با طرح های مبلمان مدرن بیشتر آشنا شوید

به عنوان محور توجه در هر اتاق و سالنی، یک مبلمان مدرن و شیک اغلب می تواند به عنوان یک نقطه کانونی کارآمد عمل می کند.

نبض ما– مهم است که در انتخاب مبلمان راحتی را با زیبایی شناسی به صورت متعادل برقرار کنید تا بهترین اثر ممکن را بر روی افراد بگذارید. در این مقاله تعدادی از طرح های مختلف و محبوب مبلمان مدرن را ارائه داده ایم و در ادامه به چند نمونه از طرح های مبلمان مدرن و ایتالیایی اشاره می شود.

مبل های قطعه ای

مبل های قطعه ای حاصل کنار هم قرار گرفتن قطعه های مبل هستند. تعداد قطعه های متداول 3 الی 5 تا هستند که می توانند با چیدمان های مختلفی کنارهم قرار گیرند. در این مدل ها هر تعداد قطعه ای که بخرید، تعدادی هم متصل کننده در کنار خود خواهد داشت، که قطعات را در کنار هم محکم تر نگه دارد.

با توجه به محبوبیت این طرح های مبلمان مدرن، انواع مختلفی از آن ها با متریال و طرح های متنوع موجود هستند. تعدادی از آن ها برای فضاهای بزرگ و تعدادی هم برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار خواهند گرفت. محبوب ترین طرح ها هم به صورت L شکل و U شکل هستند.

مبلمان مدرن

طرح های چسترفیلد

این مدل از مبلمان مدرن با نام طره دار هم شناخته می شود. در برخی از این طرح ها طره ها در قسمت بازو و پشت خودنمایی می کنند در حالی که در برخی دیگر، روی بالشت های نشیمن گاه هم این طرح ها دیده می شود.

مبلمان مدرن

طرح لاوسون

این مدل از مبلمان مدرن برای راحتی طراحی شده اند. مهمترین عنصر طراحی این مبل ها قسمت پشتی آن است که از بالشت هایی که از فریم اصلی مبل جداست، تشکیل شده اند.

همین طور کوسن های بزرگ که روی مبل قرار دارند می توانند تاثیر بیشتری در راحتی مبل داشته باشند. این مدل مبل امروزه بسیار محبوب است و در طرح ها و اندازه ها و متریال های مختلفی در بازار موجود است.

مبلمان مدرن

مبلمان مدرن

طرح های مدرن نیم ست

این سبک از مبلمان مدرن به خاطر طراحی مینیمالیستی و خطوط واضح آن معروف شده است. انواع مختلفی از این سبک مبل وجود دارد.

این مدل بیشتر برای این که زیبا به نظر برسد ساخته شده است هرچند که راحتی هم مدنظر بوده است. در نتیجه حاصل کار این شده است که این سبک راحت ترین مدل نباشد اما در صورتی که متناسب با دکوراسیون منزل انتخاب شود، می تواند جلوه ای فوق العاده را به خانه شما دهد.

مبلمان مدرن

مبلمان مدرن

طرح های انگلیسی

طرح های انگلیسی مبلمان مدرن به خاطر کوتاه بودن بازو و بلند بودن پشتی معروف هستند. پارچه مبل در سرتاسر آن محکم و سفت است. همچنین تمام قسمت های آن حتی بازوها، با بالشت های نرم تزئین شده است. برخی از این مدل ها اینقدر دسته های کوتاهی دارند که احساس می شود کلا قسمت بازو ندارند.

مبلمان مدرن

طرح های قوس دار

ویژگی اصلی این مدل از مبلمان مدرن، بالاتر بودن قسمت وسط آن است که شیبش وقتی به سمت دسته ها می رود، کمتر می شود.

این ویژگی پشتی این مدل مبل را شبیه کوهان شتر می کند. برخی از مدل ها هم هستند که دوتا قوس در پشتی خود دارند. علاوه بر این در این مدل ها پایه ها و دسته با چوب کار شده است. همچنین بعضا از چوب ها در پشتی هم استفاده می شود.

هرچند این مدل بیشتر کلاسیک بوده تا مدرن، اما می توانید طرح های معاصر آن را هم در بازار پیدا کنید.

طرح های تکسودو

مشخصه این نوع از مبلمان مدرن بلند بودن دسته آن است که هم سطح پشتی آن شده با آن در یک خط راست قرار می گیرد. هرچند این مدل مبل به دلیل عدم استفاده از خطوط منحنی راحتی زیادی ندارد، اما ظاهر آن که نمایشگر خطوط مستقیم هستند، جذابیت خاصی به منزل شما می تواند بدهد.

طرح های رمانتیک

این نوع از مبلمان مدرن برای نشستن دو نفره مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل از مبل ها به فراوانی در اتاق های پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین طرح های مختلفی هم دارد که می تواند مشابه طرح های قوس دار هم باشد.

مبلمان مدرن ایتالیایی

یکی از مطرح ترین انواع مبلمان مدرن، مبل های ایتالیایی جز مبل های با کیفیت در دنیا هستند و طرفداران زیادی دارند. در ادامه تصاویری از مبل های ایتالیایی را ارائه می دهیم.

نبض ما– ترجمه: حسن مقدس زاده

منبع: homestratosphere

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید