در زمان خرید کاکتوس به چه نکاتی دقت کنیم؟

خرید کاکتوس برای همه افراد خوشایند نیست اما اشتباه نکنید کاکتوس ها می توانند زیبایی خیر کننده ای داشته باشند. کاکتوس ها گیاهانی با ظاهری متنوع! آن ها در مجموعه گسترده ای از اشکال مختلف و زیبا در دسترس هستند.

نبض ما – گونه هایی از کاکتوس وجود دارند که فقط چند سانت هستند و برخی از آن ها هم تا چندین متر ارتفاع دارند و این مسئله را در خرید کاکتوس مد نظر داشته باشید. بعضی از کاکتوس ها سبز هستند و برخی دیگر دارای بافتی سفید با ستاره های طلایی هستند و خرید کاکتوس ها بسته به سلیقه شما دارد.

با وجودی که اکثر کاکتوس ها بسیار زیبا هستند اما نگهداری آن ها خیلی هم سخت نیست و در واقع کمی مراقبت و توجه، نور خورشید و کمی آب، برای آن ها کافی است تا از خرید کاکتوس ها لذت ببرید.

نگهداری کاکتوس در منزل

روش نگهداری و خاک مناسب برای کاکتوس

به طور کلی کاکتوس ها انواع مختلفی دارند و شما طبق سلیقه خود می توانید ، چند نوع را انتخاب کرده و از آن نگهداری کنید. بسته به انتخاب و خرید کاکتوس برای داخل خانه و یا محیط بیرونی، روش نگهداری متفاوت می کند. هنگام خرید کاکتوس به دو نکته مهم توجه کنید یکی گلدان مناسب برای نگهداری کاکتوس که بهتر است گلدان زیاد بزرگ نباشد.

به علاوه زیر گلدان حتما باید سوراخ هایی برای خارج شدن آب داشته باشد تا کاکتوس، پوسیده نشود.نکته دوم خاک آن است که در اکثر گل فروشی ها، خاک مخصوص کاکتوس در دسترس است و می توانید آن را تهیه کنید.

فواید کاکتوس

کاکتوس فواید زیادی دارد و بر طبق تحقیقات انجام شده کاکتوس حاوی آنتی اکسیدان و فیبر بالاست که به دلیل وجود آنتی اکسیدان، در پیشگیری از بیماری سرطان موثر است. همچنین این گیاه برای کاهش کلسترول موثر بوده و حاوی ویتامین های زیادی است.

فواید کاکتوس برای امواج

گیاه کاکتوس به خوبی می تواند امواج و تشعشعات مضر را جذب کرده و مانع از بروز بیماری سرطان می شود. کاکتوس می تواند هر نوع پارازیت ماهواره ای را هم جذب کند و توصیه می شود که در منزل، حتما چند کاکتوس نگهداری کنید.

رشد سریع کاکتوس

نگهداری کاکتوس در منزل

برای مراقبت از کاکتوس در منزل، چند نکته را در نظر داشته باشید. این چند نکته شامل: آب، تغذیه کاکتوس، نور، هرس و عوض کردن گلدان است.

آب رسانی کم

کاکتوس گیاهی است که در آب و هوای خشک کاملا مقاوم بوده و نیاز به آب زیادی ندارد. بنابراین، می توانید هر دو تا سه هفته یک بار به آن آب دهید. در صورتی که بیشتر از این میزان آب بدهید، کاکتوس، از بین می رود.

نور

گیاه کاکتوس باید از نور کافی برخوردار باشد و بهتر است در منزل هم جایی قرار گیرد که از نور خورشید بهره مند شود.

تغذیه کاکتوس

اکثر کاکتوس ها رشد آهسته ای دارند و نیازی نیست زود به زود تغذیه شوند. برای تغذیه آن بهتر است دستور تغذیه ای روی بسته را انجام دهید.

آبیاری کاکتوس

عوض کردن گلدان

ریشه کاکتوس زیاد طولانی و عمیق نیست و بنابراین، نیازی نیست زود به زود گلدان آن را عوض کنید. زمانی که کاکتوس به رشد زیادی رسیده  و ریشه ها در هم پیچیده اند می توانید گلدان را عوض کنید تا فضای بیشتری داشته باشد. البته تعویض گلدان بستگی به نوع کاکتوس هم دارد.

بهتر است برای جابجا کردن کاکتوس از دستکش مخصوص و یا انبر استفاده کنید تا آسیبی به دست شما وارد نشود؛ زیرا کاکتوس خارهای زیادی دارد .

هرس

گیاه کاکتوس به آهستگی رشد کرده و لازم نیست زیاد آن را هرس کنید.

مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:costafarms.com

4.3/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید