تنها کمک می کند تا ذرات مو را هموار کند، بلکه باعث می شود که درخشش بیشتری در موی خود داشته باشید.

به منظور رنگ بخشیدن به موی سر هم می توانید در حالت نرمال از آن استفاده کنید. رنگ قهوه ای حاصل از تفاله قهوه بر روی موی سر کاملا طبیعی بوده و شما به همین سادگی می توانید از موهایی ضخیم، زیبا و سالم بهره مند شوید.

فواید تفاله قهوه برای ریزش مو

فواید تفاله قهوه برای پوست

پوست بدن و صورت یکی از حساس ترین نقاط بدن است.پوست زیبا و سالم باعث ایجاد ظاهری بهتر و ایده آل تر است. آسیب پذیری پوست بالا بوده و درمان آن زمان بر در برخی موارد صدمات پوستی غیر قابل درمان است.

فواید تفاله قهوه برای پوست بی نظیر است و یکی از مواد موثر و مفید برای زیبایی پوست است. تفاله قهوه مانند یک لایه بردار قوی عمل می کند و علاوه بر آن، اسید کافئیک موجود در تفاله قهوه به افزایش تولید کلاژن کمک می کند.

کلاژن یک پروتئین تولید شده توسط سلول های ما است که کمک می کند تا پوست ،جوان تر شده واستحکام  آن بیشتر شود. هنگامی که ما جوان هستیم، پوست ما شاداب و نرم است، زیرا به طور مداوم خود را بازسازی می کند، اما با گذشت زمان، تولید کلاژن کاهش می یابد و کلاژن موجود می تواند به دلیل عادت های بد پوست و قرار گرفتن در معرض آفتاب، آسیب ببیند. در نتیجه پوست چروک و خسته به مظر می رسد.

فواید تفاله قهوه برای پوست

حذف سموم و منافذ عمیق با دو عنصر تفاله قهوه و چا ی که  غنی از آنتی اکسیدان  هستند، برای جوان سازی و ایجاد پوستی سالم صورت می گیرد. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری تفاله قهوه مخلوط کرده و با آرامش روی پوست صورت ماساژ دهید. 30 ثانیه صبر کنید و سپس با یک دستمال مرطوب پاک کنید و اطمینان حاصل کنید که روغن زیتون و تفاله  قهوه، به اندازه کافی به پوست نفوذ کرده است.

همچنین تفاله قهوه در کاهش سلولیت پوست بسیار موثر است. برای رفع سلولیت با قهوه، مقادیر مساوی روغن نارگیل را با  تفاله قهوه مخلوط کرده و در نواحی دارای سلولیت مانند پوست ناحیه ران و کمر قرار دهید. کافئین موجود در تفاله قهوه باعث می شود تا جریان خون تحریک شده و سلولیت پوست به تدریج از بین برود.

درمان لاغری ران پا

تقویت پوست با تفاله قهوه

در حالی که بعضی ها تصور می کنند که تفاله قهوه حتی ممکن است به پوست آسیب برساند اما باید گفت این درست نیست. برای استفاده از تفاله قهوه، می توانید آن را به طور خالص و یا با ترکیبی از مواد گیاهی دیگر برای پوست خود استفاده کنید. البته پوست افراد مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و نحوه بکارگیری تفاله قهوه کمی متفاوت باشد.

برای جوان تر شدن و روشن شدن پوست باید سلولهای مرده آن را از بین برد. با توجه به فواید تفاله قهوه می توان گفت در تقویت پوست صورت و لایه برداری از پوست موثر است.

بهتر است در پوست های حساس و پوست هایی  که دچار آکنه هستند با مشورت پزشک تفاله قهوه مصرف شود. ماساژ تفاله قهوه بر روی پوست شما کمک می کند تا سلول های مرده پوست حذف شده، پوست شما جوان تر و پرانرژی تر به نظر برسد.

منبع

www.rd.com

3.5/5 - (8 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. هومی می‌نویسد

    خوب بود

از پزشکان نبض‌ما بپرسید